• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klienci skarżą się na umowy z Energą Obrót. Spółka zapowiada audyt

Robert Kiewlicz
14 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Po czterech konkursach nadal brak prezesa Energi
Coraz więcej klientów skarży się na umowy zawierane z Energą Obrót. Coraz więcej klientów skarży się na umowy zawierane z Energą Obrót.

Klienci Energi Obrót coraz liczniej zgłaszają swoje obiekcje co do sposobu zawierania aneksów do umów na dostawy energii elektrycznej. Wielu z nich skarży się, że nie są rzetelnie informowani o warunkach nowych umów i związanych z tym kosztów. Często oferowana jest im umowa z dodatkową opłatą handlową, przez co rachunki są wyższe nawet o kilkaset złotych w skali roku. Spółka informuje, że przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Zaczęło się już od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdzone zostaną partnerskie punkty sprzedaży.



Moje rachunki za prąd są:

- Wiele osób, podpisując umowę z Energą, otrzymuje rzekomo podstawową ofertę, która nazywa się G11, niestety konsultanci masowo "wciskają" ludziom taryfę G11k, która obciążona jest opłatą handlową doliczaną do faktury co miesiąc przez czas trwania umowy. Z tego tytułu otrzymuje się wyższe faktury. Dla zobrazowania. Zużycie prądu 69 kWh w taryfie G11 - kwota do zapłaty 68 zł, a 62 kWh w taryfie G11k 115 zł, gdzie nalicza się dodatkowo podwójnie opłatę handlową, np. w przypadku gdy odczytu rzeczywistego licznika dokonamy pierwszego dnia nowego miesiąca, a nie ostatniego dnia miesiąca poprzedniego - informuje pan Kamil. - Na pytanie, czy podwójnie naliczona opłata będzie odciągnięta od następnego rachunku - odpowiedź brzmi: nie.

Opłata handlowa podwyższa rachunki



Gdy pan Kamil zorientował się, że umowa nie jest dla niego korzystna, udał się do punktu obsługi klienta w celu zmiany taryfy na G11.

Zawyżone rachunki za prąd



- Mogłem tego dokonać po uiszczeniu kary za zerwanie umowy przed terminem, jednakże bardziej mi się to opłacało, niż przez prawie dwa lata płacić dodatkowo opłatę handlową za nic. Na wezwaniu do zapłaty kary widnieje informacja, że kara może zostać umorzona, jeżeli podpiszę nową umowę z Energą. Jestem nadal ich klientem i mam nową umowę, ale taryfa G11 nie zawiera comiesięcznej opłaty handlowej, stąd potrzeba zapłaty kary. Wielu znajomych lub znajomych znajomych ma ten sam problem i również odstąpili od tej taryfy - dodaje pan Kamil. - Wśród samych moich znajomych jest kilka osób z identycznym problemem. Kiedy w punkcie obsługi klienta rozwiązywałem umowę z felerną taryfą, w kolejce stały trzy osoby z tym samym tematem. Po przeliczeniu okresu umowy i miesięcznej opłaty handlowej wychodzą często bardzo wysokie kwoty. Energa opłatę handlową definiuje jako: "Opłata związana z obróbką danych do wystawienia faktury za zużytą energię elektryczną. Opłata handlowa obejmuje w szczególności wystawienie i przesyłanie faktur, rozliczanie, utrzymanie baz danych i zasobów informatycznych związanych z rozliczeniami". Osoby z tą taryfa nie są świadome, a przy reklamacjach wysokich rachunków za prąd czytają w odpowiedzi, że wzrosły ceny prądu. Oczywiście to prawda, ale bez opłaty handlowej będą one dużo niższe.

Klienci Energi Obrót czują się oszukani



Agentom reprezentującym Energę Obrót zarzuca się, że często nie tłumaczą dokładnie umów osobom w podeszłym wieku. Przez co są one nie do końca świadome, na jakie warunki się godzą, podpisując umowę.

Rachunki za prąd znów wyższe. Nowa taryfa Energi i opłata mocowa



- W 2019 r. mój tata został zmanipulowany przez telemarketerów. Skutków tej czynności nie dało się odwrócić. Ceny związane z usługą dystrybucji energii elektrycznej są wielokrotnie zawyżane i nie mam teraz jak skontaktować się z firmą ( telefonicznie, mailowo, osobiście, listownie - nic nie przynosi rezultatu) - opowiada pani Emilia. - Rachunki wzrosły o kilkadziesiąt złotych każdego miesiąca. Przed ofertą Mega Zysk i tak były wysokie, bo wynosiły 300 zł. Po zmianie umowy 350 zł. Opłat przesyłowych, mocowych, zmiennych i stałych jest masa. Teraz mają być jeszcze podwyżki. Firma Energa uchodzi za uczciwego dostawcę, a wielu ludzi starszych czuje się naciągniętych. W naszym kraju dysponują oni głodowymi emeryturami i nie może być społecznego przyzwolenia na takie praktyki. A co jeśli taka osoba nie ma obrońcy - młodszego, bardziej obeznanego z nowoczesnym światem? Do kogo ma pójść? Kiedy otrzyma swoje pieniądze z powrotem? Za pięć lat, kiedy już umrze?
- Nie tylko partnerzy handlowi firmy Energa wprowadzali w błąd odbiorców energii, ale także pracownicy etatowi firmy. W styczniu 2020 r. w biurze obsługi klienta na ul. Kartuskiej, róg Łostowickiej podpisałem aneks do umowy gwarantujący przez dwa lata stałą ceną na energię. Nie poinformowano mnie o skutkach finansowych tych zmian. W rachunkach od stycznia do maja 2020 r. naliczano mi opłatę handlową każdorazowo po 55,99 zł brutto. Po kilku reklamacjach udało mi się wycofać w czerwcu z tego aneksu bezkosztowo, chociaż aneks zwierał klauzulę naliczenia kar za zerwanie umowy - informuje pan Edmund.

Będzie audyt sieci sprzedaży Energi



Sama spółka broni się, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych, włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni.

Na polecenie Daniela Obajtka, prezesa zarządu PKN Orlen, który jest właścicielem Energi, przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Spółka zaczyna od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdza partnerskie punkty sprzedaży. Energa zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości co do sposobu i przebiegu procesu zawarcia umowy z partnerem zewnętrznym działającym na rzecz spółki klient może się skontaktować ze spółką osobiście, telefonicznie oraz przez stronę internetową spółki. Każdorazowo zgłoszenie podlega szczegółowej i indywidualnej analizie.

Jak wyjaśnia Energa, jedynie rozliczenie klienta na podstawie taryfy zatwierdzonej przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nie zawiera opłaty handlowej.

- Spółka ma szereg ofert, w ramach których poza sprzedażą energii elektrycznej klient zyskuje dodatkowe usługi i korzyści. Każda z umów zawieranych w ramach oferty zawiera opłatę handlową. Wynika ona z kosztów obsługi handlowej, jakie są związane ze świadczeniem klientowi usług, oraz dodatkowych korzyści. Wszystkie składniki cenowe oferty, zgodnie z procedurą, powinny zostać przedstawione klientom przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy - tłumaczą przedstawiciele Energi. - Do każdej umowy klient powinien otrzymać regulamin określający w szczegółach korzyści, które wynikają z oferty, oraz warunki cenowe. Podpisując umowę, klient potwierdza, że zapoznał się ze wszystkimi dokumentami i je akceptuje.

Miejsca

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • Szczerze - nie plujcie jadem na pracowników!

    Jako były pracownik Energa - proszę, nie plujcie na osoby pracujące przy obsłudze klienta.
    Niestety ale:

    A) Każdy że sprzedawców ma swój własny cel prowizyjny ale i ilościowy.
    -Prowizja liczona jest tylko od ofert "promocyjnych" (k).
    - Sprzedawca musi osiągnąć cel marżowy narzucony z góry, ale i cel ilościowy np. "x konsoli na miesiąc/kwartał".
    -Cele narzucone są na cały zespół, więc wszyscy muszą "sprzedać" coś ponad podstawę - a to idzie w górę, a więc kierownik, czy dyrektor ciśnie na sprzedaż ofert.

    a więc kto winny? ->
    a) Jeżeli spółka nie płaci swoim pracownikom premii/prowizji za dobrą i miłą obsługę, a za wciskanie ofert...
    b) Jeżeli dla zarządu klient który bierze ofertę zwykłą, traktowany jest jako bezwartościowy dla spółki w celu sprzedażowym - bo "i tak musi coś podpisać"...
    c) Jeżeli cele ustalone "wyżej" muszą być osiągnięte przez zespół, a każdy sprzedawca MUSI osiągnąć swój indywidualny cel....
    d) Jeżeli to, co powinno premiować pracownika - jest na nich wymuszane...
    ->to kogo to wina? Osoby która zarabia na chleb, czy chorych ambicji odrealnionych ludzi?

    Inna sprawa, że jak uwolniono rynek, to firmy "krzak" podebrały klientów Enerdze, bo mimo ogromnych opłat dodatkowych i tak mieli tańszy prąd.

    pamiętacie gdy premier morawiecki mowil ze pensje w sp skarbu państwa znacznie wzrosły?
    A wiecie, że większość pracowników została zrzuconych na agencję pracy tymczasowej i oficjalnie nie byli pracownikami energi - byli pracownikami wypożyczanymi? Profitów jak wczasy pod gruszą czy prąd pracowniczy też nie mieli, mieli za to 2tygodniowy okres wypowiedzenia...
    Góra zarabiająca krocie była na umowach, więc jasne że statystycznie "kwota wynagrodzeń w spółce wzrosła".

    Obajtek i audyt? Na prawdę? Przecież to on był sprawcą tego że nie dostawaliście faktur, bo więcej wziął za rok rujnowania spółki niż wydał na program CRM dla firmy.

    Mam więcej kwiatków, ale tu można napisać telenowele....

    • 7 3

  • Telemarketerzy

    Do mnie dzwonili x razy, za każdym razem prosiłam o umowę z warunkami na emaila, ponieważ w ciemno nic nie deklaruję. Nie chcieli przesłać. Po paru miesiącach w końcu zadzwonili ze mogą przesłać. Przesłali, zobaczyłam, nie podpisałam. Nie ufać tylko sprawdzać.

    • 6 0

  • I tak im nic nie zrobią. Państwo z dykty.

    • 2 0

  • Taa, energa

    Też chciałem kiedyś zmienić umowę na nową ale konsultantka nie była wstanie mi wyliczyć ile bym płacił na nowej umowie. Co to za firma która nie potrafi wyliczyć kosztu swoich usług?

    Po drugie, Energa ma chyba najgorsza stronę internetową z jakiej korzystam. Człowiek raz w miesiącu chce podać stan licznika, to najpierw musi się przedostać do logowania przez jakieś durne EKO propozycje itp. A potem widnieje napis serwer przeciążony spróbuj kiedy indziej albo pracę techniczne. A jak już się człowiek przedostanie do swojego konta i poda licznik, to czekaj człowieku 48h na wystawienie fv. Szkoda ze to monopolistą bo szybko bym zmienił tego dostawce.

    • 4 0

  • Haha

    Jesli probuje sie przedluzyc umowe na stronie, to przymusowo trzeba wybrać jedna z dodatkowych opcji, inaczej nic nie da sie zrobić.

    • 4 0

  • nadal wspierajcie górnictwo

    • 0 0

  • Kazda spółka skarbu państwa narażona jest zawsze na rządy nieudaczników. Ale nagromadzenie partyjnych miernot z pisu od 5 lat w enerdze powoduje, że ta firma jest synonimem nieporadności gospodarczej. A najgorsze jest to, zmiana na innego Taurona, czy PGE nic nie zmieni. Tam też pisowiec na pisowskiej miernocie w zarządach i dyrektorach. A szeregowy pracownik dostaje po głowie za tych durni.

    • 3 1

  • Telemarketer

    Teraz faktycznie dużo osób dostaje fakturę po terminie z odsetkami i zwalaja to na pocztę. Prawda jest gdzieś po środku i ktoś szuka pieniędzy by wyrównać swoje straty. Prawdą jest też że oni wynajmują firmy telemarketerów i dają im bazę klientów do dzwonienia. Ci ludzie przechodzą szkolenia z technik manipulacji i percepcji jak prowadzić rozmowy i jaki jest jej cel i nne się nie liczy na być wydebione to i to taki prykas z góry. Ktoś tu napisał że to nie wina telemarketerów to prawda oni mają bat nad głową ma być umowa taka i taka. Druga strona tego to taka każdy telemarketer wie co będzie robił i że musi kit wciskać ma tylko wybór potrzebuje pieniędzy i to robi lub ma obrzydzenie i się zwalnia. Telemarketer to taka praca chcesz zarobić musisz wyzbyć się sumienia na tym to polega w każdej branży.

    • 3 0

  • Dzwonili 2 razy

    W sposób ewidentnie nakierowany na starsze osoby próbowali mnie przekonać że dzięki opłacie handlowej rachunki pozostaną niskie bo szykują się duże podwyżki. Wielokrotnie podkreślając same zalety, a z kontekstu wynikało że opłata handlowa jest płatna jednorazowo. Odmówiłem oczywiście i natychmiast obdzwanialem starsze osoby w rodzinie aby nie dali się nabrać na tę jawne przekręty.

    • 7 0

  • a mi konsultant powiedział ze opłata handlowa jest obowiązkowa i nie można z niej zrezygnować!!

    Energa obrót w takim razie wprowadza w błąd klientów i powinna wszystkim oddać pieniądze za te śmieszna opłatę handlową!!!

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości Uniwersytetu Gdańskiego. Menedżer, ekspert w zakresie finansów i rachunkowości oraz podatków. Laureatka plebiscytu Kobieta Sukcesu 2017 roku. Plebiscyt organizowany od 1995 r., w którym wyróżniane są kobiety które odnoszą sukcesy w różnych dziedzinach życia. Organizatorem jest Konwencja Przedsiębiorców Województwa Pomorskiego, a patronat honorowy sprawuje Marszałek Województwa Pomorskiego...

Najczęściej czytane