• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Sopot" nowym statkiem we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej

erka
28 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy statek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej.
  • Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy statek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej.

Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy nabytek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej. Jednostka została zbudowana przez chińską stocznię Yangfan. Statek ma 180 m długości, 30 m szerokości i 10,50 m zanurzenia.



"Sopot" jest klasycznym masowcem wyposażonym w specjalny dźwig. Jest 62. statkiem Polskiej Żeglugi Morskiej i już siódmym odebranym z chińskiej stoczni Yangfan w w ciągu ostatnich dwóch lat. W 2018 r. flota PŻM wzbogaciła się o pięć statków. Są to dwa 39-tysięczniki - "Drawno" i "Solidarność" oraz trzy tzw. jeziorowce pływające między portami znajdującymi się na brzegach Wielkich Jezior w USA i Kanady: "Gardno", "Jamno", "Narie".


Masowiec "Sopot" we flocie PŻM



W dziewiczym rejsie masowcem "Sopot" dowodzi kapitan Krzysztof Wasik. Armator kompletuje obecnie załogę statku.



"Trójmiejskie" nazwy statków



"Sopot" to nie pierwszy z "trójmiejskich" statków towarowych. W 2011 r. Pol-Euro Linie Żeglugowe wyczarterowała nowy statek, który otrzyma imię MS "Port Gdynia". Kontenerowiec był jednym z serii 25 podobnych statków uniwersalnych typu B 178, zbudowanych jeszcze w Stoczni Szczecińskiej Nowa. MS "Port Gdynia" ma długość 220 m i szerokość 32,2 m. Jego pojemność wynosi ok. 3,1 tys. TEU.

Wcześniej do floty Polskiej Żeglugi Morskiej wszedł masowiec o nazwie "Gdynia". Jest to jeden z serii 18 masowców, mających nośność po 38 tys. ton, dostarczonych w latach 2005-2012 szczecińskiemu armatorowi przez chińską stocznię Xingang Shipyard w Tianjin.
erka

Opinie (106) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Marynarz (14)

    Tak wszystko fajnie tylko wypłaty słabe że szkoda gadać. I co z tego ze firma sie rozwija jak zarobki sie cofaja .

    • 72 8

    • (12)

      Pływanie było dobre 30 lat temu,teraz kasjerka w Lidlu ma więcej niż marynarz.

      • 20 6

      • (11)

        Czy ty taki głupi od urodzenia ? Pływan prawie 40 lat .Aktualnie pod niemiecką banderą .Pensja 4.880 tys. euro + dodatek 350 czyli 5.130. to jest ok.20.500zł/miesiąc.Nawet jeżeli zrobię sobie planowe 2 miesiące wolne /za które nie ma takiej kasy/to i tak mam pieniądze o których Ty możesz tylko pomarzyć. Nie obrażaj więc ludzi którzy swoje życie spędzili na morzu i nie opowiadają takich bajek .
        P.S. proponuję wykreśl w podpisie słowo furman i wszystko będzie się zgadzało.

        • 19 11

        • (2)

          Za marynarza?Ciekawe,ciekawe.Fajna bajka,te 5000 ojro dzielisz na 2 a więc masz marne 10000zl/mies.Tyle co początkujący w branży IT.30 lat temu to było przebicie A teraz to strata czasu i życia.

          • 13 12

          • Trochę Cię poniosło z tymi zarobkami początkujących w IT...

            • 19 2

          • Robię na sejsmicach

            Za freelancera. OK 40k pln/miecha

            • 2 5

        • A ty taki mundry??? od kiedy..

          5130 euro za 360 h/m-c , to nie wiem czy taki miód.. ok. 14 euro/h ales mi zaimponował w tym "momencie" - wąski... a jak masz jakieś do odróbki to jeszcze mniej.. faktycznie jest o czym marzyć... to teraz pomarz sobie o mojej wypłacie.. za 168 h/ 2 tyg. - mam około 20 000 zł , w rotacji 2/2 . obrażać ciebie nie trzeba , sam to robisz swoimi wpisami..
          PS. proponuję - naucz się podpisywać , i będziemy znać kto ty zacz.. biedny AB-ku

          • 7 7

        • (6)

          Ty masz tyle za chiefa, a Furman pisał o marynarzach czyli O/S'ach.

          • 10 0

          • Kultura widać wymiata na tym forum..
            Ci co dużo gadają g---o mają także piszcie wincyj..

            • 1 3

          • (4)

            Pierwsze z brzegu ogłoszenie z Portalu Morskiego z gdyńskiej agencji załogowej.

            Marynarz wachtowy (O/S) z doświadczeniem i dobrą znajomością języka angielskiego. Kontrakt 4 miesięczny. 1100 dolarów miesięcznie, płatne tylko w czasie pobytu na statku czyli ok. 4 237 złotych. W domu na bezpłatnym bezrobociu.

            Oczywiście zero składek emerytalno-rentowych i NFZ, więc jak ktoś z tego zarobionego "miodu" sam sobie nie opłaci składek to na starość pod most. Dodatkowo parę tysięcy za ewentualny pobyt w szpitalu w czasie pobytu w domu.

            • 10 1

            • (3)

              Kolego jak nie pływasz to nie pisz bzdur.
              - za OS-a pracują przeważnie studenci 3,4 roku nawigacji ,bardzo rzadko ktoś bez studiow decyduje się na prace na morzu
              -po skończeniu studiow zwykle robia 1,2 kontrakty jako AB i awansują na 3/off.Mam w firmie 34 letniego kapitana Polaka a wiec bardzo szybko poszlo z awansami
              -na stanowiskach oficerskich wiekszosc firm oplaca jakies HMS-y albo Medica wiec opieka medyczna jest o niebo lepsza niż przez NFZ
              -tak jak w każdej firmie na ladzie nie zostajesz od razu prezesem tak samo i na morzu potrzeba troche praktyki żeby awansować
              -nie wiem czy sa jeszcze ludzie którzy decydują się na prace na morzu bez studiow,malo firm wogole zatrudnia Polakow na stanowiskach os,ab,oiler lub MM
              -w domu to nie jest bezpłatne bezrobocie jak to nazywasz tylko urlop,zwykly urlop
              A tak na koniec zycze Ci zebys znalazł na ladzie prace gdzie masz 6 miesięcy wolnego w roku tak jak ja.Jak już tak przeglądasz PM to zobacz jakie sa pensje C/O,C/E,2/E

              • 4 0

              • (2)

                Pracuję od poniedziałku do piątku. 8 godzin dziennie. Wszystkie święta i weekendy wolne. W 2020 będę miał dokładnie 113 dni wolnych od pracy. Pływanie było dobre u schyłku PRLu, na początku lat 90, gdy w Polsce pensja wynosiła równowartość 40 dolarów, a chief zarabiał równowartość 1550 USD. Ps. Na nic się przyda HMS, gdy dopadnie kogoś poważna choroba lub wypadek. Lądujesz w szpitalu i za każdy dzień płacisz takie pieniądze, że nawet Stary, by osiwiał.

                • 2 2

              • Wystarczy się na dłuższym urlopie między rejsami zarejestrować do UP dla samego ubezpieczenia, a potem się wyrejestrować. To nie jest niezgodne z.przepisami

                • 1 1

              • 113 dni - nie no, wypas. Te niecałe 4 miesiące wolnego w roku to przecież jakiś kierat jest. I te wolne weekendy - wprost szaleństwo. A ubezpieczam się prywatnie, bez dotowania tego państwowego żłoba. Floty starcza z wielkim zapasem na głupoty. Aha, i nie muszę dojeżdżać codziennie do roboty.

                • 2 1

    • dzwigowy

      trzeba sie było uczyć, rozwijać i szkolić :) ja na dzwigu na platformie mam 750 papiera dziennie i jakoś żyje. fakt w domu płacone 50% ale da się jakoś zyć. 2/2 tygodnie i dramatu nie ma.

      • 2 2

  • Te masowce i sprowadzany nimi tani węgiel i zboża.

    • 25 4

  • (4)

    Statek dla nas, a wybudowany u Chińczyków, a u nas stocznie nie rentowne... No tak to my dobrobytu w tym kraju nie zbudujemy.

    • 75 12

    • napewno nie zbuduje (1)

      zaczynamy nie z tej strony. Najpierw kraj i ludzie muszą sie wzbogacić, a potem socjal rozdawać. A u nas na odwrót.

      • 13 1

      • kto ma się

        wzbogacić?

        • 1 0

    • zeby chociaż projekt był polski

      ale gdzie tam. nawet tego nie zlecili. lipa.

      • 2 1

    • Dla nas, a jaka banderą??

      • 0 0

  • A PO zwijał flote, czemu hmm? (9)

    • 50 54

    • (2)

      Bo niemiecką trzeba było rozwijać., ale do końca nie wyszło hehe.

      • 14 14

      • Tusk zamowil okret w polsce Kaxzynski woli chinczykow (1)

        • 12 7

        • Jak Tusk

          Zamówił jedwn okręt to do dzisiaj to nie skonczyli

          • 12 9

    • bo za po nie potrzba było masowców (2)

      do importu węgla z Mozambiku a poza tym czemu pisole pozwalaja państwowej spółce budować statki w chinach

      • 13 8

      • Za czasów PO import węgla statkami również szedł pełną parą. (1)

        Nieubłagane prawa rynku.

        • 8 8

        • teraz jednak importują 3 razy więcej

          podobno na barbórkę górnicy z Mozambiku dostaną trzynastkę z Polski

          • 9 4

    • Żeby PiS mógł teraz odbudowywać polskie stocznie zleceniami dla Chińczyków.

      • 4 2

    • Te statki zostaly zamowione w stoczni za czasow PO

      Cala seria. Wiec raczej PO niczego nie zwijalo . Nie opowiadaj bzdur

      • 7 0

    • Dlaczego tak propaństwowy pis buduje w Chinach ???

      • 0 1

  • wszystko ok... ale ta Chinska tandeta... (5)

    Bywalem na 6- 8 letnich statkach zakupionych przez PZM w Chinach i sa tak zgnite ze szkoda gadac.... Chinska stal moze i jest tania ale jakosc fatalna.Kilku letnie statki a sa zjadane przez korozje ze asz milo.... Potem przechodza kosztowne remony wiec niewiem czy taniej by nie bylo zbudowac je w Europie i z Europejskiej stali...

    • 58 10

    • Typowe, nie wiem ale się wypowiem. Sami eksperci za dychę. I to "asz, analfabeta udający eksperta hahaha

      • 7 13

    • Asz, asz... (2)

      Bzdury pleciesz.
      Zresztą w Europie też buduje się ze stali chińskiej i od Hindusów (Tata Steel).
      Ojciec pływał na statkach zbudowanych w Chinach jako Master - i nie narzekał. Statki funkcjonowały dobrze, a najwięcej awarii dotykało niemieckich dźwigów (Liebherr) i amerykańskich/angielskich urządzeń nawigacyjnych (Sperry). A to, że statki bywają zajeżdżone, wynika z oszczędności w nakładach eksploatacyjnych i niskiej kultury technicznej załóg, w tym ruskich mechaników.

      • 16 2

      • wow .. master .. ależ to brzmi... (1)

        • 3 9

        • Bo tak sie nazywa dyplom

          Master mariner

          • 1 0

    • Potwierdzam

      Obecnie jestem zamustrowany na chińskim statku, co prawda zupełnie inny typ i rodzaj (położenie stepki w 2016) i jeśli chodzi o jakość to jest dramat. Marynarze powinni teraz kurze scierac, a nie jechać dzień w dzień na mlotku

      • 0 1

  • (5)

    Sopot to w STM taki statek też jest jeśli dobrze kojarzę

    • 14 1

    • Smt oczywiście

      • 3 0

    • Całe Trójmiasto mieli :)

      Były też we flocie SMT: Gdansk, Gdynia, Warsaw

      • 3 0

    • Nie STM tylko w SMT (1)

      SMT - Szykuj Mamo Trumnę - choć osobiście dobrze mi się tam pracowało

      • 4 0

      • Do Michała

        Michał to Ty?

        • 0 0

    • Jak już to SMT

      • 1 0

  • (7)

    Brawo PŻM! Pokazują, że jednak można prowadzic firmę armatorską w Polsce. I to firmę, która się rozwija. Ostatni chyba płomyk nadziei...

    • 24 18

    • Dlaczego tego nie zbudowała Stocznia Polska? (2)

      przecież PiS obiecywał odbudowę 'zrujnowanego' przemysłu stoczniowego

      • 9 6

      • Bo kontrakt na budowę podpisała świta z nadania poprzedniej waaadzy (1)

        Chińczycy oczywiście przeciągneli kontrakt. I trzeba było dopłacać.

        • 5 11

        • gubisz sie w zeznaniach

          zdecyduj się albo pis rozwija PŻM budując statki w chinach albo wszystko to robota po a pis woli wydawać kasę na nieudolnych troli

          • 9 2

    • Taaa (1)

      Tylko że bandera... Liberia ...

      • 7 0

      • ojtam ojtam

        Monrovia brzmi prawie jak Mrągowo

        • 4 0

    • Nie nazwa decyduje tylko port rejestracji. A ten w Polsce na pewno nie jest, he he...

      • 1 0

    • Od kiedy to Monrovia (port rejestracji) leży Polsce?,...Idź ty lepiej pooglądać TVPiS

      • 0 1

  • (1)

    Ratują polskie stocznie.
    Budowa statków to często strata dla stoczni . Zakup statków za granicą, chroni polskie stocznie. Dobra zmiana

    • 37 10

    • kupili masowiec, żeby pływał do Elbląga

      tylko nie sprawdzili, bo się nie zmieści w przekopie. Nie ma już statków które przepłyną przez przekop, co najwyżej yachty

      • 2 1

  • Z jednej strony fajnie, że polski armator kupił nowy statek (5)

    Z drugiej smutne to, że zbudowany w Chinach...

    • 38 5

    • Za Tuska zbudowali w Szczecinie za Morawieckiego wolą wspierać chinskie stocznie (1)

      • 4 4

      • Tusk zamknął stocznie w Szczecinie

        • 0 1

    • Bo taniej i lepiej (1)

      miał być budowany lokalnie drożej i gorzej? :D

      • 1 3

      • O co ci chodzi?

        Napisał, że to smutne bo to smutne i tyle, a nie że ma być budowane drożej. I lepiej akurat nie jest, tylko taniej.

        • 1 0

    • Gdyby zamówili go w polskiej "stoczni", odebrali by go w momencie, kiedy Konfederacja uzyska większość konstytucyjną w sejmie.

      • 4 1

  • Jakim cudem dumna patriotyczna polska spółka państwowa buduje statki w chinach (3)

    A co z obiecanym przez PiS podnoszeniem z kolan przemysłu stoczniowego - który sami zamykali (jaworski)

    • 52 11

    • Bo oni jedno mowia a zupelnie co innego robia.. (1)

      • 12 0

      • Ba

        nawet mówią, że mówią prawdę

        • 5 0

    • Statki dla Szczecina buduje stocznia z Gdańska :-)

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane