- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (42 opinie)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (172 opinie)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 5 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Opuszczone silosy na Stogach. Port znów szuka chętnych
Miał być terminal agro, a będzie kolejny przetarg. Port Gdańsk ogłosił, że znów szuka chętnego na najem długoterminowy zabudowanej nieruchomości gruntowej o łącznej powierzchni ponad 27 ha, gdzie stoją charakterystyczne silosy. Teren znajduje się bezpośrednio przy Pirsie Rudowym w Porcie Północnym.
Trzeba przyznać, że teren jest atrakcyjny, bo zlokalizowany w głębokowodnej części portu. Na działce znajdują się m.in. południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Teren powrócił do Portu po tym, jak spółka OT Logistics wycofała się z planów budowy tam terminalu agro.
Przypomnijmy, że firma jeszcze w 2015 roku sfinalizowała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. Miał tam powstać największy w regionie terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro. W pierwszym etapie realizacji inwestycji w latach 2016-2018 terminal miał osiągnąć zdolność przeładunkową na poziomie 2,7 mln ton rocznie, w wyniku realizacji drugiego etapu w latach 2018-2020 zdolność ta miała zostać podwojona. Niestety, nigdy nie doszło nawet do rozpoczęcia budowy. Ostatecznie rok temu spółka OT Logistics podpisała z ZMPG porozumienie w sprawie przedterminowego rozwiązania 30-letniej umowy dzierżawy nieruchomości.
Na kogo tym razem liczy Port Gdańsk?
- Teraz może być wykorzystany pod budowę terminalu, który generowałby znaczne ilości przeładunków. Jakich? O tym zdecyduje rynek - poinformowano w komunikacie.
Kilka lat temu tą nieruchomością interesował się terminal kontenerowy DCT, który jest w bezpośrednim sąsiedztwie.
Bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw.
- Nieruchomość ma ogromny potencjał. Jej unikatowa na skalę europejską lokalizacja, przy głębokowodnej części Portu Gdańsk, w połączeniu z inwestycjami, zarówno od strony lądu, jak i wody, realizowanymi przez ZMPG, PKP PLK i Urząd Morski w Gdyni to gwarancja sukcesu dla lokującego się tam biznesu. Teren objęty jest aktualnym pozwoleniem na budowę, które obejmuje tory kolejowe, parking, drogi i infrastrukturę hydrotechniczną do cumowania statków. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego nieruchomość przeznaczona jest pod zabudowę produkcyjno-usługową - reklamuje obiekt Port Gdańsk.
Jak informuje Port Gdańsk, warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości 1 mln zł, a oferty można składać do 1 grudnia 2021 r.
Miejsca
Opinie (88) 9 zablokowanych
-
2021-10-23 14:04
Salon samochodowy Tesla Motors.
- 3 1
-
2021-10-23 14:20
Swego czasu chodziliśmy tam w nocy:D wrażenia nie do opisania
Te silosy wyglądają jak z power rangers zordon na nich był:D- 7 1
-
2021-10-23 16:01
Atrakcyjny? (4)
Cześć pirsu rudowego przypisana do tego terenu nie nadaje się do eksploatacji i wymaga remontu a właściwie budowy od nowa. Koszt takiej inwestycji zabija biznes. Pomijając kierunek rozwoju portu, na chwile obecną teren powinien przypaść firmie eksploatującej aktualnie pirs rudowy czyli Sea Invest.
- 25 10
-
2021-10-23 22:54
Wydaje mi się że szybciej dct to łyknie, tylko teraz na głowie mają t3
- 6 0
-
2021-10-25 07:09
Albo DCT
Albo nie udawać ze jest dostęp do wody , tylko sprzedać towar - wydzierżawić DCT .zmpg zarząd nie maja pojęcia o portach i co jak funkcjonuje w tym biznesie
- 3 1
-
2021-10-25 19:39
Pirs rudowy
Z tego co wiem, Pirs Rudowy od strony DCT jest aktualnie remontowany...
- 0 0
-
2021-10-26 06:42
Teren idealny dla DCT - seainvest -
- 0 0
-
2021-10-24 06:58
Re
A jak w nie ładować jak nie ma nic do załadunku i rozładunku na samochód.
- 2 0
-
2021-10-24 08:28
Moze zrobić tam ściankę wspinaczkową
Jak w temacie
- 4 1
-
2021-10-24 09:04
Aha,
czyli można było rozbudować port kontenerowy w kierunku zachodnim bez pochłaniania plaży
- 8 4
-
2021-10-24 09:14
W normalnym kraju poza UE zbudowano by tam elektrownie węglowa na węgiel z importu a nie w Ostrołęce
- 5 5
-
2021-10-24 09:14
Zrobić punk Widokowy i ściankę wspinaczkowo zjazdową.
- 3 1
-
2021-10-24 10:08
rynek ? rynku nie ma , brak towarów , moze terminal kontenerowy ?
- 1 1
-
2021-10-24 10:34
Czy Port Północny znajduje się na Stogach?
Pierwszy raz słyszę, a Babka, matka i ja jesteśmy z Gdańska
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.