• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminal DCT Gdańsk zamówił 10 suwnic

VIK
29 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
DCT jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.). DCT jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

DCT Gdańsk złożył zamówienie na 10 nowych półautomatycznych suwnic. Nowe maszyny są niezbędne w związku z rozbudową. Wiosną 2024 r. gdański terminal wzbogaci się o kolejne głębokowodne nabrzeże.



We wrześniu tego roku rozpocznie się budowa trzeciego nabrzeża głębokowodnego - tzw. T3 w terminalu kontenerowym DCT. Wykonawcą projektu jest konsorcjum firm BudimexDredging International NV. Otwarcie dla działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 r. Po rozbudowie terminal DCT do 2025 r. ma zwiększyć swoje obecne zdolności przeładunkowe z 2,9 mln TEU do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie. W osiągnięciu tego wyniku pomogą nowe suwnice oraz modernizacja obecnie używanych maszyn.

Zarówno nowe suwnice typu ARTGs, jak i zmodernizowane suwnice obecnie wykorzystywane zostaną wyposażone w najnowsze technologie ARTG firmy Konecranes. Zdalne stacje operacyjne (ROS) będą nadzorować obsługę ciężarówek, technologia optycznego rozpoznawania znaków (OCR) będzie w stanie zidentyfikować indywidualne numery kontenerów, a rozpoznawanie ciężarówek wewnętrznych/zewnętrznych będzie oparte na technologii identyfikacji radiowej (RFID), która przechwytuje inteligentne etykiety za pomocą fal radiowych.

  • DCT po rozbudowie.
  • Terminal DCT obecnie.

Nowe suwnice zapewnią wysoką wydajność, ale przede wszystkim przewidywalność operacji, a także poprawią bezpieczeństwo, ponieważ interakcja człowiek-maszyna będzie znacznie mniejsza niż w przypadku tradycyjnych, ręcznie obsługiwanych RTG.

- Ten zakup zdecydowanie przyczyni się do rozwoju i wzrostu zaawansowania technologicznego naszej firmy, a także zapewni wyższą wydajność i bezpieczeństwo zarówno naszym pracownikom, jak i klientom. Jestem pewien, że pomoże nam to szybciej i skuteczniej ruszyć z naszymi nowymi ambitnymi projektami w najbliższej przyszłości. Nasza współpraca z firmą Konecranes odzwierciedla również nasze wspólne zaangażowanie w zrównoważone działania i inwestycje, świadcząc usługi o niskim śladzie węglowym, zarówno na etapie budowy, jak i wdrażania nowego sprzętu - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
Nowy terminal powstanie w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu i z dala od plaży. Taka sama koncepcja przyświecała budowie terminala T1. W ramach T3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni 36,5 ha.
VIK

Miejsca

Opinie (93) 4 zablokowane

  • Do niezorientowanych

    Terminal ma już kilkanaście lat a teraz w budowie jest trzecie nabrzeże.

    • 7 0

  • Opinia wyróżniona

    Bez pracowników i tak nic nie wypracują. (3)

    Terminal to nie tylko maszyny ale i ludzie którzy tam pracują.
    Nie mając wyrownań inflacyjnych , mając małą ilość zmieników na zmianie .Ludzie będą się zwalnić przechodząc do lepiej płatnej pracy.Już to robią.
    Jak to się mówi. "Z niewolnika nie ma pracownika"
    Warunki pracy są coraz trudniejsze a pensje bez zmian. Przykro mi ale sprzęt musi mieć operatorów a przy takich zarobkach wiadomo konkurencja nie śpi .

    • 15 3

    • (1)

      Dlatego dążą do tego żeby było jak najmniej ludzi w pracy po to jest automatyzacja

      • 2 2

      • Operatorów

        Będzie 1/5 obecnego stanu, ale to dotyczy urządzeń placowych, które i tak potrzebują operatora w ostatniej fazie załadunku/ rozładunku. Natomiast z uwagi na duże zaawansowanie techniczne urządzeń "automatycznych", potrzebny będzie wysokowykwalifikowany personel techniczny w Dziale Utrzymania Ruchu. I tutaj mała zagadka - stamtąd też zwalniają się ludzie, doświadczeni ludzie, a wdrażanie technika to conajmniej 1.5 - 2 lata, a tu nagle na przestrzeni paru miesięcy odchodzi 7 osób i kolejni szukają nowego zajęcia. Outsourcing myślicie?? Tu każde 15 min przestoju to koszta, a korporacja nie lubi kosztów, a dochody, więc nikt nie poczeka na serwis 2 dni.

        • 4 0

    • Mała ilość zmienników bo ludzie nie chcą przychodzić. Tego nie wiesz? Czy nie pasuje do tezy?

      • 0 4

  • Praca (1)

    Chciałbym pracować w tej firmie.

    • 1 2

    • Aniu

      To się zatrudnij. Zobaczysz jak się pracuje na zmiany nocne, święta. Raz na kilka lat spędzisz jakiś dzień świąteczny przy stole z rodziną. Popatrzysz na fajerwerki nad Gdańskiem bo o imprezie ze znajomymi to zapomnij. A i taki malutki szczegół, wynagrodzenie po 13 latach pracy możesz liczyć na jakieś 4100 zł netto.

      • 0 0

  • Suwnice produkuje Polska i wysyla do wielu krsjow Izraela ,,,,l (1)

    Gdansk zawsze przeciw Polsce.

    • 1 0

    • Kaczystan to nie Polska pis mingu

      • 0 0

  • Ludzie zarabiają

    To i budują na co będą czekać...tyle ile kosztuje jedna suwnica odbije się na ludziach czyli braku podwyżek... a zagraniczni będą robić...lub udawać że robią i takie to błędne kolo

    • 2 0

  • Ściema gęsionurów

    No i zabetonują tak bronione przez ochronę nowe siedliska przeniesionych Gęsoinurskich siedlisk przy budowie T2
    Ciekawe gdzie je teraz przeniosą.
    A tak osłoniętą plaża naturalnie zamuli się jak to widać w Sopocie.
    Takie wciskanie ciemnoty - nie będzie terminal kolidował
    Już teraz tylko betonowe falochrony widać .
    Portu zewnętrznego jak planowali na zachód nie można zbudować - Port jak reszta niewydolny decyzyjnie
    Wszystko dla biznesu wielkiego spółeczki
    A mały turystyczny biznesik szarych obywateli - za małe obrywy do zgarnięcia

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane