• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Resort uregulował zaległości za prom

VIK
18 czerwca 2024, godz. 09:55 
Opinie (105)
Prom budowany w Gdańsku składa się z tzw. bloków - 6 kadłuba i 7 nadbudówki - które zbudowano z 265 osobnych sekcji. Prom budowany w Gdańsku składa się z tzw. bloków - 6 kadłuba i 7 nadbudówki - które zbudowano z 265 osobnych sekcji.

Stocznia od prawie roku nie otrzymywała pieniędzy za budowę promu, która jest zaawansowana w blisko 80 proc. Była to jedna z pierwszych informacji, jaką otrzymałem po objęciu resortu - przyznał wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Chodzi o Gdańską Stocznię Remontowa, która realizuje kontrakt dla spółki Polskie Promy, podpisany w listopadzie 2021 r. Prom powstaje dla państwowej Polskiej Żeglugi Morskiej.



W październiku ub. roku w Gdańskiej Stoczni Remontowa odbyło się wodowanie pierwszego promu. Teraz trwa jego wyposażanie, a potem odbędą się próby morskie. Prom ma trafić do armatora na początku 2025 r. W budowie jest już kolejny z serii. Cięcie blach na drugą jednostkę odbyło się 28 marca 2023 r.


- Jedną z pierwszych informacji, jaką otrzymałem jako wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za gospodarkę morską, było to, że stocznia od prawie roku nie otrzymuje pieniędzy za budowę promu, która jest zaawansowana w blisko 80 proc. Poprzednia władza zabrała się za to tak samo jak za stępkę czy budowę doku. Załatwienie spraw związanych z płatnością za budowę promu zajęło nam kilkanaście tygodni. Zależało nam, aby uregulować długi i uniknąć wstrzymania tej inwestycji. Pierwszy okres naszej władzy w ministerstwie upłynął nam w dużej mierze pod znakiem rozliczania skandali personalnych i gaszenia pożarów w spółkach - poinformował Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury w wywiadzie udzielonym branżowemu portalowi wnp.pl.
Wiceminister Marchewka przyznał głośno to, o czym w branży szeptano od dłuższego czasu. Niestety żadna ze stron nie chciała komentować tej sprawy. Stocznia prowadziła prace pomimo kłopotów.



Przypomnijmy: kontrakt na budowę promów podpisano w listopadzie 2021 r. Statki zamówiła specjalnie powołana spółka Polskie Promy, której udziałowcami są Skarb Państwa i PŻM. W ramach umowy Gdańska Stocznia Remontowa ma wybudować trzy promy, z których dwa będą pływać w barwach Unity Line, spółki zależnej PŻM, a jeden ma być dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Częścią umowy jest list intencyjny, zawierający opcję budowy czwartego promu. Kwoty kontraktu nie podano.

Maja rozebrała stary slip. Największy element ważył ponad 90 t Maja rozebrała stary slip. Największy element ważył ponad 90 t

Prom ma 195,6 m długości i 32,2 m szerokości. Długość linii ładunkowej to 4100 m, a prędkość max. 19 węzłów. Promem będzie mogło podróżować 400 pasażerów i 50 załogantów. Projekt koncepcyjny, dokumentację projektową i wykonawczą przygotowało biuro Remontowa Marine Design z grupy Remontowa Holding. Przy jego budowie "Remontowa" korzysta z pracy podwykonawców, którymi są mniejsze gdańskie zakłady, m.in. Stocznia Wisła czy Montex Shipyard.
VIK

Miejsca

Opinie (105) ponad 10 zablokowanych

  • Pilne! (2)

    Powtórka z rozrywki, mamy to! Tusk uregulował budżet Polski z sukcesem.

    Po 14 latach Komisja Europejska objęła nasz kraj ponownie procedurą nadmiernego deficytu!

    • 0 1

    • Pilnie w Ruspublika pewnie nie podali... (1)

      27.10.2023 (3)
      Gdyby nie fundusze pozabudżetowe, to deficyt po wrześniu wynosiłby ponad 77 mld zł, a nie 34,7 mld zł, jak raportuje rząd . Ekonomiści wskazują, że część wydatków państwa wyprowadzono do specjalnych funduszy.

      Z rządowych danych wynika, że po sierpniu deficyt wyniósł 16,6 mld zł, a po wrześniu - już 34 mld zł. Jak pisze dziennik, ekonomiści zwracają uwagę, że w raportowaniu o finansach publicznych naszego kraju panuje chaos i brak przejrzystości. Co miesiąc rząd raportuje stan wykonania budżetu centralnego.

      • 0 0

      • Jeśli ktoś cokolwiek ukradł niezgodnie z procedurami, no to oczywiście, że musi oddawać - Horała

        A procedury i zasady PiS znamy

        PIS 2015
        - wystarczy nie kraść
        PIS 2016
        - kradniemy bo nam się należy
        PIS 2017
        - ONI też kradli
        PIS 2018
        - ONI kradli więcej
        PIS 2019
        - kradniemy, ale zgodnie z prawem
        PIS 2020
        - tak, kradniemy. i co nam zrobicie?
        PiS 2020-2023
        -Jak Tusk wygra to Niemcom da to co kradniemy
        PiS 2024
        -Kradliśmy zgdonie z procedurami!
        -Nikt nam nie powie, że białe jest białe a czarne- czarne

        • 1 0

  • Stazi

    Szpiegowanie w tym zakładzie jest na porządku dziennym, Krystianek zajrzy Ci nawet do odbytu. Monitoring 24/na dobę, podsłuchy, śledzenie, Krystianku nie masz już dosyć??

    • 0 0

  • A w PiS dalej wierzy 30% ludzi. I nawet nie mają świadomości, że ich też okradali.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane