• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w pakiecie tylko za zgodą. Multimedia Polska ukarana przez UOKiK

VIK
23 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK. Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK.

Operator telewizji kablowej nie może gwarantować konsumentom jedynie liczby programów telewizyjnych w ramach pakietu. Umowa obejmuje również zawartość programową i nie można jej zmienić bez wiedzy klienta - orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i zobowiązał gdyńską spółkę Multimedia Polska do rekompensaty publicznej oraz nałożył karę w wysokości ponad 4,81 mln zł. Firma zapowiada odwołanie.


Czy miałe(a)ś kiedyś problem z dostawcą telewizji?


- W toku postępowania przeciwko spółce UOKiK analizował skargi konsumentów i organizacji konsumenckich, oferty i regulaminy stosowane przez spółkę, a także nagrania telefonicznych rozmów sprzedażowych. Urząd ustalił, że operator w sposób jednostronny wprowadzał zmiany w pakietach programów objętych umowami z abonentami. Polegały one - obok rozszerzania oferty programowej - również na wyłączaniu niektórych kanałów i zastępowaniu ich innymi - podał UOKiK w komunikacie.
Według Urzędu, gdy zmienia się zawartość programowa pakietu, konsument ma prawo nie zgodzić się na proponowaną zmianę i wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi przyznanej przy podpisaniu umowy.

- Spółka ukształtowała swoją ofertę w sposób, który pozwalał jej na niestosowanie się do tej zasady i obejście w tym zakresie przepisów prawa. Multimedia Polska zastrzegała sobie prawo do takiego działania, nie określając w umowach z konsumentami gwarantowanej zawartości programowej pakietów, a jedynie liczbę kanałów. Na tej podstawie rozpatrywała też negatywnie skargi swoich klientów - czytamy w komunikacie.
Postępowanie Urzędu wykazało, że spółka nie tylko nie przyznawała abonentom prawa do niezaakceptowania zmian programowych i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów, ale nawet nie gwarantowała, że nowe kanały wprowadzane w miejsce programów wycofywanych będą o podobnej tematyce. Ze skarg konsumentów wynikało bowiem, że m.in. kanał informacyjny został zastąpiony kanałem rozrywkowym, a program emitujący programy dokumentalne - kanałem filmowym. W dodatku operator nie zawsze informował abonentów o zmianach programowych w formie pisemnej.

Rekompensata publiczna, czyli? Urząd nałożył na spółkę obowiązek umożliwienia konsumentom objętym zmianami programowymi wypowiedzenie umowy w przypadku braku akceptacji zmian wprowadzonych przez operatora, zwrotu bezprawnie pobranych kar od konsumentów, którzy wypowiedzieli umowy z powodu braku akceptacji zmian programowych, skierowania do konsumentów informacji o przysługujących im prawach, które zostały naruszone, a także publikację decyzji na stronie internetowej.

Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK. Czy to zrobi?

- Nie komentujemy sprawy na tym etapie. Będziemy się odwoływać - poinformowała nas Krystyna Kanownik, rzecznik prasowy Multimedia Polska.
To nie jedyne działania Urzędu na rynku operatorów telewizji dotyczące wprowadzenia przez przedsiębiorców zmian w ofercie programowej w czasie trwania umów abonenckich. W marcu 2015 UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował jednostronną zmianę umowy przez ITI Neovision. Obecnie Urząd prowadzi także postępowanie wyjaśniające wobec UPC Polska.

Multimedia Polska jest dostawcą usług telekomunikacyjnych: telewizji cyfrowej z wideo na żądanie (VoD), internetu szerokopasmowego i mobilnego oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej. Firma działa od ponad 20 lat. Z usług Multimedia Polska korzystało na koniec września 2015 roku ok. 818,5 tys. klientów, z czego ok. 310 tys. było użytkownikami dwóch usług (spośród telewizji, internetu, telefonu i pozostałych), a ok. 131 tys. to abonenci Multi Play (trzech lub więcej usług łącznie). Na koniec III kwartału 2015 r. Spółka dostarczała swoim klientom ok.1,65 mln usług. W okresie od 1 stycznia 2015 r. do 30 września 2015 r. przychody Grupy Multimedia Polska wyniosły 527 mln zł, skorygowany zysk EBITDA wyniósł 248,8 mln zł, a zysk netto za 9 miesięcy wyniósł 37,8 mln zł (dane przed audytem).
VIK

Miejsca

Opinie (110) 1 zablokowana

  • Gratulacje!!! Wreszcie mają za swoje! (1)

    Oszuści!

    • 31 2

    • a ile takich przypadków doszło do skutku? odwołają się i po problemie i dalej będą robić swoje. Tak to u nas działa

      • 0 0

  • vectra oszustów zgraja jeszcze gorsza

    Odlaczaja kable co chwila cos pada a to neta nie ma miesiąc ! Przestrzegam

    • 24 2

  • Zawsze jak idę podpisać umowę z tą frmą skacze mi ciśnienie, ponieważ co innego

    jest w ofercie, co innego się reklamuje a co innego ich pracownik proponuje bo to nie dla Pana/i i zawsze wychodzi drożej.

    • 28 1

  • masakra (1)

    Siedzisz przy ich biurku 40 min. Pani miesza coś w komputerze , wychodzi do kierowniczki wraca , daje tobie wydruk aneksu do podpisu , coś tam zagada , coś wydrukuje i podsuwa do podpisania i tak do 40 minut !!! Wcisną tobie też telefon stacjonarny , bo to w pakiecie !!! Gdybym miał przestudiować te ich wydruki / ok. 5 kartek/ to min 2 godz dłużej . A co b. Istotne nie podają łącznej kwoty do zapłaty co miesiąc , tak że rachunki są rosnące w trakcie trwania umowy . Tak nie powinna działać poważna firma nagradzana jako lider /gazele biznesu / !!! Wstyd !!!!!

    • 34 3

    • Jak ktoś nie potrafi

      odmówić to wszystko wciskają. O to przecież chodzi w sprzedaży usług, żeby sprzedać ich jak najwięcej, więc będą wciskać, namawiać. Jeśli Ci nie potrzebny stacjonarny, to na jaką cholere się zgadzasz. A zmiany cen usług w czasie trwania umowy, to dopiero ciekowostka. Jest cennik, wszystko wyszczególnione, więc dziwi mnie taka sytuacja.

      • 1 0

  • Zgadzam sie z tym ze multimedia to kanciarze. Wylaczyli fajne programy a w zamian dali badziew. Ile mozna ogladac kanalow sportowych. Naliczylam ze mam 17 i chyba 12 dziecinnych. Masakra jakas! Jak dzwonilam na info to powiedzieli ze sa tacy co ogladalam a ja na to czy wszystkie naraz? Powiedzialam ze przy podpisaniu umowy mialam inne programy a place 159 zl.z internetem. W zasadzie oglądam tylko teraz pare kanalow i zastanawiam sie czy nie zakończyć wspolpracy. A jestem od samego poczatku jak zakładali szelsat.

    • 32 1

  • A dlaczego UOKiK ma w powazaniu zgłaszane sprawy dotyczące sieci Orange?

    • 13 1

  • Logitus (1)

    Dlatego wybierzmy Logitusa z Gdanska. Wspierajmy lokalnych dostawcow!

    • 2 10

    • wszystko fajnie ale zasięg mają jeszcze bardzo mały, są zwłaszcza na nowych dalekich osiedlach poza gdańskiem

      • 0 0

  • Przede wszystkim wprowadzałą w błąd na infolinii. (1)

    Kończyła się umowa, zadzwonił przedstawiciel spółki informując o nowej ofercie (droższej ale z "bonusami"). Zapytałem, czy jest możliwość pozostania przy tym samym pakiecie na kolejny okres - NIE padła odpowiedź. (To samo na infolinii). Zaniosłem wypowiedzenie umowy, odpokutowałem 1,5 godz. w biurze obsługi klienta i ... wypowiedzenie nie było konieczne, bo pakiet przedłużono na tych samych zasadach. Nie uzyskałem sensownej odpowiedzi na pytanie dlaczego infolinia i przedstawiciele wprowadzają w błąd klientów. Poza tym obsługa była miła, także wszelkiego rodzaju usterki proponuję zgłaszać do biura a nie przez infolinię.

    • 15 2

    • Dodam jeszcze, że umowa była tak skonstruowana, że wypowiadając ją (z końcem promocji) zapłaciłbym KARĘ (za okres wypowiedzenia) ponieważ umowa była autoodnawialna, a oferta ponoć już nie. Więc przed upływem oferty należy umowę wypowiedzieć z zachowaniem terminu, bo inaczej nie wiadomo czym zaskoczy nas szanowny operator. Gdyby biuro nie załatwiło tego po ludzku i zgodnie z logiką, to pożegnałbym się z nimi na wieki.

      • 4 0

  • Do niedawna istaniala taka pseudo kablowka JARSAT z Gdanska (wykupiona przez Vectre) (2)

    sygnal niskiej jakosci, technicy bez umiejetnosci, kobiety w dziale obslugi klienta bez wiedzy. Totalna porazka. Zmienilem na UPC. Kultura w dziale obslugi, technicy z wiedza. Jakosc kanalow znacznie lepsza niz w Jarsacie.

    • 2 11

    • (1)

      korzystałem z Jarsatu parę lat i było wszystko w porządku, to właśnie przejęcie przez Vectrę zamieniło jakość, cenę i wszystko w jeden burdel i koszmar. Na szczęście mam kable upc i szybko do nich przeszedłem

      • 7 1

      • ja też byłem zadowolony, byli lepsi od multimendy

        i nie oszukiwali i nie cwaniakowali,
        zmartwiłem się jak ich przejęli

        • 2 1

  • W UPC też nie jest kolorowo (1)

    miałem ostatnio z nimi problem,
    też bez mojej wiedzy pozmieniali sobie kanały.

    • 16 0

    • a jakie bo wiadomo, że tylko 3, rok temu usunęli religia.tv, bo zniknęła zupełnie z rynku, a wcześniej to nie pamiętam, żeby były "cyrki" ze zmianami kanałów?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane