• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminal DCT Gdańsk zamówił 10 suwnic

VIK
29 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
DCT jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.). DCT jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

DCT Gdańsk złożył zamówienie na 10 nowych półautomatycznych suwnic. Nowe maszyny są niezbędne w związku z rozbudową. Wiosną 2024 r. gdański terminal wzbogaci się o kolejne głębokowodne nabrzeże.



We wrześniu tego roku rozpocznie się budowa trzeciego nabrzeża głębokowodnego - tzw. T3 w terminalu kontenerowym DCT. Wykonawcą projektu jest konsorcjum firm BudimexDredging International NV. Otwarcie dla działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 r. Po rozbudowie terminal DCT do 2025 r. ma zwiększyć swoje obecne zdolności przeładunkowe z 2,9 mln TEU do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie. W osiągnięciu tego wyniku pomogą nowe suwnice oraz modernizacja obecnie używanych maszyn.

Zarówno nowe suwnice typu ARTGs, jak i zmodernizowane suwnice obecnie wykorzystywane zostaną wyposażone w najnowsze technologie ARTG firmy Konecranes. Zdalne stacje operacyjne (ROS) będą nadzorować obsługę ciężarówek, technologia optycznego rozpoznawania znaków (OCR) będzie w stanie zidentyfikować indywidualne numery kontenerów, a rozpoznawanie ciężarówek wewnętrznych/zewnętrznych będzie oparte na technologii identyfikacji radiowej (RFID), która przechwytuje inteligentne etykiety za pomocą fal radiowych.

  • DCT po rozbudowie.
  • Terminal DCT obecnie.

Nowe suwnice zapewnią wysoką wydajność, ale przede wszystkim przewidywalność operacji, a także poprawią bezpieczeństwo, ponieważ interakcja człowiek-maszyna będzie znacznie mniejsza niż w przypadku tradycyjnych, ręcznie obsługiwanych RTG.

- Ten zakup zdecydowanie przyczyni się do rozwoju i wzrostu zaawansowania technologicznego naszej firmy, a także zapewni wyższą wydajność i bezpieczeństwo zarówno naszym pracownikom, jak i klientom. Jestem pewien, że pomoże nam to szybciej i skuteczniej ruszyć z naszymi nowymi ambitnymi projektami w najbliższej przyszłości. Nasza współpraca z firmą Konecranes odzwierciedla również nasze wspólne zaangażowanie w zrównoważone działania i inwestycje, świadcząc usługi o niskim śladzie węglowym, zarówno na etapie budowy, jak i wdrażania nowego sprzętu - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
Nowy terminal powstanie w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu i z dala od plaży. Taka sama koncepcja przyświecała budowie terminala T1. W ramach T3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni 36,5 ha.
VIK

Miejsca

Opinie (93) 4 zablokowane

  • Terminal T4 (1)

    Terminal T4 to już będzie zagarnięcie plaży Stogi. Tramwaje nie będą woziły plażowiczów tylko pracowników portowych.

    • 12 6

    • Farmazon

      T4 i T5 przedłużą T1 i obecnie budowane T3 w morze. W przeciwieństwie do Ciebie widziałem plany :)

      • 0 2

  • Co tam jakiś DCT (6)

    Trzeba patrzeć jakie niedługo możliwości stworzy przekop Mierzei i ogromny port w Elblągu.
    To jest dopiero sukces na miarę epoki.
    Narodowa gospodarka morska i uniezależnienie od Rosji...

    • 13 9

    • przekop im Kaczyńskich?

      • 1 2

    • Oj boli lewaczki że Polska się rozwija boli (3)

      Tylko czekać jak Tusk z Trzaskowskim dojdą do władzy to terminale kontenerowe będą rozebrane a suwnice z nich wysłane do Rostocku. Cały gas z terminalu w Świnoujściu poleci za naszą zachodnią granicę wtedy..

      • 8 9

      • To ty sikałeś do Odry?

        Sikaj do kibelka. A jak nie trafiasz to usiądź.

        • 2 5

      • Kto meduzo zbudował DCT i terminal gazowy? (1)

        Boicie się złodzieje końca waszego szabrowania? I słusznie.

        • 0 0

        • DCT zbudował australiski emeryt

          żadna z krajowych sił i partii ręki do tego nie przyłożyła.

          • 1 0

    • Trafna uwaga.

      Przekopem nie będą pływały statki handlowe. Będą pływały jachty motorowe i jachty żaglowe. Raj dla turystów.
      Ale rząd zapomniał ile wydał na przekop. Utrzymanie śluzy w przekopie to gigantyczne pieniądze.

      • 2 3

  • (1)

    Taki port, takie przeładunki, takie pieniądze...
    To dlaczego gdzie nie pojedziesz w Gdańsku r
    wszędzie ruskaja daroga na której koła można pourywac?
    Gdzie są pieniądze stał wszystko do budżetu miasta???

    • 6 6

    • Pisz po polsku sowiecki obywatelu.

      Co ty wiesz o Gdańsku? Nic nie wiesz, bo nawet nie nauczyłeś się polskiego języka.

      • 6 0

  • Szkoda plaży na Stogach. Terminal T3 wetnie się w teren rekreacyjny. (3)

    To wynika z jednego ze zdjęć dołączonego do artykułu. Widać na nim kontenerowce zacumowane do T3 od strony plaży.
    Biznes wygrywa w walce z potrzebami mieszkańców.

    • 35 36

    • Biznes to praca, a praca to wartość nabyta. Na lewo od Stogów jest duza plaża więc przestań płakać 500 plusowcu. (1)

      • 9 13

      • Szkoda plaży i szkoda żę tacy jak Ty jeszcze tu są.

        • 10 5

    • Bynajmniej dzieciontka bendom mogły popaczeć na okrenty z kontenerami

      • 2 0

  • Jak zwykle wygrywa kasa!

    Najpiękniejsza plaża w Gdańsku umrze.... Jedynie na Stogach można znaleźć trochę spokoju i wolnego miejsca. Wielka szkoda. Będzie hałas i brud!

    • 5 6

  • T3,T4 (2)

    Żaden z nich nie wejdzie w plażę..
    Statki z plaży będą rozladowywać?:)
    A swoją drogą jeśli chodzi o płace to na tle europejskich terminali ludzie dostają ochłapy..

    • 17 0

    • W Polsce się nie pracuje.
      A jeśli już ktoś musi to nie zarabia

      • 0 0

    • Teoretyk

      To niech ludzie zaczną w końcu się cenić i negocjować godne pensje a nie lecieć i akceptować cokolwiek dadzą i niszczyć przez to rynek osobom co chcą zarabiać

      • 2 0

  • Elbląg ile suwnic zamówił? (2)

    Partia niedługo święci i otwiera rów jarowiecki.

    • 8 4

    • (1)

      15

      • 1 0

      • Ale to oficjalne info od sasina czy suskiego?

        • 1 1

  • Żeby im tylko żadnej nie utopili po drodze w transporcie :)

    • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    Hałas z terminala już obecnie daje się mocno we znaki mieszkańcom zwłaszcza w godzinach nocnych. Po rozbudowie będzie jeszcze gorzej.

    • 4 15

    • Mieszkańcom plaży? :o

      • 4 5

  • (2)

    Robaczki możecie sobie tylko tu popisać anonimowo.Tereny pod te inwestycje tyły już 2004 roku zarezerwowane pod budowę następnych etapów terminalu kontenerowego
    Plaży w stronę Elbląga jest hektary tak że z kocykiem można tam się przesunąć.Pozatym są jeszcze inne plażę Brzeźno Jelitkowo Sopot Gdynia itd.Co ma być to będzie .

    • 24 13

    • Jelitkowo i Sopot to może tylko przypałów z Portu interesować

      Piach brudny, plaża wąska, woda brudna. Sopot i jelitkowo w całej okazałości.

      • 8 1

    • Nie zgrywają ważniaka To podejście

      typowego partyjniaka. Na zachodzie lokalne społeczności bez trudu mogą zastopować inwestycje.U nas ludzi ma się za przysłowiowych Murzynów

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane