- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Tory, rozjazdy i wiadukty za prawie 2 mld zł. Lepszy dojazd do Portu Gdynia
W gdyńskim porcie zakończyły się główne prace poprawiające dostęp pociągów towarowych do nabrzeży. Inwestycja o wartości prawie 1,9 mld zł netto jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę". Dzięki tej inwestycji dłuższe i cięższe składy, zabierające więcej ładunków, dojeżdżają do portu morskiego w Gdyni.
Do nabrzeży dojeżdżają dłuższe, do 750 m, oraz cięższe, o nacisku 22,5 t na oś, pociągi towarowe, mogące przewieźć więcej ładunków koleją - najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Przełoży się to na ograniczenie liczby pojazdów ciężarowych na drogach.
Dłuższe i cięższe pociągi w gdyńskim porcie
- Konsekwentnie zwiększamy możliwości przewozu towarów koleją, także w kierunku portów morskich. W Gdańsku zrealizowaliśmy już prace, a w Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu zbliżają się do zakończenia. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych zapewniają sprawniejszy transport ładunków dzięki znacznemu zwiększeniu przepustowości kolei - powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Pojechaliśmy drezyną na budowę wiaduktu na Puckiej.
Inwestycja PKP za prawie 2 mld zł
W ramach inwestycji zabudowano 113,5 km nowych torów (ze 115 km), 329 rozjazdów (z 332) i wszystkie skrzyżowania (24). Od marca 2022 r. ruch pociągów do portu prowadzony jest z Lokalnego Centrum Sterowania Gdynia Port wspieranego przez dwie nowe nastawnie. Gotowe są dwa wiadukty o długości 640 i 170 m, które poprawiły przepustowość linii prowadzących do portu. Przewoźnicy korzystają z publicznej ładowni.
Wyremontowano most na rzece Chylonce. Gotowe są wszystkie (13) podziemne zbiorniki retencyjne, które wraz z nową siecią kanalizacji zapewniają właściwe odwodnienie terenu.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest do końca 2023 roku. Pozostałe do wykonania prace dotyczą przebudowy linii wysokiego napięcia oraz zabudowy w miejscu usuniętych słupów torów oraz sieci trakcyjnej.
Nowe tory do. Portu Gdynia
Miejsca
Opinie (179) 5 zablokowanych
-
2023-09-22 15:48
I wszystkie te ciężkie pociągi będą przez centrum Gdańska jechać? (4)
Bo modernizacji linii 221 na Kościerzynę jest na etapie projektowania. Na złość marszałkowi
- 0 1
-
2023-09-22 16:31
Raczej 201. Według plk przetargi rozpisane, rozstrzygnięte. Teraz tylko Adamczyk z Horałą muszą oddać pieniądze. (1)
- 2 3
-
2023-09-22 23:01
raczej górale
Którzy dostali 12 miliardów pln inwestycji w przebudowę sieci kolejowej między Krakowem a Zakopanem.
- 4 0
-
2023-09-22 22:58
odcinek od Koscierzyny do Gdyni w obecnej formie powinien zostać przez PLK olany (1)
a linia kolejowa powinna być poprowadzona w korzystniejszym przebiegu, na który przed wojną szans nie było.
Na pewno właściciele hacjend, które powstały prawie na torach by się ucieszyli...- 1 0
-
2023-09-23 21:43
to nie jest błahy problem
Praktycznie wszystkie miejscowości między Kościerzyną a Gdynią zgłaszają protesty.
Z Gdynią włącznie... ;)- 1 0
-
2023-09-22 16:19
świetne wiadomości. Brawo Polska
- 3 1
-
2023-09-22 16:28
Tak jest (1)
Tylko świnię głosują na PiS. Tak mówi duda
- 5 6
-
2023-09-22 17:40
To chyba nie tak leciało...no ale uwierzysz we wszystko co napisze czerwona gazeta wyborcza.
- 2 2
-
2023-09-22 16:40
no i durnego przejazdu kolejowego przy vistalu nie umieli zlikwidować taka wielka inwestycja i się nie dało żałośni pajace czym oni się chwalą tymi korkami na Hutniczej?| Że utrudniają dodatkowo życie tysiącom ludzi?Że te autobusy R które tracą godzinę czy półtorej na Karwinach mają jeszcze do odstania godzinę od radmoru w to miejsce?
- 4 0
-
2023-09-22 17:42
Czyli
My nic nie wysyłamy tylko ściągamy kontenery ze świata?
- 2 2
-
2023-09-22 19:05
Po co nam port
W Gdyni skoro jest w Hamburgu
- 3 3
-
2023-09-22 20:46
Stąd wieksze korki na Hutniczej i dalej Janka
Stąd większe korki na Hutniczej i Janka... Paraliż co dwa dni, bo szczurek tunelu nie chce zrobić...
- 3 1
-
2023-09-22 23:04
Wygląda imponująco. Co na to Szczur i developerzy? (1)
- 5 1
-
2023-09-23 00:37
w depresji
Bo już się "z gąską witali" ma "miedzytorzu".
Robyg się tam wciska, powstały jakieś mrówkowce i płacz, że hałas i pył...- 5 0
-
2023-09-22 23:12
fajnie, że coś odnowiono
Szkoda tylko, że w kształcie sprzed 100 lat, niezbyt przystającym do obecnych możliwości i potrzeb.
Ale tak to jest, jak jest kasy więcej niż wyobraźni i empatii.
Co szkodziło np. utworzyć tor dla PKM na torowisku wzdłuż Kwiatkowskiego?- 7 1
-
2023-09-23 12:38
Jedwabny szlak .
To jest inwestycja żeby przypodobać się Ukrainie. Skończy się wojna rosyjsko - ukrainska wszystko wróci do normy i nie będzie to wykorzystywane bo bracia ukraincy będą wysyłać zboże przez morze Czarne.
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.