• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biedronka musi zapłacić 115 mln zł kary

Wioletta Kakowska-Mehring
27 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (198)

Sąd Apelacyjny oddalił apelację spółki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, w sprawie decyzji UOKiK z 2020 roku. Utrzymano karę dla spółki w wysokości 115 mln zł - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.



- Cena w kasie wyższa niż umieszczona na półce lub brak informacji o cenie produktu? To praktyki niezgodne z prawem. Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję UOKiK i oddalił apelację spółki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka - poinformował UOKiK na Twitterze.
Ile można zarobić Ile można zarobić "na kasie"?

Okazuje się, że sąd zgodził się z UOKiK, że niedopuszczalne jest naliczanie konsumentom ceny wyższej niż widoczna przy produkcie, a obowiązkiem spółki jest prawidłowe oznakowanie ceną wszystkich produktów na półce. Utrzymał również w pełni karę - 115 mln zł. Wyrok jest prawomocny.



Wyrok dotyczy decyzji z 2020 r. Do UOKiK napływały skargi konsumentów oraz informacje z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dotyczące nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka. Sygnały dotyczyły wyższych cen w kasie, niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze. Kontrole Inspekcji Handlowej wykazały wtedy, że w sklepach Biedronka średnio aż 14 proc. towarów nie miało informacji o cenie.



To już kolejna sprawa w tym roku na koncie Biedronki. W kwietniu Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał karę ponad 60 mln zł dla spółki Jeronimo Martins Polska, którą nałożył UOKiK za nieprawidłowe wskazywanie kraju pochodzenia warzyw i owoców w sklepach. Właściciel Biedronki może jeszcze odwołać się do Sądu Apelacyjnego.

Z kolei w połowie czerwca UOKiK nałożył karę ponad 160 mln zł na Jeronimo Martins Polska. Zdaniem urzędu spółka wprowadzała konsumentów w błąd ws. m.in. warunków akcji "Tarcza Biedronki antyinflacyjna". W tej sprawie sieć już zapowiedziała, że będzie broniła swoich racji przed sądem.

Opinie (198) ponad 10 zablokowanych

  • Ktoś pamięta szkolenie z bonem za 15PLN? Szkoda że tym razem tak UOKiK nie zrobił (1)

    Bo to nie rząd traci (a kara idzie do budżetu), tylko klienci.

    Ostatnio była promocja na kosmetyki (1+1 czy 50% czyli bardzo opłacalna), szkoda że żaden produkt na to się nie łapał i nawet personel nie miał zielonego pojęcia które z nich mogłyby być w promocji.

    Lista istnieje ale jest tak długa i ma po kilkadziesiąt pozycji jednej marki (zwykle w sklepie jest tej samej marki max 10 pozycji), że praktycznie wszystko powinno być objęte promocją.

    Ale nie da się tego sprawdzić, bo opis jest typu szampon jakiejś marki (a nie jaki konkretny typ szamponu), jest podany numer ale jak zwykle to numer wewnętrzny sieci, który niczego nie mówi.

    Oczywiście w ramach ułatwień kilkadziesiąt pozycji jednej marki jest porozrzucanych po całej liście i to bez grupowania choćby kategoriami (jeden szampon może być na początku, drugi pod koniec w sąsiedztwie pasty do zębów innej marki).

    • 1 2

    • te 15 PLN było świetną karą, a przy okazji może parę osób dowiedziało się jakie ma prawa jako klient

      • 0 0

  • ?

    A te pieniądze z kary to kto dostaje?

    • 2 1

  • (1)

    Mnie jako klienta nie obchodz braki kafrowe, niedopracowane systemy czy też brak sprzętu. Taki duży potentat powinien zadbac o to, zatrudnic ludzi, kupić sprzęt i dopracowany system a nie tylko liczyć zyski, tymczasem w Pl wszystko jest na odwrot i liczy się przedewszystkim zysk a ten jest bardzo dużo zwlaszcza ze te sieciowki nie maja zadnej konkurencji na rynku w zasadzie wiec kary sa uzasadnione i moim zdaniem wciaz zbyt male bo nie zmuszaja ani nie mobilizują sprzedawców do zaprzestania tego typu praktyk

    • 29 3

    • A dlaczego tak jest ? Bo Związki Zawodowe to polityczna fasada PiS a nie dbanie o prawa pracownicze :)))))))))))))

      Gdzie Pan jesteś Panie `oponiarzu` Guzikiewicz ze Związku Zawodowego Solidarność ? Pora zaprotestować :)))))))))))))))))))))) Ps. Zuch podkulił ogon i udaje że nie wie :)))))))))))))))))))

      • 3 1

  • Łapy precz od Biedry!!!!

    • 4 10

  • Weźcie się za Nazistowskie sklepy(syfy) (1)

    • 4 4

    • Żabki? Te kościelne?

      • 2 2

  • Za tą karę zapłacimy my wszyscy!!!!!

    • 2 2

  • Bardzo dobrze

    żeby produkty, które są w jednym zbiorczym opakowaniu różniły się ceną to już jest przegięcie, niejasne promocje (np kup 3 taniej). Jak najwyższe kary dla nich .

    • 2 0

  • biedronkę omijam szerokim elbowem (1)

    • 6 7

    • Szerokim lokciem omijasz? W jakim regionie tak sie mowi?

      • 1 0

  • To tylko dofinansowanie budżetu

    I po twoje pieniądze sięgniemy. I co nam zrobicie?

    • 2 2

  • Lidl (2)

    Nie jest lepszy

    • 9 3

    • (1)

      Lidl jest znacznie lepszy.

      • 3 2

      • potwierdzam :O)

        no ale ja nie mam niemieckiej fobii

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim, doktor nauk ekonomicznych. Pracował w Stoczni Gdynia pełniąc funkcję m.in.: doradcy zarządu, dyrektora biura zarządu, pełnomocnika zarządu ds. restrukturyzacji stoczni oraz członka zarządu. W 2005 roku był doradcą Sekretarza Generalnego CESA z siedzibą w Brukseli. W latach 2002-2004 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim i w Sopockiej Szkole Wyższej w okresie 2003-2009. Potem...

Najczęściej czytane