- 1 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (111 opinii)
- 2 Państwowe firmy wymieniają zarządy (65 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (186 opinii)
- 5 Elektrownia jądrowa. GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (7 opinii)
- 6 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
Terminal promowy w Gdyni ma być gotowy w czerwcu
Na początku kwietnia Stena Line ogłosiła, że wprowadzi na linię Gdynia-Karlskrona dwa nowe, duże promy. Pierwszy już w połowie lipca tego roku, a drugi w listopadzie. Czy to oznacza, że w końcu dojdzie do faktycznego uruchomienia Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia? Tak, i to jeszcze przed wakacjami, o ile gotowa będzie... instalacja oddymiania.
Wszystko tłumaczono przedłużającymi się procedurami odbiorowymi niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na użytkowanie terminalu dla ruchu pasażerskiego. A branża zastanawiała się, po co w takim razie we wrześniu odbyła się uroczystość, jak to określono "oddania Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia". Nieoficjalnie mówiło się, że problemem są kłopoty z instalacją oddymiania.
Terminal promowy w Gdyni oddany, ale wciąż niegotowy
Trwa rozbudowa instalacji oddymiającej
Według władz Portu Gdynia promy zaczną kursować z nowego terminalu w czerwcu. Pytanie tylko, czy w zakresie obsługi ruchu towarowego, czy już pasażerskiego.
- Stena Line w chwili obecnej prowadzi w terminalu prace przygotowawcze. Planowany termin przekazania Publicznego Terminalu Promowego do użytkowania dla Stena Line w zakresie obsługi ruchu pasażerskiego to czerwiec 2022. Na przełomie czerwca i lipca przewoźnik wprowadzi na linię największe na Bałtyku promy Stena Line o długości 240 m klasy E-flexer. Podkreślić należy, że jest to uwarunkowane skutecznym zakończeniem w maju bieżącego roku prób związanych z trwającą od początku tego roku rozbudową instalacji oddymiającej w Budynku Dworca Terminalu zgodnie z dodatkowymi wymogami Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni. Z uwagi na powyższe, od pierwszego kwartału 2022 r. Publiczny Terminal Promowy może być użytkowany wyłącznie w zakresie obsługi ruchu towarowego - poinformował nas Aleksander Wicka, kierownik marketingu ZMPG.
Publiczny Terminal Promowy w Porcie Gdynia.
Terminal w Gdyni powstał dla dwóch przewoźników
Stena Line przenosi się, a co z drugim armatorem? Zgodnie z zapewnieniami z terminalu w Gdyni miał też operować polski państwowy armator PŻB, właściciel marki Polferries.
- Termin przekazania Publicznego Terminalu Promowego do użytkowania dla Polferries w zakresie obsługi ruchu pasażerskiego i towarowego jest uwarunkowany terminem zakończenia rozmów handlowych - powiedział Aleksander Wicka.
Równie tajemniczo wypowiedział się też przedstawiciel PŻB.
- Proces jest długotrwały, wymaga określonej reorganizacji. Rozmowy w sprawie zmiany lokalizacji terminala z przedstawicielami Zarządu Morskiego Portu Gdynia trwają. Z uwagi na ich charakter oraz tajemnicę przedsiębiorstwa nie możemy udzielić konkretnej odpowiedzi. O ewentualnych zmianach dotyczących tras i rozkładów kursowania promów Polferries będziemy informować w stosownym czasie - powiedział Michał Arciszewski, rzecznik prasowy armatora.
Promy Polferries wciąż pływają z terminala Westerplatte
Czytaj też:
Gdynia "odpala" terminal promowy, Gdańsk "gasi światło"?
Nowa lokalizacja terminalu skróci czas pobytu promów w porcie
Przypomnijmy, że terminal powstał przy nabrzeżu Polskim
To nie wszystko. Nowa lokalizacja terminalu, bliżej główek wejścia do portu wewnętrznego, znacznie ułatwi manewrowanie promów. Skróci się również czas związany z zawinięciem statku do portu, liczony od rozpoczęcia cumowania do wyjścia jednostki z portu. Łączny czas manewrów nie przekroczy 120 minut.
Wartość inwestycji to ponad 290 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi 116,8 mln zł.
Miejsca
Opinie (92) 4 zablokowane
-
2022-04-15 09:44
(1)
Moze wreszcie te gory wegla znikna z ul Polskiej
- 4 5
-
2022-04-15 10:02
co ci przeszkadzają łaunki w porcie?
- 6 0
-
2022-04-15 10:05
(1)
Wszystko fajnie ale sytuacja jest frustrujaca
- 3 3
-
2022-04-15 11:17
UjRała jest zawiedziony ?
- 0 0
-
2022-04-15 10:34
Przestańcie już za wszystko obwiniać Jarka. (1)
On takimi drobnostkami jak opóźnienia inwestycji rządowych się nie zajmuje, ma od tego ministrów i innych pomniejszych urzędników.
- 3 1
-
2022-04-15 18:58
Wina tuska
No co Ty to wina Tuska
- 0 0
-
2022-04-15 11:17
ciekawe, że ktoś bierze forsę za planowanie, a ktoś inny za zatwierdzanie palnów
wszystko w Polsce jest dokładnie sprecyzowane, opisane i znormalizowane, a potem nagle okazuje się, ze odwalono fuszerkę i trzeba przedłużać prace (oczywiście wykonawca bubla nie zapłaci z własnej kieszeni) aż o parę miesięcy...
gdyby ktoś twierdził, że nie ma odpowiednich przepisów, to radzę zorientować się jakie warunki trzeba spełnić, by otworzyć głupią kawiarnię, a bez tego (normy i odbiór przez Sanepid) nie można działać...- 1 0
-
2022-04-15 11:22
Jak powinien być gotowy w czerwcu jeżeli rząd już go oficjalnie otworzył w zeszłym roku?!!
- 11 2
-
2022-04-15 11:29
słowo klucz - "ma być"
- 5 0
-
2022-04-15 11:43
nie na temat (3)
dzisiejsze wiadomości:
Szykuje się nowy hit turystyczny w Polsce. Mowa o Orientarium, czyli nowej atrakcji łódźkiego zoo.
a u nas klepicho...- 1 1
-
2022-04-15 11:44
wybiegi i woliery zajmują powierzchnię ponad 10 pełnowymiarowych boisk piłkarskich.
- 0 0
-
2022-04-15 13:46
Takie hity (1)
są dla prowincjonalnych albo podupadających miasteczek. Co ma robić Łódź? Przecież to miasto w tej chwili nie istnieje i nie kojarzy się z niczym.
- 1 1
-
2022-04-15 13:59
zobacz zdjęcia, filmy
- 0 1
-
2022-04-15 11:54
(1)
A czemu oficjalnego otwarcia nie robił Pinokio?
- 6 1
-
2022-04-15 13:56
nie bój, będzie i ponownie otwarcie. on nie przepuści takiej okazji, żeby znowu brednie opowiadać
- 3 0
-
2022-04-15 12:00
Na Westerplatte do polferies przynajmniej bez korków się jechało a tam przez dziurawe centrum miasta i do tego dojdą następne tiry
- 11 5
-
2022-04-15 12:11
Terminal
A parkomaty już zainstalowano
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.