- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Intel zwolni 15 tys. pracowników (402 opinie)
Polferries zwleka z przeprowadzką do Gdyni
Nie ma wyznaczonego ani nawet przybliżonego terminu przeniesienia działalności Polferries do Portu w Gdyni - przyznał rzecznik PŻB. W tej sytuacji tylko Stena Line będzie korzystać z nowego terminalu. Problem w tym, że we wniosku o unijne dofinansowanie, które otrzymano na budowę terminalu, zapisano, że z obiektu będzie korzystało dwóch armatorów.
Publiczny Terminal Promowy
![Nowa Stena Ebba. Najpierw do Remontowej, a od stycznia na trasę](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3315/150x100/3315615__kr.webp)
Zgodnie z założeniami nowy terminal w Gdyni miał jednak na stałe przyjąć dwóch operatorów. Takie były założenia zapisane we wniosku o unijne dofinansowanie, które otrzymano. Drugim miał być państwowy armator, czyli Polska Żegluga Bałtycka, właściciel marki Polferries. Niestety ten wciąż nie przeprowadził się do Gdyni i nadal pływa z Terminalu Promowego Westerplatte
![Nova Star Polferries cumuje w Porcie Gdynia](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/2989/150x100/2989252__kr.webp)
W lipcu 2021 r. testowano nawet cumowanie promu Nova Star w gdyńskim terminalu, a przez ostatni rok padały różne deklaracje w sprawie przeprowadzki. Na konferencji w styczniu tego roku mówiono, że do wakacji, potem, że na jesieni. A jaka jest wersja na dziś?
- Nie ma wyznaczonego ani nawet przybliżonego terminu przeniesienia działalności Polferries do Portu w Gdyni. Prowadzone są rozmowy z Zarządami Portów Gdynia i Gdańsk w przedmiotowej sprawie - poinformował nas Michał Arciszewski, rzecznik PŻB.
Jak widać, narodowy armator nie chce rezygnować z Gdańska, ale nie może też z Gdyni. Być może chodzi o zapisy dotyczące unijnego dofinansowania budowy terminalu. Co ciekawe, Andrzej Madejski, prezes PŻB, w wywiadzie dla portalu wnp.pl przyznał wręcz, że Gdańsk jest atrakcyjniejszy.
![Psuje się rękaw dla pasażerów w nowym terminalu promowym](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3305/150x100/3305540__c_0_844_1512_1091__kr.webp)
- Muszę tu jednak przyznać, że cały czas rozważam zasadność przeprowadzki z tą flotą, którą dysponujemy. Chciałbym utrzymać Gdańsk w ofercie. Przeliczyliśmy to. Co ważne: jesteśmy tam jedynym operatorem. Zaletą terminala w Gdańsku jest jego dostępność. Błyskawiczny zjazd z autostrady daje dużą przewagę - powiedział prezes Andrzej Madejski.
Władze Portu Gdynia liczyły, że sprawa wyjaśni się do końca tego roku - jak widać, tak się nie stanie.
- Zainteresowanie korzystaniem z naszego portu, w tym z nowego terminalu promowego przez linie promowe i ro-ro, w ostatnim czasie znacznie wzrosło. Zatem nie należy się martwić o wykorzystanie infrastruktury, która została wybudowana w porcie do obsługi promów - poinformowało nas biuro prasowe Portu Gdyni w sierpniu tego roku.
Na uroczystości oddania terminalu we wrześniu 2021 r. obecna była liczna delegacja z ambasady Finlandii i z portu w Turku. Ich zainteresowanie gdyński terminalem potwierdził Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Mówił też, że o współpracy z Gdynią dalej myśli niemiecki armator TT-Line.
Miejsca
Opinie (131) 8 zablokowanych
-
2022-12-15 14:01
o proszę...
znowu nazwisko Arciszewski - krewni i znajomi królika
- 5 2
-
2022-12-15 15:04
Polferries to nie firma tak prężna jak Stena.
- 9 3
-
2022-12-15 15:28
Zburzyć terminal w Gdyni to jedyne rozwiazanie.
- 4 7
-
2022-12-15 18:28
Przecież to była ustawka, aby dostać dofinansowanie z UE
- 1 3
-
2022-12-15 18:57
(1)
I dobrze, ze nie chca do Gdyni. Terminal bez dojazdu, parkingow, w wiecznie zakorkowanym miejscu
- 6 7
-
2022-12-15 21:14
Jako Gdynianin muszę przyznać ci rację brak infrastruktury drogowej to główny czynnik że Gdynia jest mało atrakcyjna
- 2 4
-
2022-12-15 21:38
polferries to takie wodne intercity
promy a'la komuna
- 4 0
-
2022-12-16 07:19
Stena line
Podejrzewam,że dla Steny line wejście np TT-line byłoby duża konkurencją, dlatego cisną Polferries , który pływa do Stockholmu,
- 1 1
-
2022-12-16 08:34
Z Gdańska do Sztokholmu pasuje Polferisem z Westerplatte często pływam. (1)
Gdańsk jest dużo większy i atrakcyjniejszym miastem l, jak również dojazd z głębi Polski A1 perfekcyjny.
- 3 4
-
2022-12-16 10:52
To jest jedna aglomeracja. A że władze centralne i regionalne od lat realizują plan "wszystko dla Gdańska", to inna sprawa - krótkowzroczne działanie i może się odbić nieprzyjemną czkawką, biorąc pod uwagę, ile państwo zarabia na gdyńskim porcie. Ostatnia delikatna odwilż w postaci Trasy Lęborskiej nie rozwiązuje problemów.
Poza tym do/z Sztokholmu oczywiście, że Polferries - ale już do/z południowej Szwecji Stena. Przecież nikt nie będzie się pchał się do Karlskrony przez Nynashamn. W Trójmieście to 30km różnicy, w Szwecji - kilkaset kilometrów.- 1 0
-
2022-12-16 09:17
(1)
I czasem niech się nie przenoszą. Dojazd do Westerplatte zacznie lepszy niż przez zakorkowaną Gdynię i środek miasta
- 5 3
-
2022-12-17 11:40
Lepiej jak się nie przeniosą.
Nowy armator w Gdyni oznacza większe zróżnicowanie portów, do których można dopłynąć z Trójmiasta.
- 2 0
-
2022-12-17 15:55
Niech w Gdyni poządek na wiezdzie zrobią
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.