• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Sopot" nowym statkiem we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej

erka
28 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy statek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej.
  • Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy statek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej.

Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton to nowy nabytek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej. Jednostka została zbudowana przez chińską stocznię Yangfan. Statek ma 180 m długości, 30 m szerokości i 10,50 m zanurzenia.



"Sopot" jest klasycznym masowcem wyposażonym w specjalny dźwig. Jest 62. statkiem Polskiej Żeglugi Morskiej i już siódmym odebranym z chińskiej stoczni Yangfan w w ciągu ostatnich dwóch lat. W 2018 r. flota PŻM wzbogaciła się o pięć statków. Są to dwa 39-tysięczniki - "Drawno" i "Solidarność" oraz trzy tzw. jeziorowce pływające między portami znajdującymi się na brzegach Wielkich Jezior w USA i Kanady: "Gardno", "Jamno", "Narie".


Masowiec "Sopot" we flocie PŻM



W dziewiczym rejsie masowcem "Sopot" dowodzi kapitan Krzysztof Wasik. Armator kompletuje obecnie załogę statku.



"Trójmiejskie" nazwy statków



"Sopot" to nie pierwszy z "trójmiejskich" statków towarowych. W 2011 r. Pol-Euro Linie Żeglugowe wyczarterowała nowy statek, który otrzyma imię MS "Port Gdynia". Kontenerowiec był jednym z serii 25 podobnych statków uniwersalnych typu B 178, zbudowanych jeszcze w Stoczni Szczecińskiej Nowa. MS "Port Gdynia" ma długość 220 m i szerokość 32,2 m. Jego pojemność wynosi ok. 3,1 tys. TEU.

Wcześniej do floty Polskiej Żeglugi Morskiej wszedł masowiec o nazwie "Gdynia". Jest to jeden z serii 18 masowców, mających nośność po 38 tys. ton, dostarczonych w latach 2005-2012 szczecińskiemu armatorowi przez chińską stocznię Xingang Shipyard w Tianjin.
erka

Opinie (106) 6 zablokowanych

  • Jaka jest bandera tego statku? (3)

    • 14 0

    • A jaka ma byc : tania

      Liberia, czy to komu sie podoba czy nie. takie sa realia w shippingu (czy : w żegludze światowej)

      • 7 0

    • Ekonomiczna. (1)

      Statki nie pływają zasilane patriotyzmem. Nie zmieni się to tak długo aż ktoś nie wpadnie na pomysł, by polska bandera się opłacała.

      • 5 1

      • Wolał bym jednak banderę San Escobar

        Podobno tańsza od Liberii - musicie te 20 tyś przewozić- wszystko drożeje - nawet kurs taxi 850zł

        • 1 0

  • PLO w Gdyni - zaorali

    • 11 3

  • Gdynia tu się nic nie opłaci tu się gasi światło i stąd się ucieka

    • 8 6

  • polska marynarka handlowa i rybacka zosyała zlikwidowana 30 lat temu - Niemcy mają 3 flotę na świecie a Polacy teraz nic tylko

    • 10 4

  • No prosze za Tuska zamowili statek w Polskuej stoczni a za Kaczynskiego u Chinczykow ..

    • 10 5

  • Sopot

    nazwa |Sopot pojawiła się dużo wcześniej we flocie handlowej Polski. Był tak nazywający się statek w PLO. Służył od 1969 do zatonięcia bez ofiar.

    • 10 0

  • Był sobie m/s Sopot (1)

    W latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku w konwoju kilkunastu polskich statków miał przepłynąć północną drogą przez Cieśninę Beringa do Chin. Niestety, warunki lodowe nie pozwoliły. Droga północna zaczęla zamarzać i wszystkie statki musiały zawrócić, bodajże koło wysp Nowa Ziemia. Pomagał im rosyjski lodołamacz Jermak. Mój Ojciec tam na Sopocie właśnie był więc duży Sopot jest młodym bratem tego pierwszego

    • 5 0

    • PLOwski Sopot byl zwodowany bodajze w 1968.

      • 1 0

  • zx

    SMT co tzn?

    • 1 1

  • Dlaczego w Polsce nie buduje się statków morskich dla Polski ? (3)

    Elektryk został prezydentem a Lewandowski co mógł to sprzedał lub zniszczył.

    • 7 13

    • PŻM ogłosiło przetarg do którego nie zgłosiła się żadna polska stocznia. Więc o co chodzi?

      Poza tym zadna polska stocznia nie ma możliwości technicznych ani kompetencji. Pozostało tylko offshore, statki specjalistyczne i wieże wiatrowe.

      • 4 2

    • Gdańską akurat ornitolog Jaworski zamykał / sprzedawał (1)

      • 1 1

      • to juz był garage sale

        resztek i pozostałości...

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Przestańcie

    Polskie statki... Budowane w Polsce.macue przykład Gawron, miliardy złotych na via co nigdy nie będzie pływalni, no chyba, że na festynie. Dali chinczykom bo z państwowej kasy by za dużo wałków było.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane