- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (41 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (172 opinie)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 5 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Opuszczone silosy na Stogach. Port znów szuka chętnych
Miał być terminal agro, a będzie kolejny przetarg. Port Gdańsk ogłosił, że znów szuka chętnego na najem długoterminowy zabudowanej nieruchomości gruntowej o łącznej powierzchni ponad 27 ha, gdzie stoją charakterystyczne silosy. Teren znajduje się bezpośrednio przy Pirsie Rudowym w Porcie Północnym.
Trzeba przyznać, że teren jest atrakcyjny, bo zlokalizowany w głębokowodnej części portu. Na działce znajdują się m.in. południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Teren powrócił do Portu po tym, jak spółka OT Logistics wycofała się z planów budowy tam terminalu agro.
Przypomnijmy, że firma jeszcze w 2015 roku sfinalizowała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. Miał tam powstać największy w regionie terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro. W pierwszym etapie realizacji inwestycji w latach 2016-2018 terminal miał osiągnąć zdolność przeładunkową na poziomie 2,7 mln ton rocznie, w wyniku realizacji drugiego etapu w latach 2018-2020 zdolność ta miała zostać podwojona. Niestety, nigdy nie doszło nawet do rozpoczęcia budowy. Ostatecznie rok temu spółka OT Logistics podpisała z ZMPG porozumienie w sprawie przedterminowego rozwiązania 30-letniej umowy dzierżawy nieruchomości.
Na kogo tym razem liczy Port Gdańsk?
- Teraz może być wykorzystany pod budowę terminalu, który generowałby znaczne ilości przeładunków. Jakich? O tym zdecyduje rynek - poinformowano w komunikacie.
Kilka lat temu tą nieruchomością interesował się terminal kontenerowy DCT, który jest w bezpośrednim sąsiedztwie.
Bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw.
- Nieruchomość ma ogromny potencjał. Jej unikatowa na skalę europejską lokalizacja, przy głębokowodnej części Portu Gdańsk, w połączeniu z inwestycjami, zarówno od strony lądu, jak i wody, realizowanymi przez ZMPG, PKP PLK i Urząd Morski w Gdyni to gwarancja sukcesu dla lokującego się tam biznesu. Teren objęty jest aktualnym pozwoleniem na budowę, które obejmuje tory kolejowe, parking, drogi i infrastrukturę hydrotechniczną do cumowania statków. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego nieruchomość przeznaczona jest pod zabudowę produkcyjno-usługową - reklamuje obiekt Port Gdańsk.
Jak informuje Port Gdańsk, warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości 1 mln zł, a oferty można składać do 1 grudnia 2021 r.
Miejsca
Opinie (88) 9 zablokowanych
-
2021-10-23 12:03
Magazyny Amazon albo Zalando? (1)
- 8 1
-
2021-10-23 13:30
Salony samochodowe
- 4 0
-
2021-10-23 12:11
Zburzyć i tyle w temacie, stoi to tylko i generuje zagrożenie.... Sam autor wszedł na to...
- 8 5
-
2021-10-23 12:16
Silosy
Ja poproszę taki jeden silos gratis z montażem na wsi
- 8 1
-
2021-10-23 12:19
no dobra, namówiliście mnie, biorę
- 7 0
-
2021-10-23 12:30
Pani prezydent Zasadzi w silosach nowe palmy (2)
Z pirsu vice president of gotenhafen zrobi strefę relaksu
- 25 6
-
2021-10-24 08:45
I będzie park jak w NP...,tyle że z palmami.
- 0 0
-
2021-10-24 09:25
To przedsiębiorstwo Skarbu państwa
czyli tam nieudolnie rządzi PiS
- 0 0
-
2021-10-23 12:33
Silosy (1)
Witam pracuje od 45 lat w porcie i nie wiedziałem że Stogi należą do portu północnego.
- 18 1
-
2021-10-23 19:52
bo to port ponocny należy do Stogów (częśćiowo)
- 5 0
-
2021-10-23 12:50
Aquapark.
- 2 2
-
2021-10-23 12:52
Zburzyc silosy i wywiesc gruz. Inaczej sie nie da. Za zrownanie z ziemia zwolnic na 3 lata z czynszu dzierzawnego.
- 8 3
-
2021-10-23 12:52
Nowy stadion żużla.
- 4 3
-
2021-10-23 13:50
Chinczycy potrzebuja wegla zaplaca kazda cene.Dlaczego wiec zamyka sie kopalnie?
Rzad Chin przestal skupowac australijski wegiel...I potrzebuje wegla z Europy-dobrze placi i zaplaci kazda cene.
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.