• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opuszczone silosy na Stogach. Port znów szuka chętnych

Wioletta Kakowska-Mehring
23 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • A - działka 18,64 ha z infrastrukturą (bateria silosów żelbetowych, magazyn płaskiego składowania). B - działka 6,14 ha z  infrastrukturą, m.in. falochron, tor kolejowy. C - Pirs Rudowy. D - działka 1,44 ha.
  • Żelbetowe silosy.
  • W tym miejscu miał powstać terminal agro.

Miał być terminal agro, a będzie kolejny przetarg. Port Gdańsk ogłosił, że znów szuka chętnego na najem długoterminowy zabudowanej nieruchomości gruntowej o łącznej powierzchni ponad 27 haMapka, gdzie stoją charakterystyczne silosy. Teren znajduje się bezpośrednio przy Pirsie Rudowym w Porcie Północnym.



Trzeba przyznać, że teren jest atrakcyjny, bo zlokalizowany w głębokowodnej części portu. Na działce znajdują się m.in. południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Teren powrócił do Portu po tym, jak spółka OT Logistics wycofała się z planów budowy tam terminalu agro.

Przypomnijmy, że firma jeszcze w 2015 roku sfinalizowała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. Miał tam powstać największy w regionie terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro. W pierwszym etapie realizacji inwestycji w latach 2016-2018 terminal miał osiągnąć zdolność przeładunkową na poziomie 2,7 mln ton rocznie, w wyniku realizacji drugiego etapu w latach 2018-2020 zdolność ta miała zostać podwojona. Niestety, nigdy nie doszło nawet do rozpoczęcia budowy. Ostatecznie rok temu spółka OT Logistics podpisała z ZMPG porozumienie w sprawie przedterminowego rozwiązania 30-letniej umowy dzierżawy nieruchomości.

Na kogo tym razem liczy Port Gdańsk?

- Teraz może być wykorzystany pod budowę terminalu, który generowałby znaczne ilości przeładunków. Jakich? O tym zdecyduje rynek - poinformowano w komunikacie.
Kilka lat temu tą nieruchomością interesował się terminal kontenerowy DCT, który jest w bezpośrednim sąsiedztwie.

Bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw.


- Nieruchomość ma ogromny potencjał. Jej unikatowa na skalę europejską lokalizacja, przy głębokowodnej części Portu Gdańsk, w połączeniu z inwestycjami, zarówno od strony lądu, jak i wody, realizowanymi przez ZMPG, PKP PLK i Urząd Morski w Gdyni to gwarancja sukcesu dla lokującego się tam biznesu. Teren objęty jest aktualnym pozwoleniem na budowę, które obejmuje tory kolejowe, parking, drogi i infrastrukturę hydrotechniczną do cumowania statków. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego nieruchomość przeznaczona jest pod zabudowę produkcyjno-usługową - reklamuje obiekt Port Gdańsk.
Jak informuje Port Gdańsk, warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości 1 mln zł, a oferty można składać do 1 grudnia 2021 r.

Miejsca

Opinie (88) 9 zablokowanych

  • a tyć marnotrawców jeszcze nie pozamykano

    gdzie te prezesy co przez ponad 30 lat nie zagospodarowali tego majątku? Pirs Rudowy powstał wszak w latach 1980tych jeszcze za PRL. Dlaczego żaden z nich nie odsiedział za marnotrawstwo

    • 13 2

  • (1)

    mozna tam trzymac wielkie ego peowcow

    • 5 2

    • Albo panie z piorunami

      Silozy są na to za małe, może ich długi?

      • 0 0

  • Przerobić na apartamenty z widokiem na morze

    • 0 1

  • Biedne Stogi (1)

    pamiętam z okresu mojego dzieciństwa ,dzielnicę którą nazywano
    najpiękniejszym zakątkiem w Polsce, piękna plaża, Wisła, jezioro, lasy , łąki, cisza i spokój .
    Pierwsze uderzenie, to wielka płyta i sprowadzenie mieszkańców z walących się ruder
    z całego Gdańska, co trwa do dzisiaj.
    Następne uderzenie ,to bursztynowe bandy które zdewastowały lasy i zaszczepiły
    przestępczą mentalność wśród mieszkańców.
    Następstwem tego były kradzieże paliwa z rurociągów rafinerii i opinia dzielnicy slamsów.

    • 6 1

    • Jeszcze

      trzeba dodać: rafinerie, siarkopol. fosfory i port północny , wybudowane w podobnym
      czasie i mamy cały obraz degrengolady tej dzielnicy.
      Barbarzyństwo!!!!!

      • 0 0

  • ja mysle ze tam (2)

    trzeba to wszystko zaorac i posadzic drzewa, ale to oczywiscie nie bedzie sie oplacac zarzadowi poru, moze greenpeace tu pomoze, ach zapomialem oni to robia za kase.

    • 9 4

    • A za co mają robić jak nie za kasę ? (1)

      Ty swój zakład pracy też zaoraj i posadz drzewa .

      • 1 3

      • Ale na tym polega problem - tam nikt nie chce prowadzić działalności. To jaki zakład?

        • 0 1

  • Po co te narzekania i komentarze .

    Wydzierżawi to tylko ten co ma pieniądze a wy szare corpoludzmi nie macie nic do powiedzenia.Bedzie węgiel , zboże lub kontenery nic innego czy wam się to podoba czy nie.

    • 3 0

  • Zbudujmy na tej działce elektrownie atomową. Przecież mamy kryzys energetyczny.

    • 1 0

  • Jak silosy maja powierzchnie .

    A nie pojemność to ja przepraszam

    • 2 0

  • won mi ze stogów z tym dziadostwem. przed wojną najpiękniejszy kurort gdańska a teraz jakieś silosy i montownie baterii. teraz jeszcze plażę zawalą statkami. won

    • 3 2

  • Sea Invest powinien to wziąć, oczywiście za cenę rynkową, patrz Ostrołęka - a nie interesować się złomem PGE

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane