- 1 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (111 opinii)
- 2 Państwowe firmy wymieniają zarządy (64 opinie)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Terminal promowy w Gdyni ma być gotowy w czerwcu
Na początku kwietnia Stena Line ogłosiła, że wprowadzi na linię Gdynia-Karlskrona dwa nowe, duże promy. Pierwszy już w połowie lipca tego roku, a drugi w listopadzie. Czy to oznacza, że w końcu dojdzie do faktycznego uruchomienia Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia? Tak, i to jeszcze przed wakacjami, o ile gotowa będzie... instalacja oddymiania.
Wszystko tłumaczono przedłużającymi się procedurami odbiorowymi niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na użytkowanie terminalu dla ruchu pasażerskiego. A branża zastanawiała się, po co w takim razie we wrześniu odbyła się uroczystość, jak to określono "oddania Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia". Nieoficjalnie mówiło się, że problemem są kłopoty z instalacją oddymiania.
Terminal promowy w Gdyni oddany, ale wciąż niegotowy
Trwa rozbudowa instalacji oddymiającej
Według władz Portu Gdynia promy zaczną kursować z nowego terminalu w czerwcu. Pytanie tylko, czy w zakresie obsługi ruchu towarowego, czy już pasażerskiego.
- Stena Line w chwili obecnej prowadzi w terminalu prace przygotowawcze. Planowany termin przekazania Publicznego Terminalu Promowego do użytkowania dla Stena Line w zakresie obsługi ruchu pasażerskiego to czerwiec 2022. Na przełomie czerwca i lipca przewoźnik wprowadzi na linię największe na Bałtyku promy Stena Line o długości 240 m klasy E-flexer. Podkreślić należy, że jest to uwarunkowane skutecznym zakończeniem w maju bieżącego roku prób związanych z trwającą od początku tego roku rozbudową instalacji oddymiającej w Budynku Dworca Terminalu zgodnie z dodatkowymi wymogami Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni. Z uwagi na powyższe, od pierwszego kwartału 2022 r. Publiczny Terminal Promowy może być użytkowany wyłącznie w zakresie obsługi ruchu towarowego - poinformował nas Aleksander Wicka, kierownik marketingu ZMPG.
Publiczny Terminal Promowy w Porcie Gdynia.
Terminal w Gdyni powstał dla dwóch przewoźników
Stena Line przenosi się, a co z drugim armatorem? Zgodnie z zapewnieniami z terminalu w Gdyni miał też operować polski państwowy armator PŻB, właściciel marki Polferries.
- Termin przekazania Publicznego Terminalu Promowego do użytkowania dla Polferries w zakresie obsługi ruchu pasażerskiego i towarowego jest uwarunkowany terminem zakończenia rozmów handlowych - powiedział Aleksander Wicka.
Równie tajemniczo wypowiedział się też przedstawiciel PŻB.
- Proces jest długotrwały, wymaga określonej reorganizacji. Rozmowy w sprawie zmiany lokalizacji terminala z przedstawicielami Zarządu Morskiego Portu Gdynia trwają. Z uwagi na ich charakter oraz tajemnicę przedsiębiorstwa nie możemy udzielić konkretnej odpowiedzi. O ewentualnych zmianach dotyczących tras i rozkładów kursowania promów Polferries będziemy informować w stosownym czasie - powiedział Michał Arciszewski, rzecznik prasowy armatora.
Promy Polferries wciąż pływają z terminala Westerplatte w Porcie Gdańsk.
Czytaj też:
Gdynia "odpala" terminal promowy, Gdańsk "gasi światło"?
Nowa lokalizacja terminalu skróci czas pobytu promów w porcie
Przypomnijmy, że terminal powstał przy nabrzeżu Polskim w sąsiedztwie Muzeum Emigracji. Pozwoli on na przyjmowanie promów pasażerskich o długości do 240 m. Do tej pory terminal znajdował się przy nabrzeżu Helskim i mógł przyjmować promy do ok. 175 m długości.
To nie wszystko. Nowa lokalizacja terminalu, bliżej główek wejścia do portu wewnętrznego, znacznie ułatwi manewrowanie promów. Skróci się również czas związany z zawinięciem statku do portu, liczony od rozpoczęcia cumowania do wyjścia jednostki z portu. Łączny czas manewrów nie przekroczy 120 minut.
Wartość inwestycji to ponad 290 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi 116,8 mln zł.
Miejsca
Opinie (92) 4 zablokowane
-
2022-04-15 19:01
nie wiem dlaczego ale w środę 13 04 2022 zdjęto logo Steny z budynku terminala
- 2 0
-
2022-04-15 19:14
Powodzenia z tą kładką
I kilometrami rękawa.
- 1 1
-
2022-04-16 07:43
Proponuję cały ruch puścić przez wizytówkę Gdyni- pl.Konstycucjii ! Co trzeci staci zawieszenie i "odpłyną" z Polski...
- 4 1
-
2022-04-17 00:58
pic
Ten od lotnisk towarzysz Horała z kolegą Meizą już odebrali w BCT jak pracował po znajomości partyjnej miał 3500 brutto a teraz wyrzuca kontrolerów niech sam lata
- 3 0
-
2022-04-17 18:57
terminal
to po co ta heca z horala gdynia z farby i kredy porazka
- 1 0
-
2022-04-18 09:29
nieważne
nieważne że to nie działa-ważne że jest dyrekcja która bierze kasę i oby jak najdłużej nie działało bo mają spokój-tak się działa w państwowych firmach-nie ważne że nie działa ! ważne że można na tym zarobić nie robiąc nic ! a wadze Gdyni to ludzie żyjący w matrixie,niby coś robią tylko efektów nie widać
- 1 0
-
2022-04-18 12:03
"A branża zastanawiała się"
ta pani to w imieniu branży fryzjerskiej się może najwyżej wypowiadać!?
(nie chciałam urazić fryzjerów)- 2 0
-
2022-04-20 08:55
Hej
Teraz Horałe za to obciążyć albo go wywalić z pisu
- 2 0
-
2022-04-25 11:25
Wraz z lotniskiem będzie wspaniały tandem
Dobrze, że chcociaż Horała się za to nienwziął, bo koszty by wzrosły na wynagrodzenia dla działaczy
- 0 0
-
2022-06-01 16:54
Nowe otwarcie ?
Jest 1 czerwca,a promu nie widać.
Czekamy na nowy pokropek?
Ale to nie problem.
Nowe lotnisko w Berlinie otwierano kilka razy w ciągu chyba 10 lat.
My nie możemy być gorsi.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.