- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (44 opinie)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (172 opinie)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Zmiany w pakiecie tylko za zgodą. Multimedia Polska ukarana przez UOKiK
Operator telewizji kablowej nie może gwarantować konsumentom jedynie liczby programów telewizyjnych w ramach pakietu. Umowa obejmuje również zawartość programową i nie można jej zmienić bez wiedzy klienta - orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i zobowiązał gdyńską spółkę Multimedia Polska do rekompensaty publicznej oraz nałożył karę w wysokości ponad 4,81 mln zł. Firma zapowiada odwołanie.
- W toku postępowania przeciwko spółce UOKiK analizował skargi konsumentów i organizacji konsumenckich, oferty i regulaminy stosowane przez spółkę, a także nagrania telefonicznych rozmów sprzedażowych. Urząd ustalił, że operator w sposób jednostronny wprowadzał zmiany w pakietach programów objętych umowami z abonentami. Polegały one - obok rozszerzania oferty programowej - również na wyłączaniu niektórych kanałów i zastępowaniu ich innymi - podał UOKiK w komunikacie.
Według Urzędu, gdy zmienia się zawartość programowa pakietu, konsument ma prawo nie zgodzić się na proponowaną zmianę i wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi przyznanej przy podpisaniu umowy.
- Spółka ukształtowała swoją ofertę w sposób, który pozwalał jej na niestosowanie się do tej zasady i obejście w tym zakresie przepisów prawa. Multimedia Polska zastrzegała sobie prawo do takiego działania, nie określając w umowach z konsumentami gwarantowanej zawartości programowej pakietów, a jedynie liczbę kanałów. Na tej podstawie rozpatrywała też negatywnie skargi swoich klientów - czytamy w komunikacie.
Postępowanie Urzędu wykazało, że spółka nie tylko nie przyznawała abonentom prawa do niezaakceptowania zmian programowych i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów, ale nawet nie gwarantowała, że nowe kanały wprowadzane w miejsce programów wycofywanych będą o podobnej tematyce. Ze skarg konsumentów wynikało bowiem, że m.in. kanał informacyjny został zastąpiony kanałem rozrywkowym, a program emitujący programy dokumentalne - kanałem filmowym. W dodatku operator nie zawsze informował abonentów o zmianach programowych w formie pisemnej.
Rekompensata publiczna, czyli? Urząd nałożył na spółkę obowiązek umożliwienia konsumentom objętym zmianami programowymi wypowiedzenie umowy w przypadku braku akceptacji zmian wprowadzonych przez operatora, zwrotu bezprawnie pobranych kar od konsumentów, którzy wypowiedzieli umowy z powodu braku akceptacji zmian programowych, skierowania do konsumentów informacji o przysługujących im prawach, które zostały naruszone, a także publikację decyzji na stronie internetowej.
Spółka ma prawo odwołać się od decyzji UOKiK. Czy to zrobi?
- Nie komentujemy sprawy na tym etapie. Będziemy się odwoływać - poinformowała nas Krystyna Kanownik, rzecznik prasowy Multimedia Polska.
To nie jedyne działania Urzędu na rynku operatorów telewizji dotyczące wprowadzenia przez przedsiębiorców zmian w ofercie programowej w czasie trwania umów abonenckich. W marcu 2015 UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował jednostronną zmianę umowy przez ITI Neovision. Obecnie Urząd prowadzi także postępowanie wyjaśniające wobec UPC Polska.
Multimedia Polska jest dostawcą usług telekomunikacyjnych: telewizji cyfrowej z wideo na żądanie (VoD), internetu szerokopasmowego i mobilnego oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej. Firma działa od ponad 20 lat. Z usług Multimedia Polska korzystało na koniec września 2015 roku ok. 818,5 tys. klientów, z czego ok. 310 tys. było użytkownikami dwóch usług (spośród telewizji, internetu, telefonu i pozostałych), a ok. 131 tys. to abonenci Multi Play (trzech lub więcej usług łącznie). Na koniec III kwartału 2015 r. Spółka dostarczała swoim klientom ok.1,65 mln usług. W okresie od 1 stycznia 2015 r. do 30 września 2015 r. przychody Grupy Multimedia Polska wyniosły 527 mln zł, skorygowany zysk EBITDA wyniósł 248,8 mln zł, a zysk netto za 9 miesięcy wyniósł 37,8 mln zł (dane przed audytem).
Miejsca
Opinie (110) 1 zablokowana
-
2016-02-24 22:37
Ja mam u nich internet i czekam z niecierpliwością na koniec umowy.
Mam internet 60mb, ale jest tak żałośnie wolny aż głowa boli. I płacę 74,91 za takie guano- 4 0
-
2016-02-25 12:25
Powinno się w ten sam sposób potraktować banki, które wymagają założenia darmowego konta do kredytu hipotecznego, po czym wprowadzają jednostronnie różne opłaty a klient musi płakać i płacić, bo rezygnacja z konta wiąże się z zerwaniem umowy kredytowej.
- 7 0
-
2016-02-25 12:41
kiedyś myślałem, że MM to fajna firma
dziś każdemu odradzam. Cwaniactwo, chamstwo, wieczne kłótnie o moje prawa i to, że robią mnie w balona. I te wymyślone promocje w promocji na tę sama usługę. Poszedłem po rozum do głowy i sie wypisałem. Każdemu radzę to samo
- 9 0
-
2016-02-26 03:18
Może za 3-5 lat (1)
wszyscy będa mieli N e t f l i x ?
- 2 1
-
2016-02-26 10:27
albo Amazon Prime
oba za grosze,
trzeba sobie wypośrodkować co się ogląda i wybrać- 0 0
-
2016-02-26 06:37
Monopolista z Cisowej (1)
Cisowa MM ma monopol. Czy ktos wie dlaczego brak konkurencji?
- 2 0
-
2016-02-28 22:28
upc chcieli tam wejść, ale pewnie spółdzielni podpłaciła multimedia, bo nie mogą się tam wcale dostać, ale próbowali już nie raz. Dlatego podłączają inne lokalizacje, a Cisowa i Chylonia muszą się męczyć dalej
- 2 0
-
2016-02-26 09:54
To tak jakby klient chciał kupic kilogram cukierków czekoladowych a dostał kilogram
mieszanki irysów , landrynek i trochę czekoladek. Podobny patent.
- 5 0
-
2016-02-26 09:57
bandycka firma
nie tylko w ofercie programowej oszukuja, ich umowy sa całe do przeanalizowania przez UOKiK
- 6 0
-
2016-02-26 13:49
A mnie się marzy taka kablówka w której będę mógł wykupić np. 30 czy 40 kanałów w jakości hd - ale takich jakie ja sobie sam wybiorę. Bez pakietów, promocji itp szajsu.
Istnieje coś takiego?- 14 0
-
2016-02-26 18:34
(1)
Jest jeszcze telewizja internetowa. Nie ma sensu płacić zdziercom z Multi Mediów za jakieś dziadowskie pakiety ze stu ilomaś programami z czego ogląda się najwyżej dwadzieściaparę.
- 2 0
-
2016-02-28 22:31
jest jest, odkryłem niedawno i co lepsze są tam kanały premium + premium dla dorosłych zupełnie za friko
- 1 0
-
2016-02-26 20:44
Multimedii juz dawno ktos powinien walnac solidna kare
To byl kiedys jedyny operator co wymagal podpisania weksla in blanco przy zamawianiu u nich uslug. Pozniej sie z tego wycofali, ale wyjatkowo anty-klienckie podejscie im zostalo.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.