- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (78 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
ORP Orzeł, jedyny okręt podwodny należący do polskiej Marynarki Wojennej, znów trafi do stoczni. Teraz jednostkę czeka naprawa peryskopu i masztu antenowego.
Jedyny okręt podwodny na wyposażeniu Marynarki Wojennej od końca 2021 r. był w remoncie i dopiero w połowie ub. roku wrócił do służby. Niestety w najbliższym czasie znów trafi do stoczni z powodu konieczności wykonania kolejnych napraw.
Czy okręt ORP Orzeł może się zanurzyć?
Poprzednio zakres obejmował prace konserwacyjne i naprawę kadłuba, zbiorników wysokiego ciśnienia, balastowych, paliwowych, hydrauliki sterowej i ogólnookrętowej, a także systemu wydechu spalin. Wartość kontraktu to aż 22,5 mln zł. Remont przeprowadzała Stocznia Wojenna w Gdyni. Teraz chodzi o naprawę peryskopu i masztu antenowego.
W grudniu ub. r. doszło do rozstrzygnięcia postępowania przetargowego w sprawie naprawy peryskopu PZKG-11. Ostatecznie w rywalizacji brało udział dwóch wykonawców: JT Ship Service Tomasz Jatkowski (oferta wyceniona na 27 tys. zł brutto) oraz Delta Marine Service (340 tys. zł brutto). Wybrano ofertę pierwszego z wykonawców. Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia peryskop nie obraca się w lewą stronę za pomocą hydromotoru. Prace mają objąć weryfikację stanu technicznego mechanizmu oraz usunięcie zweryfikowanej niesprawności.
Drugie postępowanie dotyczyło naprawy masztu ANIS. W tym postępowaniu otrzymano tylko jedną ofertę, złożyła ją firma JT Ship Service Tomasz Jatkowski. Prace zostały wycenione na kwotę 222,6 tys. zł brutto i mieszczą się w zakładanym budżecie. Maszt jest niesprawny ze względu na zużycie elementów hydraulicznego podnoszenia i opuszczania oraz nieszczelności systemu hydrauliki.
Opinie (119) 1 zablokowana
-
2024-01-02 17:37
Ten okręcik przypomina bardziej zabawkę dla dzieci !!!
- 0 1
-
2024-01-02 19:01
ORP Orzeł , czyli którędy na K-5...
- 0 0
-
2024-01-02 19:04
tam to być w załodze to złota praca, okręt na stoczni a ty na wyrku
- 1 2
-
2024-01-02 22:52
ile tego złoma będą remontować ? Na żyletki z tym badziewiem
- 1 1
-
2024-01-03 01:06
Co Bumbulator niskoprężny się zepsuł ?
- 1 0
-
2024-01-03 07:47
Prawie jak borey klass
Sid
- 0 0
-
2024-01-03 09:31
My skromni!!
Powinniśmy skonstruować lub kupić małe łodzie bezzałogowe roboty podwodne i operować nimi na Bałtyku na nie nas stać!
- 1 1
-
2024-01-03 14:35
kajak
Wielki kajak bez możliwości zanurzania powinni go zezłomować
- 1 0
-
2024-01-03 21:01
Pij nie gadaj
Tam chyba kogoś mocno uciska w głowie.śmiać się chce tylko niestety z naszej władzy.wrak wrak wrakludzie to z Naszych pieniędzy idzie.pytam po co???
- 1 0
-
2024-01-04 07:03
SMQ
W takim przypadku... Może trzeba dać podwyżki
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.