• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maersk wraca do Portu Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
29 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

Wejście kontenerowca Charlotte Maersk do Portu Gdynia.


Na początku lutego BCT Gdynia zyska nowe stałe połączenie kontenerowe. Choć tylko feederowe, czyli mniejsze, dowozowe, to jednak symboliczne, bo do gdyńskiego portu wraca z regularnymi połączeniami armator Maersk.



- Miło nam poinformować, że od lutego 2021 r. rozszerzamy naszą ofertę bezpośrednich połączeń feederowych pomiędzy BCT Gdynia a portami w Hamburgu i Bremerhaven - poinformowały władze terminalu BCT.

Gospodarka morska w Trójmieście



Operatorem połączenia jest Grupa Maersk, jeden z największych na świecie operatorów kontenerowych. Wypłynięcie pierwszego statku z BCT zaplanowane jest na wtorek, 2 lutego 2021 r., ale już teraz w systemie bookingowym Grupy Maersk/SEALAND możliwa jest rezerwacja przewozów kontenerów pomiędzy BCT Gdynia a portami w Hamburgu i Bremerhaven oraz dalej, głównie do portów basenu Morza Śródziemnego (w tym Turcji, Izraela, Egiptu, Maroka, Tunezji czy Algierii).

- Jest to kolejny krok we współpracy pomiędzy naszymi firmami, który ma na celu zaoferowanie jak najkorzystniejszych połączeń pomiędzy naszym terminalem a portami europejskimi i Afryki Północnej - poinformowały władze terminalu BCT.

Jachty Deluxe



Przypomnijmy, że ze stałej współpracy z Gdynią operator Maersk wycofał się w 2009 r. i przeniósł się do gdańskiego portu. Od tamtej pory przez terminal DCT przewinęły się największe kontenerowce tego armatora. Na razie Gdynia musi się zadowolić połączeniem dowozowym, ale kto wie.

W 2019 r. z powodu opóźnień w przyjęciach i przeładunkach kontenerowców w DCT spowodowanych sztormami jeden ze statków Maerska "awaryjnie" został przyjęty w Gdyni. Statek Charlotte Maersk przybył do Gdyni 12 lutego i był to najdłuższy jak do tej pory kontenerowiec przyjęty w gdyńskim porcie (ma 347 m dł.). Operacja była wymagająca, bo warunki manewrowe w porcie nie są łatwe dla takich kolosów. Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała głównie dzięki systemowi pilotowemu OneBoxRTK, który wykorzystuje najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków.

Miejsca

Opinie (104) 4 zablokowane

  • stawiam na Wielki Rów Kaczyńskich i jego rozwój

    który Elbląg uczyni Rotterdamem Wschodu, ba żeby tylko. To będzie Jaropolis XXII wieku
    i rzuci państwo rosyjskie na kolana

    • 21 20

  • Gdynia tak jest zawalona przez TIRy że dojazd Kontenerową graniczy z cudem.

    • 20 5

  • Chinszczyzna płynie strumnieniem a polscy producenci na łopatkach

    • 15 4

  • Ile Maersk (1)

    Będzie płacił dla portu za możliwość korzystania???

    • 10 3

    • Tyle samo co inni

      • 3 0

  • cóż

    Port dowozowy cieszy sie, że znów zasili zachodnie porty. OK, ja tam wolę inny adres w 3city.

    • 9 11

  • na kolana maersk (1)

    co mniej kontenerkow smiga ? :D

    • 2 12

    • właśnie więcej

      i DCT klęka...

      • 2 2

  • maersk

    wszystko fajnie tylko te kontenery trzeba przywieść i odebrać....ciekawy jestem ile jeszcze wytrzyma ten zabytek zwany estakadą bo przy dzisiejszym ruchu jest ciągle remontowana?

    • 15 4

  • I po co się pchać do Gdyni? (4)

    Ulica kontenerowa i logistyczna to jeden wielki korek ciężarówek do portu... Brak parkingów dla nich w Gdyni i estakada pod którą nie mogą podjechać jak tylko popada... Gdańsk jest bliżej południa. A i wiecznie zablokowana nasza obwodnica od Gdańska do Gdyni....

    • 18 24

    • czyli zupełnie (2)

      jak w Gdańsku.

      • 5 6

      • Gdańsk (1)

        W Gdańsku ulice do portów są zakorkowane, bo trackersi boją się opłaty za parking i lepiej blokować całe ulice.

        • 7 1

        • a co to

          za różnica?

          • 0 0

    • Tutaj jest mowa o statkach a nie lądowych błędach logistycznych portu

      • 4 2

  • No to właściciel na Filipinach się cieszy, że (1)

    dodatkowa kasiorka będzie wpadać z BCT. Ktoś wyżej narzekał, że WUŻ sprzedany. Przecież wszystko posprzedawane, więc nie wiem z czego ta radość gdyńskich patriotów.

    • 16 6

    • Realizacja planu tow. Balcerowicza i tyle.

      • 7 5

  • do elbląga przez mierzeję przypłyną 500 metrowe statki na zdjęciach

    • 2 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane