• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fińska stocznia buduje dla Urzędu Morskiego

VIK
22 września 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (116)

Zwodowano statek specjalistyczny, który zasili flotę Urzędu Morskiego w Gdyni. Jednostka jest budowana przez fińską stocznię Tyovene Oy, która przy tym projekcie współpracuje z firmami z Holandii.



Pogłębiarka dedykowana jest nowej ponad dwudziestokilometrowej drodze wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską i powstaje w ramach programu wieloletniego, na podstawie którego realizowana jest cała inwestycja. Wykorzystywana będzie również do obsługi i utrzymania torów podejściowych do portów morskich do 18 m.

Patrolowiec w Gdańsku, pozew w sądzie Patrolowiec w Gdańsku, pozew w sądzie

- Pod koniec października 2022 r. miała miejsce uroczystość położenia stępki, a niecały rok później pogłębiarka, dla której wybraliśmy imię URSA, została zwodowana. Zaawansowanie prac aktualnie wynosi ponad 70 proc. Jednostka eksploatacyjnie powinna dołączyć do naszej floty do końca pierwszego kwartału 2024 r. - powiedział Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.


Statek będzie miał 62 m (z wyłączeniem połączenia dziobowego) długości i 12 m szerokości.

Umowa zakłada zaprojektowanie, budowę, wyposażenie i dostawę pogłębiarki. Wartość kontraktu to 116,5 mln zł. Kontrakt obejmuje także dostarczenie systemu rurociągów refulacyjnych. Dostawa tego sprzętu odbędzie się wraz z kontenerami transportowymi i systemem kotwiczenia końcówki przeznaczonej do połączenia z systemem wyładowczym pogłębiarki.
VIK

Miejsca

Opinie (116) 3 zablokowane

  • Trzeba Polski pilnowac, rusek z kotem chce dalszej demolki kraju

    • 2 4

  • (1)

    Pogłębiarka budowana specjalnie dla utrzymania drożności tego nowego cudu (przekopu czyli rowu) zakompleksionego pis-u

    • 3 2

    • ten tor był utrzymywany przez dziesiątki lat "komuny"

      I takie jednostki pracowały "na okrągło" utrzymując porty os Świnoujścia po Tolkmicko.

      Obecnie stoją "na sznurku" przy moście Siennickim.

      • 2 0

  • A potem (1)

    Oby nie było jak że statkiem za który żądają dopłaty chyba Francuzi jeśli dobrze pamiętam chcą 20m zł a o tyle stocznia remontowa przegrała ten przetarg...

    • 2 0

    • Francuzi 10 PiS 10

      • 0 0

  • Perkele (1)

    Szkoda, że u nas się nie da.

    • 3 0

    • da się...

      Przecież w Stoczni Gdańskiej wszystkie pochylnie są zajęte...
      Tylko że obecnie ta stocznia nie jest pod polskim zarządem...

      Nawet dźwigi są odmalowywane...
      Na "słynnej" kładce nad przystankiem Stocznie odbywają się regularne sesje fotograficzne na tle pracujących monstrów.
      Oraz regularne "afterki i biforki" na schodach... ;)

      Kapitalny kontrast...

      • 1 0

  • Jakoś tanio ta jednostka kosztowała 116 mln zł?

    Jeśli to nie jest błąd redaktora

    • 0 0

  • PRCiP nie ma mocy przerobowych?

    Onegdaj robili wszystkie małe porty, od Świnoujścia po Tolkmicko.
    I przy okazji zbudowali port Północny...

    • 1 0

  • Szlanta chciał kupować fińskie stocznie...

    Na szczęście mu się nie udało...

    Bo jak na Saharze po przejęciu przez polskich geniuszy zabrakło piasku, tak i Finów nie byłoby stoczni...

    • 1 0

  • Polak

    Ale wstyd ,Polska na stoczniach stała a teraz opłaca się tylko prezesom kasę brać, jedni i drudzy to jedna banda na pasku Brukseli i Moskwy.

    • 0 0

  • dyrektor z nadania

    Miejmy nadzieję ze po wyborach dyrektor sie zmieni

    • 0 0

  • Zdanie stoczniowca.

    Dlaczego fińsja stocznia buduje dla Polski statki avtysiące Polskich stoczniowców, doskonałych fachowców, włuczy się po świecie by zarabiać... Dlaczego nie budują tego statku na Północnej albo w Criście... Bo nie potrafimy zarządzać. To nie politycy znoszczyli polski rynek stoczniowy tylko złe zarzadzanie zły marketing zła polityka kadrowa.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane