• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tory, rozjazdy i wiadukty za prawie 2 mld zł. Lepszy dojazd do Portu Gdynia

erka
22 września 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (179)
Dłuższe i cięższe składy, zabierające więcej ładunków, dojeżdżają do portu morskiego w Gdyni. Dłuższe i cięższe składy, zabierające więcej ładunków, dojeżdżają do portu morskiego w Gdyni.

W gdyńskim porcie zakończyły się główne prace poprawiające dostęp pociągów towarowych do nabrzeży. Inwestycja o wartości prawie 1,9 mld zł netto jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę". Dzięki tej inwestycji dłuższe i cięższe składy, zabierające więcej ładunków, dojeżdżają do portu morskiego w Gdyni.



Do nabrzeży dojeżdżają dłuższe, do 750 m, oraz cięższe, o nacisku 22,5 t na oś, pociągi towarowe, mogące przewieźć więcej ładunków koleją - najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Przełoży się to na ograniczenie liczby pojazdów ciężarowych na drogach.



Dłuższe i cięższe pociągi w gdyńskim porcie



- Konsekwentnie zwiększamy możliwości przewozu towarów koleją, także w kierunku portów morskich. W Gdańsku zrealizowaliśmy już prace, a w Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu zbliżają się do zakończenia. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych zapewniają sprawniejszy transport ładunków dzięki znacznemu zwiększeniu przepustowości kolei - powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Pojechaliśmy drezyną na budowę wiaduktu na Puckiej.


Inwestycja PKP za prawie 2 mld zł



W ramach inwestycji zabudowano 113,5 km nowych torów (ze 115 km), 329 rozjazdów (z 332) i wszystkie skrzyżowania (24). Od marca 2022 r. ruch pociągów do portu prowadzony jest z Lokalnego Centrum Sterowania Gdynia Port wspieranego przez dwie nowe nastawnie. Gotowe są dwa wiadukty o długości 640 i 170 m, które poprawiły przepustowość linii prowadzących do portu. Przewoźnicy korzystają z publicznej ładowni.



Wyremontowano most na rzece Chylonce. Gotowe są wszystkie (13) podziemne zbiorniki retencyjne, które wraz z nową siecią kanalizacji zapewniają właściwe odwodnienie terenu.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest do końca 2023 roku. Pozostałe do wykonania prace dotyczą przebudowy linii wysokiego napięcia oraz zabudowy w miejscu usuniętych słupów torów oraz sieci trakcyjnej.

Nowe tory do. Portu Gdynia

erka

Miejsca

Opinie (179) 5 zablokowanych

  • "Lepszy dojazd do Portu Gdynia" - nieprawda...

    Dojazd pozostał równie kiepski jak był...

    Za to po porcie faktycznie kolej ma szansę poruszać się sprawniej.

    • 3 1

  • Pociagi jada port sie rozwija

    A Gdynia zwija brak inwestycji drogowych wymarle centrum...Szczurek z Łucykiem farba maluja buspasy na istniejacych drogach tnac przy tym liczbe kursow autobusow...ah I w tym roku wzieli kredyt 200mln pln na spłate poprzedniego kredytu
    Iscie geniusze zarzadzaja tym miastem...

    • 6 0

  • Zanim zakończą tą inwestycje dużo wody jeszcze upłynie.

    Mnóstwo pracy jeszcze przed wykonawcami. Może znów PLK ogłosiła sukces aby wypłacić sobie premie tak jak za GSM . Rejon GPA rozgrzebany , w rejonie GPB tory oddane a nieczynne . Brak toru na estakadzie . i**otyczny tunel ze wzniesieniem uniemożliwiającym przepisową pracę . Czy na ,,Helskim" jest już napięcie w sieci? Na Rumię linia odcięta ...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane