• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polskie pociągi mają mniej spóźnień. Poziom punktualności 91 proc.

erka
23 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (86)
Średnie opóźnienie pociągu w pierwszym kwartale to niespełna osiem minut - twierdzi Urząd Transportu Kolejowego. Średnie opóźnienie pociągu w pierwszym kwartale to niespełna osiem minut - twierdzi Urząd Transportu Kolejowego.

W I kwartale 2023 r. poziom punktualności wyniósł niemal 91 proc. dla pociągów pasażerskich oraz ponad 48 proc. dla pociągów towarowych. Łącznie przewoźnicy uruchomili blisko 572,4 tys. pociągów (ponad 466,3 tys. pasażerskich oraz blisko 106,1 tys. towarowych) - wynika z danych opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego.





Jak wynika raportu UTK, w okresie od stycznia do marca 2023 r. punktualnie do stacji końcowej dojechało 90,94 proc. pociągów pasażerskich.

Ponad 90 proc. pociągów pasażerskich nie miało opóźnień



Czy zauważasz coraz większą punktualność pociągów?

Najniższy wskaźnik punktualności odnotowano w styczniu - 90,70 proc. Kolejne miesiące wyglądały już lepiej, w lutym wskaźnik wyniósł 90,96 proc., a w marcu - 91,16 proc. W porównaniu do IV kwartału 2022 r. oznacza to wzrost wskaźnika punktualności o 4,31 punktu procentowego, natomiast w przypadku analogicznego okresu ubiegłego roku wskaźnik punktualności był o niecałe 0,01 punktu procentowego niższy.

Średnie opóźnienie pociągów pasażerskich w pierwszym kwartale 2023 r. wyniosło niespełna osiem minut dla wszystkich uruchomionych pociągów. Punktualność pociągów PKP SKM wyniosła 98,11 proc., Polregio - 91,33 proc., a PKP Intercity - 74,04 proc.



Liczba pociągów pasażerskich uruchomionych przez przewoźników w I kwartale 2023 r. jest o 18,1 tys. wyższa w porównaniu z I kwartałem 2022 r. Na podstawie danych przekazanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe wśród głównych przyczyn opóźnień w I kwartale 2023 r. wskazano: wydłużony czas przejazdu, wydłużony czas wymiany pasażerskiej (lokowania podróżnych) oraz naprawa lub wymiana taboru kolejowego na skutek występujących awarii.

  • Dane o punktualności przewoźników pasażerskich w I kwartale 2023 r.
  • Dane o punktualności przewozów pasażerskich w podziale miesięcznym.

Punktualność się poprawia, ale nadal jest wiele do zrobienia



- Punktualność w I kwartale 2023 r. poprawiła się względem poprzednich miesięcy. Jednak nadal jest wiele do zrobienia, by pasażerowie mniej odczuwali skutki opóźnień. Duża część opóźnień wynika z awarii taboru, dlatego jest to obszar, który powinien być traktowany szczególnie uważnie przez przewoźników. Inne istotne przyczyny to kwestie infrastrukturalne, w tym planowanie rozkładu jazdy nieadekwatnego do przepustowości linii kolejowych. Konieczność właściwego planowania potwierdziła sytuacja z marca w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego. W przypadku opóźnień kluczowa jest także rzetelna, aktualna i wiarygodna informacja dla pasażerów - komentuje dr inż. Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.


Przewozy towarowe ze średnim opóźnieniem 630 minut.



Liczba pociągów towarowych uruchomionych w I kwartale 2023 r. wyniosła 106,1 tys. i była niższa o 5 proc. (5640 pociągów) względem I kwartału ubiegłego roku. Do stacji końcowej punktualnie dotarło 48,45 proc. pociągów towarowych. W przypadku pociągów uruchamianych wyłącznie w relacji krajowej wskaźnik ten wyniósł 50,29 proc., natomiast w przypadku pociągów międzynarodowych - 41,01 proc. W porównaniu do IV kwartału 2022 r. oznacza to wzrost wskaźnika punktualności o 4,46 punktu procentowego, natomiast w przypadku analogicznego okresu ubiegłego roku wskaźnik punktualności wzrósł o 6,4 punktu procentowego.

Najlepszy pod względem punktualności pociągów towarowych był marzec, kiedy punktualność na przybyciu wyniosła 50,26 proc. W styczniu odnotowano 46,74 proc. punktualnych przyjazdów do stacji końcowej, natomiast w lutym - 48,26 proc.. Średni czas opóźnienia wyniósł 630 minut.
erka

Miejsca

Opinie (86) 10 zablokowanych

  • To nie spóźnienia są problemem, to w dalszym ciągu długość przejazdów!!! I brak dalekobieżnych szybkich pociągów. Gdzie pendolino z Gdyni do Rzeszowa i ile się jedzie!!! Dlaczego takie długie przerwy na stacjach w Krakowie. Na większości lini nie kursuje Wars ani żaden barek!!! Przecież to nie musi być cały wagon restauracyjny wystarczy przedział!!!

    • 1 0

  • (1)

    Kolej powinna być państwowa , żadnych spółek i społeczek

    • 1 1

    • Ale to panstwowa kolej na dziesiatki spoleczek

      • 0 0

  • przed

    II WS rowniez pociagi PKP byly punktualne

    • 2 1

  • (1)

    Ciekawostka przyrodnicza, ciekawe kto tak zarządził, żeby podać taka informację> Jak słucham, czytam rządzących to powinnam dojść do wniosku, że Polska to najłepszy dożycia kraj na świecie, zastanawiam sie jak to się stało, że tego ani ja ani inni (myslący, widzący) nie zauważyli

    • 0 0

    • Rok 2018:
      "Nawet 25 tys. osób może oczekiwać na wystawienie wizy z prawem do pracy w Polsce przez ambasadę w New Delhi w Indiach."

      • 0 0

  • Daleko do cywilizacji europy

    Pociągi i komunikacja za darmo musi być bo dotacjyjne samochody rodzinki trują klimat

    • 0 1

  • Ostatnio jechałam pociągiem (1)

    IC z Gdańska do Warszawy to spóźnienie wynosiło 50 min, a spieszyłem się na lotnisko

    • 2 0

    • Zdążyłeś. Napisz

      • 0 0

  • TVP

    200% normy!

    • 2 0

  • Partia gwarantem dobrobytu i punktualności (2)

    • 2 0

    • czy ta strona tez zostala kupiona przez pis? (1)

      • 2 0

      • To akurat materiał promocyjny PKPiZ

        • 1 0

  • XD

    • 0 0

  • Pod kogo to pisane??? (1)

    Bardzo często korzystam z pociągów polregio. ostatnia podróż pociągiem relacji Chojnice - Gdynia Główna (20.06.2023) - skwar, upał, zaduch w pociągu- w Gdańsku Głównym zamiast o 09.38 - byliśmy o 10.30. Przykłady można podawać w nieskończoność. Więc czemu służy ten artykuł???

    • 3 0

    • Promocji dobrej zmiany

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane