• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opuszczone silosy na Stogach. Port znów szuka chętnych

Wioletta Kakowska-Mehring
23 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • A - działka 18,64 ha z infrastrukturą (bateria silosów żelbetowych, magazyn płaskiego składowania). B - działka 6,14 ha z  infrastrukturą, m.in. falochron, tor kolejowy. C - Pirs Rudowy. D - działka 1,44 ha.
  • Żelbetowe silosy.
  • W tym miejscu miał powstać terminal agro.

Miał być terminal agro, a będzie kolejny przetarg. Port Gdańsk ogłosił, że znów szuka chętnego na najem długoterminowy zabudowanej nieruchomości gruntowej o łącznej powierzchni ponad 27 haMapka, gdzie stoją charakterystyczne silosy. Teren znajduje się bezpośrednio przy Pirsie Rudowym w Porcie Północnym.



Trzeba przyznać, że teren jest atrakcyjny, bo zlokalizowany w głębokowodnej części portu. Na działce znajdują się m.in. południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Teren powrócił do Portu po tym, jak spółka OT Logistics wycofała się z planów budowy tam terminalu agro.

Przypomnijmy, że firma jeszcze w 2015 roku sfinalizowała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. Miał tam powstać największy w regionie terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro. W pierwszym etapie realizacji inwestycji w latach 2016-2018 terminal miał osiągnąć zdolność przeładunkową na poziomie 2,7 mln ton rocznie, w wyniku realizacji drugiego etapu w latach 2018-2020 zdolność ta miała zostać podwojona. Niestety, nigdy nie doszło nawet do rozpoczęcia budowy. Ostatecznie rok temu spółka OT Logistics podpisała z ZMPG porozumienie w sprawie przedterminowego rozwiązania 30-letniej umowy dzierżawy nieruchomości.

Na kogo tym razem liczy Port Gdańsk?

- Teraz może być wykorzystany pod budowę terminalu, który generowałby znaczne ilości przeładunków. Jakich? O tym zdecyduje rynek - poinformowano w komunikacie.
Kilka lat temu tą nieruchomością interesował się terminal kontenerowy DCT, który jest w bezpośrednim sąsiedztwie.

Bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw.


- Nieruchomość ma ogromny potencjał. Jej unikatowa na skalę europejską lokalizacja, przy głębokowodnej części Portu Gdańsk, w połączeniu z inwestycjami, zarówno od strony lądu, jak i wody, realizowanymi przez ZMPG, PKP PLK i Urząd Morski w Gdyni to gwarancja sukcesu dla lokującego się tam biznesu. Teren objęty jest aktualnym pozwoleniem na budowę, które obejmuje tory kolejowe, parking, drogi i infrastrukturę hydrotechniczną do cumowania statków. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego nieruchomość przeznaczona jest pod zabudowę produkcyjno-usługową - reklamuje obiekt Port Gdańsk.
Jak informuje Port Gdańsk, warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości 1 mln zł, a oferty można składać do 1 grudnia 2021 r.

Miejsca

Opinie (88) 9 zablokowanych

  • Salon samochodowy Tesla Motors.

    • 3 1

  • Swego czasu chodziliśmy tam w nocy:D wrażenia nie do opisania
    Te silosy wyglądają jak z power rangers zordon na nich był:D

    • 7 1

  • Atrakcyjny? (4)

    Cześć pirsu rudowego przypisana do tego terenu nie nadaje się do eksploatacji i wymaga remontu a właściwie budowy od nowa. Koszt takiej inwestycji zabija biznes. Pomijając kierunek rozwoju portu, na chwile obecną teren powinien przypaść firmie eksploatującej aktualnie pirs rudowy czyli Sea Invest.

    • 25 10

    • Wydaje mi się że szybciej dct to łyknie, tylko teraz na głowie mają t3

      • 6 0

    • Albo DCT

      Albo nie udawać ze jest dostęp do wody , tylko sprzedać towar - wydzierżawić DCT .zmpg zarząd nie maja pojęcia o portach i co jak funkcjonuje w tym biznesie

      • 3 1

    • Pirs rudowy

      Z tego co wiem, Pirs Rudowy od strony DCT jest aktualnie remontowany...

      • 0 0

    • Teren idealny dla DCT - seainvest -

      • 0 0

  • Re

    A jak w nie ładować jak nie ma nic do załadunku i rozładunku na samochód.

    • 2 0

  • Moze zrobić tam ściankę wspinaczkową

    Jak w temacie

    • 4 1

  • Aha,

    czyli można było rozbudować port kontenerowy w kierunku zachodnim bez pochłaniania plaży

    • 8 4

  • W normalnym kraju poza UE zbudowano by tam elektrownie węglowa na węgiel z importu a nie w Ostrołęce

    • 5 5

  • Zrobić punk Widokowy i ściankę wspinaczkowo zjazdową.

    • 3 1

  • rynek ? rynku nie ma , brak towarów , moze terminal kontenerowy ?

    • 1 1

  • Czy Port Północny znajduje się na Stogach?

    Pierwszy raz słyszę, a Babka, matka i ja jesteśmy z Gdańska

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane