- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Klienci skarżą się na umowy z Energą Obrót. Spółka zapowiada audyt
Klienci Energi Obrót coraz liczniej zgłaszają swoje obiekcje co do sposobu zawierania aneksów do umów na dostawy energii elektrycznej. Wielu z nich skarży się, że nie są rzetelnie informowani o warunkach nowych umów i związanych z tym kosztów. Często oferowana jest im umowa z dodatkową opłatą handlową, przez co rachunki są wyższe nawet o kilkaset złotych w skali roku. Spółka informuje, że przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Zaczęło się już od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdzone zostaną partnerskie punkty sprzedaży.
Opłata handlowa podwyższa rachunki
Gdy pan Kamil zorientował się, że umowa nie jest dla niego korzystna, udał się do punktu obsługi klienta w celu zmiany taryfy na G11.
Zawyżone rachunki za prąd
- Mogłem tego dokonać po uiszczeniu kary za zerwanie umowy przed terminem, jednakże bardziej mi się to opłacało, niż przez prawie dwa lata płacić dodatkowo opłatę handlową za nic. Na wezwaniu do zapłaty kary widnieje informacja, że kara może zostać umorzona, jeżeli podpiszę nową umowę z Energą. Jestem nadal ich klientem i mam nową umowę, ale taryfa G11 nie zawiera comiesięcznej opłaty handlowej, stąd potrzeba zapłaty kary. Wielu znajomych lub znajomych znajomych ma ten sam problem i również odstąpili od tej taryfy - dodaje pan Kamil. - Wśród samych moich znajomych jest kilka osób z identycznym problemem. Kiedy w punkcie obsługi klienta rozwiązywałem umowę z felerną taryfą, w kolejce stały trzy osoby z tym samym tematem. Po przeliczeniu okresu umowy i miesięcznej opłaty handlowej wychodzą często bardzo wysokie kwoty. Energa opłatę handlową definiuje jako: "Opłata związana z obróbką danych do wystawienia faktury za zużytą energię elektryczną. Opłata handlowa obejmuje w szczególności wystawienie i przesyłanie faktur, rozliczanie, utrzymanie baz danych i zasobów informatycznych związanych z rozliczeniami". Osoby z tą taryfa nie są świadome, a przy reklamacjach wysokich rachunków za prąd czytają w odpowiedzi, że wzrosły ceny prądu. Oczywiście to prawda, ale bez opłaty handlowej będą one dużo niższe.
Klienci Energi Obrót czują się oszukani
Agentom reprezentującym Energę Obrót zarzuca się, że często nie tłumaczą dokładnie umów osobom w podeszłym wieku. Przez co są one nie do końca świadome, na jakie warunki się godzą, podpisując umowę.
Rachunki za prąd znów wyższe. Nowa taryfa Energi i opłata mocowa
- W 2019 r. mój tata został zmanipulowany przez telemarketerów. Skutków tej czynności nie dało się odwrócić. Ceny związane z usługą dystrybucji energii elektrycznej są wielokrotnie zawyżane i nie mam teraz jak skontaktować się z firmą ( telefonicznie, mailowo, osobiście, listownie - nic nie przynosi rezultatu) - opowiada pani Emilia. - Rachunki wzrosły o kilkadziesiąt złotych każdego miesiąca. Przed ofertą Mega Zysk i tak były wysokie, bo wynosiły 300 zł. Po zmianie umowy 350 zł. Opłat przesyłowych, mocowych, zmiennych i stałych jest masa. Teraz mają być jeszcze podwyżki. Firma Energa uchodzi za uczciwego dostawcę, a wielu ludzi starszych czuje się naciągniętych. W naszym kraju dysponują oni głodowymi emeryturami i nie może być społecznego przyzwolenia na takie praktyki. A co jeśli taka osoba nie ma obrońcy - młodszego, bardziej obeznanego z nowoczesnym światem? Do kogo ma pójść? Kiedy otrzyma swoje pieniądze z powrotem? Za pięć lat, kiedy już umrze?
- Nie tylko partnerzy handlowi firmy Energa wprowadzali w błąd odbiorców energii, ale także pracownicy etatowi firmy. W styczniu 2020 r. w biurze obsługi klienta na ul. Kartuskiej, róg Łostowickiej podpisałem aneks do umowy gwarantujący przez dwa lata stałą ceną na energię. Nie poinformowano mnie o skutkach finansowych tych zmian. W rachunkach od stycznia do maja 2020 r. naliczano mi opłatę handlową każdorazowo po 55,99 zł brutto. Po kilku reklamacjach udało mi się wycofać w czerwcu z tego aneksu bezkosztowo, chociaż aneks zwierał klauzulę naliczenia kar za zerwanie umowy - informuje pan Edmund.
Będzie audyt sieci sprzedaży Energi
Sama spółka broni się, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych, włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni.
Na polecenie Daniela Obajtka, prezesa zarządu PKN Orlen, który jest właścicielem Energi, przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Spółka zaczyna od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdza partnerskie punkty sprzedaży. Energa zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości co do sposobu i przebiegu procesu zawarcia umowy z partnerem zewnętrznym działającym na rzecz spółki klient może się skontaktować ze spółką osobiście, telefonicznie oraz przez stronę internetową spółki. Każdorazowo zgłoszenie podlega szczegółowej i indywidualnej analizie.
Jak wyjaśnia Energa, jedynie rozliczenie klienta na podstawie taryfy zatwierdzonej przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nie zawiera opłaty handlowej.
- Spółka ma szereg ofert, w ramach których poza sprzedażą energii elektrycznej klient zyskuje dodatkowe usługi i korzyści. Każda z umów zawieranych w ramach oferty zawiera opłatę handlową. Wynika ona z kosztów obsługi handlowej, jakie są związane ze świadczeniem klientowi usług, oraz dodatkowych korzyści. Wszystkie składniki cenowe oferty, zgodnie z procedurą, powinny zostać przedstawione klientom przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy - tłumaczą przedstawiciele Energi. - Do każdej umowy klient powinien otrzymać regulamin określający w szczegółach korzyści, które wynikają z oferty, oraz warunki cenowe. Podpisując umowę, klient potwierdza, że zapoznał się ze wszystkimi dokumentami i je akceptuje.
Miejsca
Opinie (317) ponad 10 zablokowanych
-
2021-04-14 19:16
Właśnie dziś dostałem pierwszą fakturę na siebie
również z tym cholernym G11K i opłatą handlową. Na początku marca łaził przedstawiciel, z którym podpisałem nową umowę, bo dotychczasowa była na osobę zmarłą i uznałem, że to dobra okazja do uregulowania tego. Typ zapewniał, że warunki umowy nie zmienią się = zwykłe oszustwo i tyle. Złożyłem już reklamację, zobaczymy co będzie dalej... Już nie wspomnę, że wtedy jak dzwoniłem na infolinię Energi zweryfikować sobie, czy to "prawdziwy" człowiek - czy prowadzona jest aktualnie taka akcja, że chodzą przedstawiciele po domach, pierwsza odpowiedź w słuchawce: "nic mi o tym nie wiadomo". Burdel i złodziejstwo.
- 8 0
-
2021-04-14 19:41
Karta
To tak jak mieli na początku w ofercie zniżka z kartą dużej rodziny potem kazali ten temat sprytnie omijać a na końcu się z tego wycofali.
- 0 0
-
2021-04-14 19:46
Halo (1)
Każdy sprzedawca prądu czy to Energa Obrót, ENEA czy Tauron mają zatwierdzane taryfy przez URE zazwyczaj raz w roku i wszystko jest jawne. Każdy z nich ma też inne oferty. Nagle społeczeństwo się budzi, bo ktoś nie czyta tego co podpisuje. Standard. Zacznijmy myśleć.
- 2 17
-
2021-04-16 08:54
Matoł
Nie czytasz co ludzie piszą . Rozumiem masz problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego - 6klasa SP lub pracujesz u tych oszustów
- 4 0
-
2021-04-14 20:12
Norma
Nie podawać numeru telefonu ani stacjonarnego ani komórkowego. Jak nie mają numeru to do faktury dołączają sprytnie kartkę by zadzwonić na infolinię i podać bo to jest im potrzebne. Wszyscy ludzie którzy u nich parę lat temu podali numer później zmienili lub nie pisali nie ma przymusu to każdego prywatna sprawa
mają na rachunkach G11 bo się po prostu do nich nie mogą dodzwonić a nie wolno im tego zmienić i oni są wygrani. Jak mówią stare ale jare. TAK ze wszystkim za dużo wszędzie podajemy numery telefonów i potem nie dziwota że dzwonią wszyscy by coś ugrać i wtedy wychodzi że ludzie mają więcej nagabujacych niż bakteria zarazek.- 3 0
-
2021-04-14 20:33
A sasin obiecał....
- 2 1
-
2021-04-14 20:45
Złodzieje !
- 4 0
-
2021-04-14 21:05
(1)
Od godziny próbuje znaleźć na stronie Energii formularz do umowy na G11 bez tych śmiesznych bonusów i... nic. Nie mam pojęcia gdzie to ukryli
Może ktoś podpowie?- 8 0
-
2021-10-18 20:19
jak znaleźć czyste G11
Wypełniasz formularz zmiany taryfy . Na końcu nie będziesz mógł przejść dalej.Dlatego musisz wejść w link który znajduje się na tej stronie i przeniesie Cię na taki sam formularz ale na końcu będziesz miał opcje że wybierasz czystą taryfę bez dodatkowych opcji i promocji dodatkowo płatnych . Klikasz i akceptujesz. Toi jawny szfindel bo w podstawowej wersji nie pojawia. się ta opcja. Trzeba się nakombinować żeby do tego dotrzeć . Pozdrawiam Arek
- 0 0
-
2021-04-14 22:26
Mnie nagabywali na aneks gwarancja stałej ceny przez 24 miesiące
W końcu się zgodziłem pod warunkiem zachowania takich samych cen. Okazało się że miesięcznie opłata stała wzrosła z 10 na 26 zł, a 1 kWh jest droższa o 7 groszy!
Składam reklamację z uwagi na wprowadzenie mnie w błąd przez handlowca, na szczęście wszystkie rozmowy były nagrywane i oszustwo wyjdzie!- 2 0
-
2021-04-14 22:34
nie ma co zwala na telemarketerów, przecież oni działają na zlecenie energi i tylko ona odpowiada za naciąganie klientów
- 3 2
-
2021-04-14 23:09
Sylwester gniado
Za 69 kilowat place 98.zl. Jest to prawie 1,5 zl za kilowat .Dlaczego takie ceny.???
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.