• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tory, rozjazdy i wiadukty za prawie 2 mld zł. Lepszy dojazd do Portu Gdynia

erka
22 września 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (179)
Dłuższe i cięższe składy, zabierające więcej ładunków, dojeżdżają do portu morskiego w Gdyni. Dłuższe i cięższe składy, zabierające więcej ładunków, dojeżdżają do portu morskiego w Gdyni.

W gdyńskim porcie zakończyły się główne prace poprawiające dostęp pociągów towarowych do nabrzeży. Inwestycja o wartości prawie 1,9 mld zł netto jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę". Dzięki tej inwestycji dłuższe i cięższe składy, zabierające więcej ładunków, dojeżdżają do portu morskiego w Gdyni.



Do nabrzeży dojeżdżają dłuższe, do 750 m, oraz cięższe, o nacisku 22,5 t na oś, pociągi towarowe, mogące przewieźć więcej ładunków koleją - najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Przełoży się to na ograniczenie liczby pojazdów ciężarowych na drogach.



Dłuższe i cięższe pociągi w gdyńskim porcie



- Konsekwentnie zwiększamy możliwości przewozu towarów koleją, także w kierunku portów morskich. W Gdańsku zrealizowaliśmy już prace, a w Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu zbliżają się do zakończenia. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych zapewniają sprawniejszy transport ładunków dzięki znacznemu zwiększeniu przepustowości kolei - powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Pojechaliśmy drezyną na budowę wiaduktu na Puckiej.


Inwestycja PKP za prawie 2 mld zł



W ramach inwestycji zabudowano 113,5 km nowych torów (ze 115 km), 329 rozjazdów (z 332) i wszystkie skrzyżowania (24). Od marca 2022 r. ruch pociągów do portu prowadzony jest z Lokalnego Centrum Sterowania Gdynia Port wspieranego przez dwie nowe nastawnie. Gotowe są dwa wiadukty o długości 640 i 170 m, które poprawiły przepustowość linii prowadzących do portu. Przewoźnicy korzystają z publicznej ładowni.



Wyremontowano most na rzece Chylonce. Gotowe są wszystkie (13) podziemne zbiorniki retencyjne, które wraz z nową siecią kanalizacji zapewniają właściwe odwodnienie terenu.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest do końca 2023 roku. Pozostałe do wykonania prace dotyczą przebudowy linii wysokiego napięcia oraz zabudowy w miejscu usuniętych słupów torów oraz sieci trakcyjnej.

Nowe tory do. Portu Gdynia

erka

Miejsca

Opinie (179) 5 zablokowanych

  • I wszystkie te ciężkie pociągi będą przez centrum Gdańska jechać? (4)

    Bo modernizacji linii 221 na Kościerzynę jest na etapie projektowania. Na złość marszałkowi

    • 0 1

    • Raczej 201. Według plk przetargi rozpisane, rozstrzygnięte. Teraz tylko Adamczyk z Horałą muszą oddać pieniądze. (1)

      • 2 3

      • raczej górale

        Którzy dostali 12 miliardów pln inwestycji w przebudowę sieci kolejowej między Krakowem a Zakopanem.

        • 4 0

    • odcinek od Koscierzyny do Gdyni w obecnej formie powinien zostać przez PLK olany (1)

      a linia kolejowa powinna być poprowadzona w korzystniejszym przebiegu, na który przed wojną szans nie było.

      Na pewno właściciele hacjend, które powstały prawie na torach by się ucieszyli...

      • 1 0

      • to nie jest błahy problem

        Praktycznie wszystkie miejscowości między Kościerzyną a Gdynią zgłaszają protesty.
        Z Gdynią włącznie... ;)

        • 1 0

  • świetne wiadomości. Brawo Polska

    • 3 1

  • Tak jest (1)

    Tylko świnię głosują na PiS. Tak mówi duda

    • 5 6

    • To chyba nie tak leciało...no ale uwierzysz we wszystko co napisze czerwona gazeta wyborcza.

      • 2 2

  • no i durnego przejazdu kolejowego przy vistalu nie umieli zlikwidować taka wielka inwestycja i się nie dało żałośni pajace czym oni się chwalą tymi korkami na Hutniczej?| Że utrudniają dodatkowo życie tysiącom ludzi?Że te autobusy R które tracą godzinę czy półtorej na Karwinach mają jeszcze do odstania godzinę od radmoru w to miejsce?

    • 4 0

  • Czyli

    My nic nie wysyłamy tylko ściągamy kontenery ze świata?

    • 2 2

  • Po co nam port

    W Gdyni skoro jest w Hamburgu

    • 3 3

  • Stąd wieksze korki na Hutniczej i dalej Janka

    Stąd większe korki na Hutniczej i Janka... Paraliż co dwa dni, bo szczurek tunelu nie chce zrobić...

    • 3 1

  • Wygląda imponująco. Co na to Szczur i developerzy? (1)

    • 5 1

    • w depresji

      Bo już się "z gąską witali" ma "miedzytorzu".

      Robyg się tam wciska, powstały jakieś mrówkowce i płacz, że hałas i pył...

      • 5 0

  • fajnie, że coś odnowiono

    Szkoda tylko, że w kształcie sprzed 100 lat, niezbyt przystającym do obecnych możliwości i potrzeb.
    Ale tak to jest, jak jest kasy więcej niż wyobraźni i empatii.

    Co szkodziło np. utworzyć tor dla PKM na torowisku wzdłuż Kwiatkowskiego?

    • 7 1

  • Jedwabny szlak .

    To jest inwestycja żeby przypodobać się Ukrainie. Skończy się wojna rosyjsko - ukrainska wszystko wróci do normy i nie będzie to wykorzystywane bo bracia ukraincy będą wysyłać zboże przez morze Czarne.

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane