- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Tory, rozjazdy i wiadukty za prawie 2 mld zł. Lepszy dojazd do Portu Gdynia
W gdyńskim porcie zakończyły się główne prace poprawiające dostęp pociągów towarowych do nabrzeży. Inwestycja o wartości prawie 1,9 mld zł netto jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę". Dzięki tej inwestycji dłuższe i cięższe składy, zabierające więcej ładunków, dojeżdżają do portu morskiego w Gdyni.
Do nabrzeży dojeżdżają dłuższe, do 750 m, oraz cięższe, o nacisku 22,5 t na oś, pociągi towarowe, mogące przewieźć więcej ładunków koleją - najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Przełoży się to na ograniczenie liczby pojazdów ciężarowych na drogach.
Dłuższe i cięższe pociągi w gdyńskim porcie
- Konsekwentnie zwiększamy możliwości przewozu towarów koleją, także w kierunku portów morskich. W Gdańsku zrealizowaliśmy już prace, a w Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu zbliżają się do zakończenia. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych zapewniają sprawniejszy transport ładunków dzięki znacznemu zwiększeniu przepustowości kolei - powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Pojechaliśmy drezyną na budowę wiaduktu na Puckiej.
Inwestycja PKP za prawie 2 mld zł
W ramach inwestycji zabudowano 113,5 km nowych torów (ze 115 km), 329 rozjazdów (z 332) i wszystkie skrzyżowania (24). Od marca 2022 r. ruch pociągów do portu prowadzony jest z Lokalnego Centrum Sterowania Gdynia Port wspieranego przez dwie nowe nastawnie. Gotowe są dwa wiadukty o długości 640 i 170 m, które poprawiły przepustowość linii prowadzących do portu. Przewoźnicy korzystają z publicznej ładowni.
Wyremontowano most na rzece Chylonce. Gotowe są wszystkie (13) podziemne zbiorniki retencyjne, które wraz z nową siecią kanalizacji zapewniają właściwe odwodnienie terenu.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest do końca 2023 roku. Pozostałe do wykonania prace dotyczą przebudowy linii wysokiego napięcia oraz zabudowy w miejscu usuniętych słupów torów oraz sieci trakcyjnej.
Nowe tory do. Portu Gdynia
Miejsca
Opinie (179) 5 zablokowanych
-
2023-09-23 14:03
"Lepszy dojazd do Portu Gdynia" - nieprawda...
Dojazd pozostał równie kiepski jak był...
Za to po porcie faktycznie kolej ma szansę poruszać się sprawniej.- 3 1
-
2023-09-23 14:22
Pociagi jada port sie rozwija
A Gdynia zwija brak inwestycji drogowych wymarle centrum...Szczurek z Łucykiem farba maluja buspasy na istniejacych drogach tnac przy tym liczbe kursow autobusow...ah I w tym roku wzieli kredyt 200mln pln na spłate poprzedniego kredytu
Iscie geniusze zarzadzaja tym miastem...- 6 0
-
2023-09-26 08:45
Zanim zakończą tą inwestycje dużo wody jeszcze upłynie.
Mnóstwo pracy jeszcze przed wykonawcami. Może znów PLK ogłosiła sukces aby wypłacić sobie premie tak jak za GSM . Rejon GPA rozgrzebany , w rejonie GPB tory oddane a nieczynne . Brak toru na estakadzie . i**otyczny tunel ze wzniesieniem uniemożliwiającym przepisową pracę . Czy na ,,Helskim" jest już napięcie w sieci? Na Rumię linia odcięta ...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.