• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy głębokowodny terminal w Gdańsku. DCT buduje Baltic Hub 3

Robert Kiewlicz
26 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
  • Baltic Hub 3 zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.

Nowy terminal Baltic Hub 3, jaki powstanie na terenie gdańskiego portu, to trzecie nabrzeże głębokowodne należące do DCT Gdańsk. Inwestycja zwiększy możliwości przeładunkowe DCT o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. W ramach inwestycji, której wartość wynosi 450 mln euro, powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha. W planach jest już budowa czwartego nabrzeża DCT.



Dodatkowo w ramach projektu Baltic Hub 3 zakupionych zostanie siedem suwnic nabrzeżowych zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 automatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach. Pozwoli to na stworzenie znacznie bardziej bezpiecznego, nowoczesnego i wygodnego środowiska pracy przez cały rok.

- Ten port to nowe możliwości przeładunkowe. Trzeci etap rozbudowy portu, i czwarty który widzimy już na horyzoncie, to szansa, żeby stworzyć powiązaną sieć szlaków komunikacyjnych, które doprowadzą do zwiększenia potencjału Polski jako hubu mówił premier Mateusz Morawiecki. - Ten port to nowe możliwości przeładunkowe. Trzeci etap rozbudowy portu, i czwarty który widzimy już na horyzoncie, to szansa, żeby stworzyć powiązaną sieć szlaków komunikacyjnych, które doprowadzą do zwiększenia potencjału Polski jako hubu mówił premier Mateusz Morawiecki.

- Po zakończeniu budowy DCT Gdańsk będzie jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem zdolności przeładunkowych - mówił podczas konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki. - Rozbudowa terminalu kontenerowego w Gdańsku i możliwości przeładunkowych to krok w stronę zbudowania największego portu przeładunkowego na Bałtyku. To logicznie uporządkowany proces budowy hubu transportowo-logistycznego na północy Polski.

Terminal rozszerzy zasięg DCT



Rozpoczęcie budowy nowego terminalu zaplanowano na II połowę 2022 r., a jego uruchomienie przewidziane jest w połowie 2024 r.

Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona



- DCT Gdańsk to prawdziwy terminal XXI wieku, a budowa Baltic Hub Terminal 3 wprowadzi najbardziej nowoczesne technologie niskoemisyjne, z których każdy europejski port byłby dumny. Nawet beton użyty do budowy będzie miał mniejszy wpływ na emisję dwutlenku węgla. Baltic Hub Terminal 3 znacznie wzbogaci naszą ofertę usługową dla klientów i będzie znaczącym impulsem do pozyskiwania nowych usług lub sojuszy żeglugowych, a także wspierania rozwoju polskiej i okolicznych gospodarek - twierdzi Charles Baker, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk. - Po dobudowaniu trzeciego nabrzeża terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko rynek polski, ale także cały region Morza Bałtyckiego oraz śródlądowych sąsiadów Polski. Historycznie, kiedy mówiliśmy o głównych portach w North Range, zawsze był to zasięg Hamburg - Le Havre. DCT Gdańsk, rozwijając się w szybkim tempie, rozszerzył ten zasięg na Gdańsk, Polskę i Bałtyk.
W ramach budowy Baltic Hub 3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha.

W ramach budowy Baltic Hub 3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 ha.

Jeden z największych terminali w Europie



Od momentu rozpoczęcia operacji DCT w 2007 roku wybudowano dwa terminale morskie (T1 i T2 - uruchomione odpowiednio w 2007 i 2016 roku), o łącznej przepustowości 3 mln TEU (kontenerów dwudziestostopowych). Po ukończeniu Baltic Hub3, DCT Gdańsk stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie pod względem możliwości przeładunkowych.

Nowy szef w terminalu DCT



- Dzięki rozbudowie terminalu DCT Port Gdańsk utrzyma pozycję lidera wśród portów na Bałtyku. Takie inwestycje jak Baltic Hub 3 wzmacniają pozycję polskiej gospodarki. Powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 metrów i głębokości 18 metrów oraz plac o powierzchni ponad 36 ha, który będzie w stanie obsłużyć dodatkowe 1,5 mln TEU rocznie. To inwestycja o wartości około 2 mld zł. Terminal ten jest sercem portu i jego rozwój oznacza rozwój nie tylko samego portu, ale również portowego zaplecza - mówi Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury.

Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny



- Dzięki takim inwestycjom Port w Gdańsku awansuje do ekstraklasy portów europejskich. Nie tylko pozostajemy największym polskim portem, ale stajemy się dziś SuperPortem Gdańsk, z którego Polacy mogą być dumni. Udowadniamy, że Polska jest krajem, który może skutecznie konkurować na rynku logistycznym i transportowym z największymi portami w Europie. Dzięki budowie Baltic Hub Port był, jest i będzie handlowym oknem Polski na świat - mówi Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.

Terminal na wodzie



Nowy terminal powstanie w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu i z dala od plaży. Taka sama koncepcja przyświecała budowie terminala T1. DCT Gdańsk i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk to odpowiedzialni deweloperzy, świadomi kwestii środowiskowych i respektujący potrzeby lokalnych społeczności. W związku z tym zostaną przedsięwzięte wszelkie środki zapobiegawcze w celu ochrony środowiska, życia morskiego oraz siedlisk na obszarze Baltic Hub 3. Plaża Stogi, ważna z przyczyn środowiskowych i istotna dla lokalnej społeczności, pozostanie nietknięta i nadal będzie dostępna dla zwiedzających.

Miejsca

Opinie (240) 6 zablokowanych

  • Był tam pinokio?

    • 4 2

  • Dobrze mondrale popisali ponarzekali to spać

    Nic nie możecie jesteście trybikami w tym życiu i was głos się tu nie liczy.Cieszcie się że wogole możecie coś tam ..........

    • 4 2

  • Do stracenia jest plaza i las albo garsc dularow. Wole plaze.

    • 5 4

  • Gdyby bylo to forum 100lat temu

    nikt by nie slyszal o Gdyni

    • 5 4

  • Niech od razu zbudują go wyżej o metr albo dwa niż dotychczasowe

    Bo im niedługo zacznie go regularnie podtapiać.

    • 3 0

  • Takie mamy władze, że zrobili konsultacje, a potem je obeszli - port nie wjeżdża na plażę od strony lądu, ale od strony wody (2)

    Połowa plaży będzie zasłonięta nowym nabrzeżem. To było fajne jak jeździłem na pustą, dziką plażę na terenie portu gdzie teraz jest nabrzeże nr 2 DCT, ale na Stogach to będzie masakra. Zniszczą tę plażę! Czemu nie rozbudowują się w drugą stronę? Kto na to pozwolił?

    • 5 4

    • Plaża z widokiem... na kontenery (1)

      • 2 0

      • Przecież już tak jest. No i ?

        • 0 1

  • (1)

    A co z portem zewnętrznym w Gdyni, taka cisza, zarzucono już ten projekt całkowicie?

    • 6 1

    • jak długo w zarządzie portu będą przedstawiciele "gdyńskich kręgów gospodarczych"

      to nic radykalnego (w sensie dużej budowy i naruszenia status quo) się nie wydarzy.
      "Gruby Rycho" czuwa.

      • 3 0

  • Port Gdynia (2)

    P:ytanie: Kto jest właścicielem większościowym DCT Gdańsk? Bo nie skarb państwa!
    Likwiduję Port Gdynia (100 % skarbu państwa), żeby rozwijać DCT Gdańsk, który należy do skarbu państwa bodajże w 30%. To są jakieś jaja!

    • 5 2

    • o to trzeba zapytać kręgi zainteresowane przekształceniem Gdyni

      w konkurencję dla Sopotu.

      Oraz zbadać entuzjazm i determinację zarządu miasta wobec "międzytorza" i "waterfront".
      Raczej nie ma tu teorii spiskowych ale ociężałość zarządu portu w Gdyni była na rękę planom DCT.
      JAk mawiają starożytni: ten winien, co ma interes.

      • 3 2

    • skoro w ten sposób sprawuje się nadzór włascicielski:

      "W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju.
      "
      To, co się dziwić, że ktoś to wykorzystuje.

      • 4 0

  • Wykoncza nas te gady, ktore matke Ziemie zamienia nam na jedna wielka chemiczna fabryke.

    • 3 3

  • PiS a (1)

    Morawiecki w szczególności zrozumieli że swoimi inwestycjami nikogo nie powalą dlatego mimo iż DCT funkcjonuje od kilkunastu lat to przy każdej okazji udają Wielkich Budowniczych" : którzy tymi recyma" wreszcie Coś budują ! No bo czym mogą się pochwalić ? Rowkiem z wodą imienia wielkiego Jarosława. Jeszcze ostrzeżenie dla Remontowej Ship.Building. Już was namierzyli ,macie sukcesy a ponieważ stępka musi pływać a PiS rosnąć to niedługo będzie desant po którym wstaniecie z kolan.

    • 4 4

    • Jak do Remontowki wejdzie MARS to nawet wstana z kolan i upadna na twarz.

      Grupa MARS zaorala juz wiele firm...

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich Związków Kredytowych; od 1992 do 2012 roku prezes Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej. Od 2001 członek, od 2005 sekretarz Rady Dyrektorów World Council of Credit Union w Madison, USA. Honorowy obywatel kilku miast amerykańskich, laureat nagród ekonomicznych w Polsce i USA; wyróżniony m.in odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2001) i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski...

Najczęściej czytane