- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (161 opinii)
- 2 Ursa już pod polską banderą (71 opinii)
- 3 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (63 opinie)
- 4 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (99 opinii)
- 5 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (193 opinie)
- 6 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (102 opinie)
Nowy statek ratowniczy "Orkan" sam potrzebuje ratunku
Zwodowany w czerwcu 2010 statek ratowniczy "Orkan" nie wziął udziału w żadnej akcji ratowniczej, ale musi wrócić do stoczni po próbach morskich.
- Nie wiemy dokładnie, to muszą sprawdzić eksperci w stoczni - mówi Mirosława Więckowska, rzecznik Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa w Gdyni. - Statek nie wszedł jeszcze do eksploatacji.
Z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że podczas trwających od wielu tygodni prób morskich wykryto usterki, z których najpoważniejsza to przeciek w zbiorniku paliwa. Statek miał przejść kolejną próbę podczas sześciodniowej akcji, w ramach której miał nie zawijać do portu, by uzupełnić paliwo. Z wadliwym zbiornikiem okazało się to niemożliwe.
Skąd takie usterki? W Stoczni Marynarki Wojennej nie udzielono nam komentarza dotyczącego remontu statku.
"Orkan" powstał, by poszukiwać i ratować życie ludzkie w każdych warunkach meteorologicznych na Bałtyku. Dodatkowo może pomagać w zwalczaniu zagrożeń i zanieczyszczeń na morzu. Był pierwszą jednostką typu SAR-3000/I, jaką zamówiła MSPiR. 6 września 2010 r. w Stoczni Marynarki Wojennej zwodowano i ochrzczono bliźniaczego "Pasata", którego matką chrzestną statku została Anna Komorowska, żona prezydenta RP.
Trzeci z serii statek zbudowany zostanie już przez Gdańską Stocznię Remontową i trafi do eksploatacji na początku 2012 roku. Wtedy też zakończy się proces dostosowywania morskiej floty ratowniczej Służby SAR do standardów europejskich. Koszt budowy każdej z trzech nowych jednostek wynosi ok. 40 mln zł.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (77) 4 zablokowane
-
2011-05-04 11:18
Brawo! (8)
Stocznia Marynarki Wojennej i wszystko w temacie, nie dość że nic nie robią, to jak już robią to źle...
- 80 18
-
2011-05-04 12:15
(1)
Jak nie wiesz dokładnie o co chodzi to się nie odzywaj.
- 7 12
-
2011-05-05 09:35
Etam! Gdzie som moje pinondze sie pytam!
- 1 0
-
2011-05-04 15:56
(1)
Usterki tego rodzaju sa normalne ale do unikniecia jesli np. zbiornik do paliwa jest spawany w odp technologii a jego spaw przeswietlany.
- 8 1
-
2011-05-05 10:13
To nie jest sprawa spawów, czy prześwietlania, ale polityki.
Polityka jest taka, że mimo gigantycznej kasy władowanej w tą łupinę, nadal to dziadostwo nie pływa. No bo jak ma pływać, skoro połowę kasy wzięli związkowcy, dyrektorzy, konsultanci i dziesiątki innych kombinowanych marnotrawców.
W normalnej, prywatnej firmie taką jednostkę zbudowano by o połowę taniej, szybciej i poprawniej. I jeszcze by pocałowali w rękę za takie dobre zlecenie.- 4 0
-
2011-05-04 19:35
(1)
Jak wyjechali wszyscy specjaliści od dobrej roboty za zarobkiem za granicę, to kto ma teraz robić ? Za kilka złotych za godzinę to statku nie da się wybudować.
- 5 4
-
2011-05-05 08:07
.. kaczynski i tusek zesłali spawaczy do niemiec aby wnukom hitlera d.... obcierali
.. patrioci kaczynski i tusek zesłali wykształconych spawaczy do Niemiec aby wnukom hitlera d.... obcierali, gary szorowali i chodniki układali
- 0 2
-
2011-05-05 02:26
Jacy Wy mądrzy rodacy. Niedługo stocznia zostanie sprzedana Francuzom. Skończy się nagonka medialna. Znajdą się pieniądze na okręty. Kasa wywędruje do Francji (TP SA się kłania). Przypominam chodzi o budowę dwóch okrętów podwodnych (wartość kontraktu 600-800 mln euro), plus 2-3 niszczyciele min następne setki milionów euro. Dobranoc lemingi.
- 4 2
-
2011-05-05 08:02
.. od zdobyczy solidarnosci, czyli od 20-lat tam tak jest
dzika wolność i demokracja - diś nikt im pensji nie chce płacić, nawet władza solidarnosciowa ma ich gdzieś i jedyne co słuszne rzad tuseka zrobił
- 0 0
-
2011-05-04 11:21
związki zawodowe (5)
Jak zawsze usterki!
I co teraz napiszą związkowcy???
Nasze stocznie są niestety przestarzałe ..
A flota Polskich okrętów wojennych i port na oksywiu powinno się nazwać muzeum.
jest tylko kilka jednostek w miare "nowych"- 56 4
-
2011-05-04 11:48
nie przestarzałe! (4)
w Polsce wszystko robi się na "odwal", jeszcze nie wyrośliśmy z komuny, pracownicy pracują bele jak, wszystko się robi byle było zrobione zamiast raz a dobrze bo poprawki to strata dla firmy. U nas jest tak w każdej dziedzinie życia, bajzel i belejakość, to typowo Polskie.
- 16 3
-
2011-05-04 11:53
(2)
Prawda. Koledzy po praktykach stwierdzili że w Stoczni MW można by otworzyć skansen PRL, oczywiście wraz z pracownikami. Niektóre usterki które rozgarnięty praktykant mógł naprawić w tydzień, wpisywano na miesiące pracy.
I nie w PL robi się na odwal tylko w zakładzie państwowym robi się na odwal - bo tu nikt za mordę nie trzyma, - a ten zły "prywaciarz" - partaczy nie potrzebuje i pracowników ponad potrzeby zakładu i nie da się okradać ze sprzętu.- 23 1
-
2011-05-05 02:31
(1)
SMW to najnowocześniejsza stocznia w Polsce więc się nie ośmieszaj. Inną sprawą jest kwestia mentalności pracujących tam ludzi, zarządzania i polityki państwa.
- 1 6
-
2011-05-05 10:59
Pod jakim względem SMW jest najnowocześniejsza ? Jeśli nawet mają papiery to sami ne wiedzą ile ton może podnieść ich dok. Śmiech nie fachowcy. i
- 0 0
-
2011-05-04 22:06
to zatrudnic chińczyków
tanio i solidnie
- 3 0
-
2011-05-04 11:26
Niech remont przeprowadzą związkowcy...może rozleci się całkiem i zatonie,nie trzeba będzie w to guano pompować następnych (1)
pieniędzy;/
- 35 3
-
2011-05-11 08:37
zwiazkowcy są aby bronić ludzi..
Związkowcy są po to aby bronić ludzi..a nie źle wykonywanej pracy,są po to,aby wspierać i pomagać..a od budowy są fachowcy,którzy mają nadzorować pracę tych zwykłych pracowników,a może jest za mało prób morskich,które by wyeliminowały te wszystkie usterki?/To dziwne statek został oddany w tamtym roku,a jeszcze nie wszedł do eksploatacji,dlaczego więc za to są obwiniane związki zawodowe,a nie kierownictwo????,
a może to ich trzeba pociągnąć do odpowiedzialności za opieszałość,Imprezy robią wystrzałowe,ale co z tego jak w stoczni stoją buble..Myślę,że w ratownictwie na stanowisku kierowniczym potrzebny jest ktoś młody z ikrą.
W administracji w biurach-za dużo was..i nie ma kto myśleć o dobrej pracy..- 0 0
-
2011-05-04 11:27
Nawet do budowy kajaków się nie nadają (2)
Czy jeszcze kogoś dziwi fakt, dlaczego stocznia splajtowała???
- 45 7
-
2011-05-04 12:10
Jak pracowali tam tacy jak Ty
to mnie też to nie dziwi
- 6 10
-
2011-05-05 08:08
..cicho, szpiedzy alkaidy mówia, ze korwete juz 20-k\lat budują
nowoczesną, najnowoczesniejsza
- 2 0
-
2011-05-04 11:30
nie wiem, może coś źle kojarzę, ale czy jakiś czas temu nie było artykułu, że Stocznia Marynarki Wojennej zbankrutowała?
- 31 0
-
2011-05-04 11:30
Po to są próby morskie (2)
żeby eliminować usterki. Statek wejdzie do sluzby bez usterek. Odezwali sie znawcy
- 28 27
-
2011-05-04 12:19
e, znafca, (1)
dziur w zbiornikach nie wykrywa się podczas prób morskich.
- 21 0
-
2011-05-04 23:04
ALE ORKANA PROJEKTOWALI CI Z BUDOWY OKRĘTÓW Z ASP WIĘC WSZYSTKO JASNE-ONI ZNAJĄ TYLKO TEORIĘ
- 4 1
-
2011-05-04 11:31
To nie ma co się dziwić ze stocznie padają
jak buduja takie szroty.
ciekawe co na to związkowcy?- 39 6
-
2011-05-04 11:33
(1)
Pewnie byl przetarg za najnizsza cene :) czyt. najnizsza jakosc ;)
- 24 2
-
2011-05-05 07:32
pewnie ekonomisto uważasz że trzeba było wybrac oferenta z najwyższą ceną wtedy to by statek swietny wybudowali
- 0 0
-
2011-05-04 11:33
(1)
Dziurawu BAK paliwa i wszysrko jasne, chłopaki próbowali ściagac paliwo z łódki, sprawdzcie kto tam ma diesla 1.9 i GIT:)))
Podzękujmy Donaldowi :))- 16 28
-
2011-07-02 00:07
tam też byłeś taki mądry?
Gdzie? - w pupie! Ten statek to jak na Polskie warunki to prawdziwy "majstersztyk" technologiczny, a przynajmniej jego powstanie jest próbą uczynienia go takowym. To prototyp. Nie byłeś w środku, ani nie jestes pracownikiem SAR, to nie zabieraj głosu. Bo stocznie też znasz tylko z obrazka.
- 0 0
-
2011-05-04 11:35
Remontowa Shipbuilding zrobiłaby to lepiej (1)
- 22 6
-
2011-05-04 21:27
Nie zrobiłaby tylko...
Robi to lepiej. Bo przecież to my, a nie GSR, budujemy tego SAR`a
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.