• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maersk wraca do Portu Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
29 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

Wejście kontenerowca Charlotte Maersk do Portu Gdynia.


Na początku lutego BCT Gdynia zyska nowe stałe połączenie kontenerowe. Choć tylko feederowe, czyli mniejsze, dowozowe, to jednak symboliczne, bo do gdyńskiego portu wraca z regularnymi połączeniami armator Maersk.



- Miło nam poinformować, że od lutego 2021 r. rozszerzamy naszą ofertę bezpośrednich połączeń feederowych pomiędzy BCT Gdynia a portami w Hamburgu i Bremerhaven - poinformowały władze terminalu BCT.

Gospodarka morska w Trójmieście



Operatorem połączenia jest Grupa Maersk, jeden z największych na świecie operatorów kontenerowych. Wypłynięcie pierwszego statku z BCT zaplanowane jest na wtorek, 2 lutego 2021 r., ale już teraz w systemie bookingowym Grupy Maersk/SEALAND możliwa jest rezerwacja przewozów kontenerów pomiędzy BCT Gdynia a portami w Hamburgu i Bremerhaven oraz dalej, głównie do portów basenu Morza Śródziemnego (w tym Turcji, Izraela, Egiptu, Maroka, Tunezji czy Algierii).

- Jest to kolejny krok we współpracy pomiędzy naszymi firmami, który ma na celu zaoferowanie jak najkorzystniejszych połączeń pomiędzy naszym terminalem a portami europejskimi i Afryki Północnej - poinformowały władze terminalu BCT.

Jachty Deluxe



Przypomnijmy, że ze stałej współpracy z Gdynią operator Maersk wycofał się w 2009 r. i przeniósł się do gdańskiego portu. Od tamtej pory przez terminal DCT przewinęły się największe kontenerowce tego armatora. Na razie Gdynia musi się zadowolić połączeniem dowozowym, ale kto wie.

W 2019 r. z powodu opóźnień w przyjęciach i przeładunkach kontenerowców w DCT spowodowanych sztormami jeden ze statków Maerska "awaryjnie" został przyjęty w Gdyni. Statek Charlotte Maersk przybył do Gdyni 12 lutego i był to najdłuższy jak do tej pory kontenerowiec przyjęty w gdyńskim porcie (ma 347 m dł.). Operacja była wymagająca, bo warunki manewrowe w porcie nie są łatwe dla takich kolosów. Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała głównie dzięki systemowi pilotowemu OneBoxRTK, który wykorzystuje najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków.

Miejsca

Opinie (104) 4 zablokowane

  • Takie połączenie to wzmacnianie portów niemieckich.. (1)

    Szkoda, że inwestuje się w konkurencyjne ośrodki tak niedaleko od siebie. Porty w Gdańsku i w Gdyni powinny nawzajem się douzupełniać, a nie konkurować ze sobą, bo wychodzi to ze szkodą dla regionu :(

    • 11 10

    • Ty sobie troszkę wiedzy douzupełnij zanim drugi raz coś zaczniesz klepać.

      • 4 2

  • maersk (3)

    alez fajna robota dla marynarza hiva starego
    zona i dzieci kase wydaja a stary rąbie jak d**il ma morzu
    a jakie testy zeby sie dostac matko boska
    a na ladzie mafia wali 10x tyle
    i tak daliscie sie wydymac łoficery wielkie

    • 10 3

    • Każdy jest kowalem swego losu pozdrawiam ze statku maerska

      • 8 0

    • Morze żywi i bogaci chłop zarabia żona traci

      • 5 0

    • Dobry marynarz ma żonę w każdym porcie

      • 4 4

  • Maersk to dziadowska hinduska firma (2)

    Tragedia

    • 10 11

    • (1)

      Skąd u ciebie taka wiedza? Na uniwersytetach tego nie uczą no, może w gimnazjum cosik.

      • 4 3

      • Moze tam pływa u nich?

        Nie wpadło ci do głowy?

        • 3 0

  • (5)

    Mamy PO w Trójmieście to jest jak jest wszystko po cichutku sprzedać a jak się kadencja będzie kończyć to szybko do Brukseli... Czyż tak nie działało PO?

    • 14 15

    • Lepiej gdyby wspierano toruńskiego mafiozo jak to robi tzw. obecny rząd
      rozumiem że już dyżur sobotni rozpoczęty

      • 11 2

    • A co na to Becia Szydło z Brukseli? (1)

      Czyżby jej się to po prostu należało za zasługi?

      • 10 5

      • no i co ona w tej Brukseli uwojowała?

        może i dobrze, że trzymana jest z dala.
        Bo tam nawet nikt z nią nie pogada a tutaj nie naszkodzi...

        Za to Janusz z Donkiem and Co. to mają konkretne zasługi...

        • 4 2

    • Nie... tak dziala partia malego wrednego (1)

      Najpierw w Polsce trzeba burdel zrobic... napsuc a potem myk...

      • 1 2

      • no cóż, przykład idzie od "kolegów"

        co jeszcze całą "wierchuszkę" PZPR na euro-emeryturę "zlewarowali"...

        • 1 0

  • To już w ogóle tam będzie lipa

    • 1 3

  • Swietne info (1)

    Trzeba z Dunczykami robic biznesy

    • 3 4

    • To Hindusi juz dawno nie Dunczycy

      jw

      • 1 1

  • Feeder (1)

    Dwaplusobobra wiadomość dla BCT. Metameryzm tej informacji dla firm spedycyjnych jest doskonale zrozumiały. Dla DCT w tym spektakularnym przypadku poświęcenie piona rozbija strukturę pionów przeciwnika, powodując istotne słabości pozycyjne w jego obozie.

    • 2 4

    • teoretycznie tak

      tylko pytaniem jest po której stronie jest poświęcenie...
      A po której rozbicie.

      • 1 0

  • Super! Będzie więcej pracy! :D

    • 2 0

  • (1)

    Jak na razie to nie oddzielny serwis tylko slot charter na istniejącym już serwisie. Żadne nowe statki do Gdyni nie wpłyną. To się nazywa dobrze marketingowo sprzedać nowy produkt, dużo szumu, a G zostanie takie samo.

    • 8 3

    • może i te same

      ale bardziej obciążone.

      • 0 0

  • Port Zewnętrzny

    To dobry znak przex 5.02 gdy dowiemy się kto jest zainteresowany wejściem do Polski z dużych graczy by na 150 ha prowadzić biznes, ciągnąc pudełka z Azji

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane