• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminal DCT Gdańsk zamówił 10 suwnic

VIK
29 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
DCT jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.). DCT jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

DCT Gdańsk złożył zamówienie na 10 nowych półautomatycznych suwnic. Nowe maszyny są niezbędne w związku z rozbudową. Wiosną 2024 r. gdański terminal wzbogaci się o kolejne głębokowodne nabrzeże.



We wrześniu tego roku rozpocznie się budowa trzeciego nabrzeża głębokowodnego - tzw. T3 w terminalu kontenerowym DCT. Wykonawcą projektu jest konsorcjum firm BudimexDredging International NV. Otwarcie dla działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 r. Po rozbudowie terminal DCT do 2025 r. ma zwiększyć swoje obecne zdolności przeładunkowe z 2,9 mln TEU do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie. W osiągnięciu tego wyniku pomogą nowe suwnice oraz modernizacja obecnie używanych maszyn.

Zarówno nowe suwnice typu ARTGs, jak i zmodernizowane suwnice obecnie wykorzystywane zostaną wyposażone w najnowsze technologie ARTG firmy Konecranes. Zdalne stacje operacyjne (ROS) będą nadzorować obsługę ciężarówek, technologia optycznego rozpoznawania znaków (OCR) będzie w stanie zidentyfikować indywidualne numery kontenerów, a rozpoznawanie ciężarówek wewnętrznych/zewnętrznych będzie oparte na technologii identyfikacji radiowej (RFID), która przechwytuje inteligentne etykiety za pomocą fal radiowych.

  • DCT po rozbudowie.
  • Terminal DCT obecnie.

Nowe suwnice zapewnią wysoką wydajność, ale przede wszystkim przewidywalność operacji, a także poprawią bezpieczeństwo, ponieważ interakcja człowiek-maszyna będzie znacznie mniejsza niż w przypadku tradycyjnych, ręcznie obsługiwanych RTG.

- Ten zakup zdecydowanie przyczyni się do rozwoju i wzrostu zaawansowania technologicznego naszej firmy, a także zapewni wyższą wydajność i bezpieczeństwo zarówno naszym pracownikom, jak i klientom. Jestem pewien, że pomoże nam to szybciej i skuteczniej ruszyć z naszymi nowymi ambitnymi projektami w najbliższej przyszłości. Nasza współpraca z firmą Konecranes odzwierciedla również nasze wspólne zaangażowanie w zrównoważone działania i inwestycje, świadcząc usługi o niskim śladzie węglowym, zarówno na etapie budowy, jak i wdrażania nowego sprzętu - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
Nowy terminal powstanie w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu i z dala od plaży. Taka sama koncepcja przyświecała budowie terminala T1. W ramach T3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni 36,5 ha.
VIK

Miejsca

Opinie (93) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Rekordy wszystkie bijemy (13)

    Wszędzie o nas głośno, a szkoda że nie ma żadnych dodatków ani podwyżek od 2 lat...

    • 65 9

    • Były

      Ale nie satysfakcjonujące

      • 17 3

    • (4)

      Nie no, podwyżki były, w wysokości 5% xD żeby operator suwnicy STS zarabiał 6000 brutto to jest po prostu śmiech

      • 22 4

      • Robota operatora STS jest jak czekera. Tylko by chcieli dej więcej. Niby za co chcesz więcej?

        • 2 12

      • 2 godziny pracy i godzina przerwy to nie tak źle chyba?

        Weź zgłoś do pracodawcy, że dostajesz więcej przerw niż wynika to z przepisów prawa.

        • 7 10

      • Tak 6000 brutto to ma młodszy ope (1)

        Wystarczy pójść dwa razy na nadgodziny i każdy wie jaka jest pensja .Pisze nie prawdę ....

        • 8 3

        • Nadgodziny

          Ale nie o to w tym chodzi aby pensja była zadowolajaca z nadgodzinami, wystarczy że i tak prawie każdy weekend w pracy. Goła pensja bez dodatków powinna wynosić 6000 netto

          • 4 0

    • Podniosłeś swoje kwalifikacje, że chcesz podwyżke? (2)

      Czy tylko ze względu na to, że rośnie cena jedzenia i innych rzeczy?

      • 0 22

      • a co podniosła się jakość produktów które kupujemy, czy tylko cena wzrosła ?? (1)

        • 21 0

        • Słaby argument dla pracodawcy.

          • 2 8

    • za miske ryżu ?? to nie bardzo pracować ? :P (1)

      • 4 0

      • Al dlaczego? Polacy sa tak głupi, że w to wierzą

        Mati Moradziecki

        • 0 0

    • nie sztuka się narobić

      sztuka jest zarobić...

      • 4 0

    • Piszesz nie na temat

      Idź do Lidla pracować jak się nie podoba.

      • 1 0

  • Po plaży : - ( (8)

    Najszersza i do niedawna najładniejsza plaża w Gdańsku będzie nie do użytkowania.
    Wejście główne to będzie już taka bliskość DCT że ani widokowo ani z powodu hałasu odpoczynek na plaży w tym miejscu już nie będzie miał sensu. Ucieczka w stronę Górek - jedyne wyjście.

    • 49 13

    • Swego rodzaju atrakcją będzie widok oceanicznych kolosów, których nie będzie zasłaniało nabrzeże. (2)

      • 14 6

      • Atrakcją na plaży, jest piasek (na Stogach cudowny) i morze (1)

        Nigdy nie byłeś?

        • 9 6

        • Byłem setki razy, w Gdańsku mieszkam od urodzenia.

          Zawsze bardzo lubiłem tą plażę, ale rozwój portu również bardzo mnie cieszy. Czasem trzeba dokonać wyboru. Ten port pchnął polską gospodarkę mocno do przodu.

          • 5 1

    • (3)

      ale jednak trudno nie rozbudowywac portu. Plaz mamy sporo,

      • 9 3

      • taaak? (2)

        A gdzie sa takie plaze?

        • 2 8

        • (1)

          Pierwszy dzień w Trójmieście? Jak podróż z Grajewa?

          • 2 2

          • ponawiam pytanie

            Gdzie w Trojmiescie masz plaze jak na Stogach?!

            Jedna z najszerszych plaz w calej Polsce i najwazniejsze, naturalna.

            • 3 0

    • Śrubę bedziecie oglądali

      A holowniki to was z plaży wy.....m

      • 1 4

  • Plaża Stogi

    praktycznie RIP. jedna z najlepszych w gdn! poza tym tramwajem pod sam nos. bardzo mi jej żal.

    • 25 14

  • Szkoda że zdjecie przedstawia jakiś inny terminal, serio nie było zdjęcia DCT?

    • 9 10

  • Plaża zostanie (8)

    mówił śp Adamowicz.
    Sami widzicie ile warte są słowa polityka. Żadnych świętości, wszystko sprzedadzą i zniszczą.

    • 23 22

    • a chcą zabrać jakąś plażę ?

      • 9 7

    • Zamiast szczekać popatrz na plany. (6)

      Bo z nich wynika, że plaża zostaje a dodatkowo do ujścia Wisły masz parę kilometrów plaży. Mało ci? To jedź na Saharę.

      • 10 7

      • to troll albo jakiś ługnowiec, szkoda twego czasu

        • 6 1

      • kpisz czy o drogę pytasz? (4)

        Widzisz te jasne pasma przy brzegu?
        To wały wodorostów i glonów, które będą się mnożyć w zamkniętym akwenie. Smród będzie większy niż w Sopocie.
        Jak zostaną wypłoszeni plażowicze, DCT wejdzie na plażę.
        Wypróbowana metoda "wygaszania popytu".
        Że tak się stanie, to jest oczywistość, bo manewrowanie na takim połamanym obszarze będzie "nieefektywne".

        • 5 3

        • (2)

          No tak, po co nam terminal skoro jest w Niemczech. Możemy nic nie budować, nie budować kolei wysokich prędkości, rozbudowywać portów, przystosować Odrę do transportu, bo to zagraża Niemieckim portom.

          • 3 4

          • Widzę, że masz duże kompleksy wobec zachodniego sąsiada.

            • 3 3

          • budowac? Bardzo prosze, na Westerplatte

            Tak jak planowano w ramach "portu centralnego".

            Gdynia tez sie nie obrazi o rozbudowe czesci zewnetrznej.

            • 2 0

        • pisowski trol za ruble bredzi

          • 0 2

  • Rozbudowa (2)

    Tylko budują a ludzie pracują tam za miskę ryżu .

    • 15 9

    • Za gyrosa (1)

      • 2 1

      • Jutro będzie darmoszka zarło

        • 1 0

  • Kto na to pozwala ? (1)

    Zamiast na morze, teraz będę patrzał na kontenery

    • 14 9

    • no i super, chętnie popatrzę na statki i kontenery, super, że DCT się rozwija

      • 2 0

  • Plaża Stogi - żegnaj (6)

    RZadko bywałem na plazy w Stogach, głównie na jesienne spcery gdy mało ludzi. Po rozbudowie statki będą na wyciągnięcie ręki. Pewnie brud - kolos 400m i holowniki będą non stop wzbrzały wodę i denne osady i będzie zupa a nie i tak już niezbyt czytsa woda. Do tego hałas, pisk suwnic. Ludzie i tak pewnie będą przyjeżdżać bo tramwaj pod samą plażą, niemniej miejsce straci na uroku.

    • 50 39

    • odezwał się zwolennik Rosji? Czy jakiś zielony z zielonej fal?

      • 6 17

    • Holownik o zanurzeniu ze 2 metry będzie wzburzać osady z głębokości 17,5 m. (3)

      Podobnie statek kontenerowy z wyłączonym napędem bo pchany przez holowniki będzie to robił. Dobrze rozumiem?

      • 8 6

      • tak

        będzie.

        • 7 4

      • (1)

        To są Ci sami TVNowi "eksperci" którzy plują na inwestycje PiSu... Bo one zagrażają Niemcom i Rosjaną.

        • 4 4

        • Inwestycje PiS to nagroda za prawidłowe głosowanie. Ich korupcja jest bardzo podobna do korupcji Putina. Kaczyński marzy o byciu Putinem.

          • 1 3

    • Stegna

      Modna

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Plaża to tylko plaża a terminal to biznes. (5)

    Gdyby gdańskie władze nieco pomyślały perspektywicznie, to zlikwidowali by tą obecną końcówkę linii tramwajowej a zamiast tego na wysokości obecnej pętli skręcili linię w prawo i zrobiliby nowe Stogi-Plaża ze dwa kilometry w stronę Górek Zachodnich. DCT widać by było z bezpiecznej odległości, dźwięki maszyn były by mocno w tle a kawał plaży by ożył. Już słyszę ryki ekologów i je rozumiem ale zasada 5 drzewek za jedno wycięte zrobiła by swoje.

    • 20 10

    • Morawiecki i inni z PiS obiecywali, że będzie port w Westerplatte (3)

      Szkoda, byłby ... polski, a tak będzie holenderski (Maersk) w Stogach.
      Co jeszcze rozwali Mateusz? KPO i system prawniczy, energetyka i kopalnie... To ju zmu się udało!

      • 1 4

      • Maersk jest hollenderski O

        Tego nie wiedziałem

        • 5 0

      • No popatrz

        Ci Duńczycy potrafią wszystko sprzedać. Może kupię sobie Bornholm.

        • 2 0

      • Maersk nie jest holenderski

        A dunski. Nazwa firmy to nazwisko zalozyciela. Bo byl ze swego dziela dumny.
        Zaden z rzadow nie ma zwiazku powstaniem tego terminala, wymyslili go Brytyjczycy a zbudowaly go pieniadze australijskich emerytow.
        Historia tego przedsiewziecia to antywzorzec bolesnie opisujacy antyzdolnosci krajowych "sfer gospodarczych" w zakresie planowania i przewidywania tak dlugoterminowych przedsiewziec gospodarczych. Jego poczatki to glebokie lata 90', gdzie paru facetow snulo sie po "przedpokojach" polskiej gospodarki z tym pomyslem. Gdynia ich wysmiala, Gdansk laskawie sie zgodzil, co cichu cieszac sie na latwe dochody z cudzych pieniedzy. Centrala niespeclalnie sie interesowala, wychodzac z zalozenia, ze tyly ma zabezpieczone a jak Australijczycy umocza kase, to na scierwie tez bedzie mozna sie pozywic.
        I sie przeliczono.
        Skarb Panstwa pojawil sie "na gotowe", gdy powstala zalozona "gorka" a fundusz postanowil skapitalizowac zysk.

        • 4 0

    • I 15 łodzi podwodnych

      • 0 0

  • chińczycy nie gdańsk, gdańsk tam nie ma nic do gadania (1)

    • 3 11

    • Zamieniłeś białe myszki na Chińczyków i czujesz się osaczony?

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane