- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Klienci skarżą się na umowy z Energą Obrót. Spółka zapowiada audyt
Klienci Energi Obrót coraz liczniej zgłaszają swoje obiekcje co do sposobu zawierania aneksów do umów na dostawy energii elektrycznej. Wielu z nich skarży się, że nie są rzetelnie informowani o warunkach nowych umów i związanych z tym kosztów. Często oferowana jest im umowa z dodatkową opłatą handlową, przez co rachunki są wyższe nawet o kilkaset złotych w skali roku. Spółka informuje, że przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Zaczęło się już od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdzone zostaną partnerskie punkty sprzedaży.
Opłata handlowa podwyższa rachunki
Gdy pan Kamil zorientował się, że umowa nie jest dla niego korzystna, udał się do punktu obsługi klienta w celu zmiany taryfy na G11.
Zawyżone rachunki za prąd
- Mogłem tego dokonać po uiszczeniu kary za zerwanie umowy przed terminem, jednakże bardziej mi się to opłacało, niż przez prawie dwa lata płacić dodatkowo opłatę handlową za nic. Na wezwaniu do zapłaty kary widnieje informacja, że kara może zostać umorzona, jeżeli podpiszę nową umowę z Energą. Jestem nadal ich klientem i mam nową umowę, ale taryfa G11 nie zawiera comiesięcznej opłaty handlowej, stąd potrzeba zapłaty kary. Wielu znajomych lub znajomych znajomych ma ten sam problem i również odstąpili od tej taryfy - dodaje pan Kamil. - Wśród samych moich znajomych jest kilka osób z identycznym problemem. Kiedy w punkcie obsługi klienta rozwiązywałem umowę z felerną taryfą, w kolejce stały trzy osoby z tym samym tematem. Po przeliczeniu okresu umowy i miesięcznej opłaty handlowej wychodzą często bardzo wysokie kwoty. Energa opłatę handlową definiuje jako: "Opłata związana z obróbką danych do wystawienia faktury za zużytą energię elektryczną. Opłata handlowa obejmuje w szczególności wystawienie i przesyłanie faktur, rozliczanie, utrzymanie baz danych i zasobów informatycznych związanych z rozliczeniami". Osoby z tą taryfa nie są świadome, a przy reklamacjach wysokich rachunków za prąd czytają w odpowiedzi, że wzrosły ceny prądu. Oczywiście to prawda, ale bez opłaty handlowej będą one dużo niższe.
Klienci Energi Obrót czują się oszukani
Agentom reprezentującym Energę Obrót zarzuca się, że często nie tłumaczą dokładnie umów osobom w podeszłym wieku. Przez co są one nie do końca świadome, na jakie warunki się godzą, podpisując umowę.
Rachunki za prąd znów wyższe. Nowa taryfa Energi i opłata mocowa
- W 2019 r. mój tata został zmanipulowany przez telemarketerów. Skutków tej czynności nie dało się odwrócić. Ceny związane z usługą dystrybucji energii elektrycznej są wielokrotnie zawyżane i nie mam teraz jak skontaktować się z firmą ( telefonicznie, mailowo, osobiście, listownie - nic nie przynosi rezultatu) - opowiada pani Emilia. - Rachunki wzrosły o kilkadziesiąt złotych każdego miesiąca. Przed ofertą Mega Zysk i tak były wysokie, bo wynosiły 300 zł. Po zmianie umowy 350 zł. Opłat przesyłowych, mocowych, zmiennych i stałych jest masa. Teraz mają być jeszcze podwyżki. Firma Energa uchodzi za uczciwego dostawcę, a wielu ludzi starszych czuje się naciągniętych. W naszym kraju dysponują oni głodowymi emeryturami i nie może być społecznego przyzwolenia na takie praktyki. A co jeśli taka osoba nie ma obrońcy - młodszego, bardziej obeznanego z nowoczesnym światem? Do kogo ma pójść? Kiedy otrzyma swoje pieniądze z powrotem? Za pięć lat, kiedy już umrze?
- Nie tylko partnerzy handlowi firmy Energa wprowadzali w błąd odbiorców energii, ale także pracownicy etatowi firmy. W styczniu 2020 r. w biurze obsługi klienta na ul. Kartuskiej, róg Łostowickiej podpisałem aneks do umowy gwarantujący przez dwa lata stałą ceną na energię. Nie poinformowano mnie o skutkach finansowych tych zmian. W rachunkach od stycznia do maja 2020 r. naliczano mi opłatę handlową każdorazowo po 55,99 zł brutto. Po kilku reklamacjach udało mi się wycofać w czerwcu z tego aneksu bezkosztowo, chociaż aneks zwierał klauzulę naliczenia kar za zerwanie umowy - informuje pan Edmund.
Będzie audyt sieci sprzedaży Energi
Sama spółka broni się, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych, włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni.
Na polecenie Daniela Obajtka, prezesa zarządu PKN Orlen, który jest właścicielem Energi, przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Spółka zaczyna od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdza partnerskie punkty sprzedaży. Energa zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości co do sposobu i przebiegu procesu zawarcia umowy z partnerem zewnętrznym działającym na rzecz spółki klient może się skontaktować ze spółką osobiście, telefonicznie oraz przez stronę internetową spółki. Każdorazowo zgłoszenie podlega szczegółowej i indywidualnej analizie.
Jak wyjaśnia Energa, jedynie rozliczenie klienta na podstawie taryfy zatwierdzonej przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nie zawiera opłaty handlowej.
