• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bank promuje się na placu zabaw

Małgorzata
26 września 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Zdjęcie z akcji promocyjnej banku przeprowadzonej w innej części kraju. Zdjęcie z akcji promocyjnej banku przeprowadzonej w innej części kraju.

Jeden z banków wykorzystuje bawiące się na placu zabaw dzieci do promocji produktów i pozyskiwania danych osobowych.



Nasza czytelniczka, która sobotnie popołudnie spędzała z dzieckiem na placu zabaw na gdyńskiej plaży, nie kryje oburzenia praktykami pracowników banku.

Oto historia pani Małgorzaty:

W imieniu rodziców, chciałabym wyrazić oburzenie praktykami pracowników banku ING, które miały miejsce na placu zabaw dla dzieci na gdyńskiej plaży w ubiegłą sobotę.

Widzisz reklamę z udziałem dziecka. Myślisz:

Na placu pojawili się pracownicy banku wraz z balonami i wielką maskotką, lwem zabawiającym dzieci. Dzieciaki pobiegły po balony i za chwilę wróciły zawiedzione z informacją, że balony dostaną tylko wtedy, gdy rodzice wypełnią jakieś papiery. Jak się okazało chodziło o kwestionariusz ankiety i promocje nowego produktu przeznaczonego dla rodziców. Na nasze zapytanie czy jest to działanie etyczne aby wabić dzieci balonami i maskotką w celu namowy rodziców do wypełnienia owych kwestionariuszy, pracownicy odpowiadali dość lakonicznie.

Po chwili, nagabywani przez ankieterów odpowiedzieliśmy, że plac zabaw nie jest miejscem do takich działań. Na uwagi o niskim poziomie moralnym praktyk wykorzystujących dzieci wywierające presję aby otrzymać nieszczęsny balonik, do zbierania danych o potencjalnych klientach, lew-maskotka odwarknął, cytuję: "Bank może się reklamować, nie?" oraz, że bank zapłacił za te baloniki więc "ma prawo coś dostać w zamian".

Gratuluję doboru pracowników i ich przeszkolenia. Nasze pytanie kto posprząta te strzępki poprzebijanych baloników w kolorze pomarańczowym zaśmiecające nadmorski piasek pozostało bez odpowiedzi, choć jedna z pań stwierdziła, że przyjdzie wieczorem i je pozbiera.

Czy bank znajduje się w tak krytycznej sytuacji aby wykorzystywać dzieci do swoich celów? Czy sobotnie przedpołudnie jest czasem relaksu czy prób wytłumaczenia zawiedzionemu dziecku, że nie dostanie balonika bo rodzice nie chcą mieć nic wspólnego z taką instytucją? Czy dziecku nie przysługuje ochrona przed tak natarczywymi praktykami banku?

Czy waszym zdaniem takie praktyki są dopuszczalne, czy sprzedawcy z ING Banku zachowali się zgodnie z prawidłami sztuki?
Małgorzata

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (67) 3 zablokowane

  • PR ING (2)

    ING stara się naprawić czarny PR? Uszanowanie dla p. Małgorzaty za chęć podzielenia się sprawą na forum, nie każdemu się chce. A powyższe wpisy są stronnicze, usilnie starające się naprawić niefortunny pomysł. Całośc przedstawionej akcji żenada, marketing ING bez polotu.

    • 16 1

    • Pani Małgorzata to typowy "zakompleksiony polaczek", który zamiast zająć się naprawdę ważnymi sprawami traci czas na pisanie (1)

      listu do Trojmiasto.pl na temat jakiś totalnych bzdetów. Co więcej cała sprawa nie została obiektywnie przedstawiona, a to co

      • 1 10

      • napisała pani Małgorzata jest bardzo stronnicze i krzywdzące. Na miejscu banku wytoczyłbym jej proces o zniesławienie marki

        • 1 6

  • jasne, w koncu to najmlodsi przejmą długi obecnego spoleczenstwa ;/

    • 4 0

  • bujajcie jaja gdzie indziej !

    • 7 0

  • jaki bank taka rekalma

    jaki bank taka reklama, a uwaga rodzica tylko świadczy o prostactwie

    • 8 3

  • a morał z tej bajki jest wszystkim znany

    tego banku właściciele to zwykłe pazerne chamy...

    • 11 0

  • nie ma to jak się rzucać na baloniki z ING

    rany - ciekawe jak to wyglądało naprawde,pewnie bylo tak ze bank zrobil idiotyczna kampanie z balonikami niby-za-darmo, mamusia powiedziala dziecku ze jak tam pojdzie to dostanie balonik i sie okazalo ze guzik.Najgorzej na tym dziecko wyszlo, a tej Pani to proponuje lepiej zadbac o swoje dziecko zeby nie musialo ganiac za g... balonikami z ING. Szkoda dzieciaka!

    • 2 10

  • byłam długoletnia klientka ING

    dziś zrezygnowałam z ich usług, Pani nawet nie spytała o powód rezygnacji z rachunku bankowego, a tu poszukiwanie klientów na placu zabaw dla dzieci. Żenada!!!

    • 12 1

  • normalna praktyka marketingowa

    podobnie działa to np na targach - gadżet w zamian za rozmowę o produkcie - proponuję nie lamentować, o wiele bardziej podstępne metody stosują np hipermarkety (rozkład towarów na półkach i przy kasach).

    • 1 6

  • Z niecierpliwością czekam na wytoczenie procesu przez ING Pani Małgorzacie za zniesławienie marki (4)

    • 2 14

    • proces niby za co? (1)

      może lepiej zaznajomić się z odpowiednim kodeksem

      • 7 0

      • Z ciebie taki prawnik jak z koziej d...

        • 0 3

    • arek już nie ma, teraz jest euro

      • 3 0

    • ING może

      mieć proces za wyciąganie danych osobowych od rodziców !

      • 6 0

  • co to za bank ?

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Forum

Wydarzenia

Wystawa budowli z klocków Lego (2 opinie)

(2 opinie)
33 - 35 zł
wystawa

Unikaj statków, gdzie nie mają zwierząt. Zwierzęta na Darze Pomorza - wystawa czasowa (3 opinie)

(3 opinie)
28 zł
wystawa

Kosmiczna Baza - Mobilne Centrum Nauki (1 opinia)

(1 opinia)
35 zł
wystawa

Najczęściej czytane