- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Nowy głębokowodny terminal w Gdańsku. DCT buduje Baltic Hub 3
Nowy terminal Baltic Hub 3, jaki powstanie na terenie gdańskiego portu, to trzecie nabrzeże głębokowodne należące do DCT Gdańsk. Inwestycja zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro, powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha. W planach jest już budowa czwartego nabrzeża DCT.
Dodatkowo w ramach projektu Baltic Hub 3 zakupionych zostanie siedem suwnic nabrzeżowych zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 automatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach. Pozwoli to na stworzenie znacznie bardziej bezpiecznego, nowoczesnego i wygodnego środowiska pracy przez cały rok.
- Po zakończeniu budowy DCT Gdańsk będzie jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem zdolności przeładunkowych - mówił podczas konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki. - Rozbudowa terminalu kontenerowego w Gdańsku i możliwości przeładunkowych to krok w stronę zbudowania największego portu przeładunkowego na Bałtyku. To logicznie uporządkowany proces budowy hubu transportowo-logistycznego na północy Polski.
Terminal rozszerzy zasięg DCT
Rozpoczęcie budowy nowego terminalu zaplanowano na II połowę 2022 r., a jego uruchomienie przewidziane jest w połowie 2024 r.
Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona
- DCT Gdańsk to prawdziwy terminal XXI wieku, a budowa Baltic Hub Terminal 3 wprowadzi najbardziej nowoczesne technologie niskoemisyjne, z których każdy europejski port byłby dumny. Nawet beton użyty do budowy będzie miał mniejszy wpływ na emisję dwutlenku węgla. Baltic Hub Terminal 3 znacznie wzbogaci naszą ofertę usługową dla klientów i będzie znaczącym impulsem do pozyskiwania nowych usług lub sojuszy żeglugowych, a także wspierania rozwoju polskiej i okolicznych gospodarek - twierdzi Charles Baker, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Po dobudowaniu trzeciego nabrzeża terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko rynek polski, ale także cały region Morza Bałtyckiego oraz śródlądowych sąsiadów Polski. Historycznie, kiedy mówiliśmy o głównych portach w North Range, zawsze był to zasięg Hamburg - Le Havre. DCT Gdańsk, rozwijając się w szybkim tempie, rozszerzył ten zasięg na Gdańsk, Polskę i Bałtyk.
Jeden z największych terminali w Europie
Od momentu rozpoczęcia operacji DCT w 2007 roku wybudowano dwa terminale morskie (T1 i T2 - uruchomione odpowiednio w 2007 i 2016 roku), o łącznej przepustowości 3 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych). Po ukończeniu Baltic Hub3, DCT Gdańsk stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem możliwości przeładunkowych.
Nowy szef w terminalu DCT
- Dzięki rozbudowie terminalu DCT Port Gdańsk utrzyma pozycję lidera wśród portów na Bałtyku. Takie inwestycje jak Baltic Hub 3 wzmacniają pozycję polskiej gospodarki. Powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 metrów i głębokości 18 metrów oraz plac o powierzchni ponad 36 ha, który będzie w stanie obsłużyć dodatkowe 1,5 mln TEU rocznie. To inwestycja o wartości około 2 mld zł. Terminal ten jest sercem portu i jego rozwój oznacza rozwój nie tylko samego portu, ale również portowego zaplecza - mówi Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.
Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny
- Dzięki takim inwestycjom Port w Gdańsku awansuje do ekstraklasy portów europejskich. Nie tylko pozostajemy największym polskim portem, ale stajemy się dziś SuperPortem Gdańsk, z którego Polacy mogą być dumni. Udowadniamy, że Polska jest krajem, który może skutecznie konkurować na rynku logistycznym i transportowym z największymi portami w Europie. Dzięki budowie Baltic Hub Port był, jest i będzie handlowym oknem Polski na świat - mówi Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.
Terminal na wodzie
Nowy terminal powstanie w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu i z dala od plaży. Taka sama koncepcja przyświecała budowie terminala T1. DCT Gdańsk i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk to odpowiedzialni deweloperzy, świadomi kwestii środowiskowych i respektujący potrzeby lokalnych społeczności. W związku z tym zostaną przedsięwzięte wszelkie środki zapobiegawcze w celu ochrony środowiska, życia morskiego oraz siedlisk na obszarze Baltic Hub 3. Plaża Stogi, ważna z przyczyn środowiskowych i istotna dla lokalnej społeczności, pozostanie nietknięta i nadal będzie dostępna dla zwiedzających.
Miejsca
Opinie (240) 6 zablokowanych
-
2021-07-26 21:48
A czy UE nie zatrzyma inwestycji (2)
Tam na pewno jest konieczna ochrona jakiegoś ślimaka.
Już Niemcy z portem w Hamburgu o to zadbają.- 3 4
-
2021-07-26 21:51
Zamknij paszcze REadomski pisowski smierdzielu za Kurskie srebrniki. (1)
Tyle kolku masz jeszcze do powiedzenia?Hamburg jest na zachodzie a tu jest degradacja najpiekniejszej ogolnodostepnej dla Gdanszczan i turystow plazy.G wiesz i g widziales.Wracaj do Radomia pastuchu.
- 3 4
-
2021-07-26 22:17
Kij z waszą plażą.
- 2 1
-
2021-07-26 21:50
Na lewo od wejścia na plażę będzie martwa strefa. (1)
Gdy zakwitną sinice to w żaden sposób nie będą one lub ich pozostałości mogły się stamtąd wydostać. Odpompowywać będą tę zupę?
Jeśli już chcą rozbudowywać DCT, to uczciwie zabudowując plażę, a nie tworząc jakąś śmierdzącą ułudę.
Alternatyw do rozbudowy DCT nie ma, bo tylko gdański port ma tak dobre połączenie kolejowe z południem. Zatem albo pozostawia się stan istniejący i nie rozbudowuje się portu, albo robi się ze Stogów teren w pełni już przemysłowy.- 5 4
-
2021-07-27 00:07
alternatywy dla DCT są, ale kto by się po nie schylał, jak można jechać na monopolu.
Połączenia kolejowe są takie sobie, bo E65 nie ma rezerw.
- 3 0
-
2021-07-26 21:52
przecież to prywatna inwestycja, po co on się lansuje? (1)
- 3 5
-
2021-07-26 21:59
30% należy do PFR, czyli skarbu państwa
- 6 0
-
2021-07-26 21:57
Gdansk powinien miec wlasny Sejm i Senat i wlasne sily zbrojne robiace blokade na przeladunkach. (1)
Albo zostawiacie 50% zyskow z ladunkow dla Gdanska albo fora ze dwora i kopac lopatka od kurdupelka na Zatoce i tam urzadzac sobie port.Nie mamy Rajcow z jajami ,ktorzy dbali by o nas o budzet o rozwoj miasta .To co sie dzieje to calkowity blamaz i poddanstwo grupom deweloperskim i Pinokiowi klamcy z garbatym nosem.Co z tego halasu i przeladunkow ma Gdansk?Nic. nie ma nic.
- 3 8
-
2021-07-27 00:04
przez wiele lat Adamowicz był przewodniczącym rady nadzorczej portu
i układy z DCT oraz centrami logistycznymi na "polach ryżowych" to również jego robota.
- 1 2
-
2021-07-26 22:01
Gdansk musi sie odrodzic ,musi miec wizje .To musza byc ludzie widzacy i wiedzacy jak miasto ma sie rozwijac
ale z korzyscia dla jego mieszkancow a nie dla obcych.Gdansk ponad wszystko.
- 4 1
-
2021-07-26 22:03
Morawiecki-Nikt cie tu nie lubi.Spadaj klamco.
Znowu ty i twoje Ssiny wyroluja nas na kase. Wszystko dla sciany wschodniej.Poszedl precz!!!
- 6 3
-
2021-07-26 22:05
Miska ryzu,miska ryzu,miska ryzu.-Dla pisowskiej bandy.
- 3 2
-
2021-07-26 22:07
Jak Morawiecki mowi ,ze da dla Gdanska kase-to tylko mowi..
On nie da tych pieniedzy na inwestycje w infrastrujture drogowa czy na nowe linie tramwajowe-dla mieszkancow On widzi tylko kase jako inwestycje w hub kontenerowy z ktorego Gdansk jako miasto -nic nie bedzie mialo bo wszystkie zyski odplyna do Warszafki...Morawiecki to klamca i dwukrotnie stwierdzil to niezalezny sad.
- 4 4
-
2021-07-26 22:25
ROP
Najbardziej mnie rozwaliły info o gatunkach rop. Kiedyś z gazet człowiek się mógł języka nauczyć, a teraz trzeba dzieci chronić.
- 2 0
-
2021-07-26 23:12
Za piękne
Jakoś mu nie wierzę....:)
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.