- Spółka ma szereg ofert, w ramach których poza sprzedażą energii elektrycznej klient zyskuje dodatkowe usługi i korzyści. Każda z umów zawieranych w ramach oferty zawiera opłatę handlową. Wynika ona z kosztów obsługi handlowej, jakie są związane ze świadczeniem klientowi usług, oraz dodatkowych korzyści. Wszystkie składniki cenowe oferty, zgodnie z procedurą, powinny zostać przedstawione klientom przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy - tłumaczą przedstawiciele Energi. - Do każdej umowy klient powinien otrzymać regulamin określający w szczegółach korzyści, które wynikają z oferty, oraz warunki cenowe. Podpisując umowę, klient potwierdza, że zapoznał się ze wszystkimi dokumentami i je akceptuje.
Miejsca
Opinie (317) ponad 10 zablokowanych
-
2021-04-15 16:21
Ludzie prezesa
Przecież tam są teraz w zarządzie ludzie od p. Obajtka. Na pewno wszystko zostanie wyjaśnione i będzie dobrze :)
- 38 22
-
2021-04-15 16:44
Dowody
Powinno się w ogólne nie załatwiać żadnych umów na telefon od razu kończyć rozmowę stanowczo i wyraźnie. Człowiek jak słyszy przez telefon czy mogą przedstawić nam korzystną ofertę i poświęcić im chwilę czasu to człowieka zbiera na wymioty. Umowy jak już w punktach ale tam też nie mówią prawdy i podstawa wszystko nagrywać. To tak jak chcesz wygrać ciężka sprawę w sądzie musisz mieć jak mówią adwokata diabła i tak samo chcesz coś udowodnić trzeba mieć twarde dowody a nie tylko byłem /byłam tam i mi mówili tak to tak nie działa. Za uśmiech i klepanie pierdół im płacą.
- 2 0
-
2021-04-15 17:13
cennik standardowy dla konsumentów
Nie muszą dzwonić aby namawiać na nowe warunki-umowy , zmiana G11 na G11k została mi naniesiona pismem, który otrzymałam od Energa mówiące o zmianie cennika standardowego dla konsumentów. czyli informacja że nowy cennik zastąpi dwa dokumenty załatwiła sprawę. nie byłam świadoma, że nie wypowiedzenie umowy, sprawi zmianę tej taryfy i naniesienie opłaty handlowej. fakt oplate handlową mam w kwocie 8.05 pln. mieli tak sformułowane pismo, które jednoznacznie mówiło, ze jeśli wypowiem umowę, to mogę szukać innego dostawcy. dzwonili też do mnie ale nie zgodziłam się na zmianę umowy a tu masz, wysłali pismo, które zmieniło mi umowę, choć niczego nie podpisałam. napisali: w związku z wprowadzeniem nowego cennika standardowego dla konsumentów przysługuje państwu prawo do nieprzyjęcia jego warunków....umowa między nami rozwiąże się po upływie kolejnego m-ca, po którym otrzymacie państwo wypowiedzenie. nasuwa się jedno słowo sku....
- 6 0
-
2021-04-15 17:26
Do telewizji
Wszyscy tu psioczą powinno się od razu jak dostanie pismo do domu że sami zmieniają warunki umowy zrobić kopie i wysłać do gazety lub programu Alarm bo każdy kto nie czuje bata na szyji robi co mu się żywnie podoba. Energa zapłaci karę i dalej będzie uprawiać wolna amerykankę.
- 3 0
-
2021-04-15 18:05
Artykuły
I to są wartościowe artykuły powinno być takich więcej jak nas społeczeństwo firmy robią w bambuku. Warto też napisać jakie kruczki wobec nas stosują firmy ubezpieczeniowe np takie PZU nigdy nie jest nic powiedziane do końca a potem tłumaczenie klient nie zrozumiał. Nie pisać o głupotach tylko o takich sprawach.
- 5 0
-
2021-04-15 18:57
Umowa na dostawę prądu
W listopadzie 2020 roku zawarłam umowę z Energą w zamian za zmarlego czlonka rodziny. Umowa została zawarta za pośrednictwem konsultanta infolinii Energii.
Miała to być standardowa umowa w taryfie G 11, a okazało się, że jest G 11 k.
Rachunki wzrosly o około 70 zł lub więcej ,za 2 miesiące. Rozmowy o tym, że zostałam oszukana przy podpisywaniu umowy, nic nie daly.
Albo klient płaci wyższe rachunki albo karę za zęrwanie umowy.- 5 0
-
2021-04-15 19:05
Oni
Gdzie jest Ziobro że swoją świętą.
Wyłudzenie w majestacie prawa.- 3 1
-
2021-04-15 19:20
Oplata handlowa,, Energa,, oszukancze aneksy do umow (1)
Dostalam fakture za styczen, za prad na dzialce. Zuzycie pradu 0kWh,do zaplaty 82,95 oplat handlowych. Oszusci
- 5 0
-
2021-10-04 17:00
Za 6 kwh opłata 58,65 .Też wymusili umowę g11k.
- 0 0
-
2021-04-15 19:44
Prawo
Prawda oszukiwanie w majestacie prawa i z pełnym pozwoleniem. Firmy górą zwykły obywatel nic nie może zrobić takie mamy państwo.
- 3 0
-
2021-04-15 20:05
Edi
Standart.
Czy to infolinia
Czy u agenta ?
Czy stacjonarnie gdzie podobno najbezpieczniej ?
Wszędzie tak samo- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.