• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą ograniczenia w testach Mevo? Trwają prace nad dwiema zmianami

Maciej Korolczuk
19 września 2023, godz. 11:10 
Opinie (296)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.

Jeszcze w tym tygodniu Obszar Metropolitalny zamierza wprowadzić dwie kluczowe zmiany w zasadach korzystania z rowerów Mevo. Dostępność rowerów ma poprawić limit minut wypożyczenia roweru, a zapędy użytkowników do łamania regulaminu, np. jazdy w kilka osób jednym rowerem, mają ukrócić kary finansowe.



Czy limity minut i kary finansowe rozwiążą problemy z testami Mevo?

W środę minie dopiero pierwszy tydzień testów zewnętrznych systemu Mevo, a już konieczne są daleko idące zmiany zasad korzystania z rowerów.

Zmiany nie byłyby konieczne, gdyby nie dwie grupy użytkowników.

Pierwsi - z rowerów służących do jazdy na krótkich dystansach - korzystają jak z prywatnego środka lokomocji, zamykając jednoślady w prywatnych piwnicach i garażach. Nie zdając roweru, ten jest wciąż niewidoczny dla innych użytkowników i zamiast służyć wielu osobom - służy jednej. Dość powiedzieć, że jeszcze w poniedziałek w systemie były widoczne rowery wypożyczone... w środę, 13 września.



Drugą grupą, która zmusiła urzędników do powzięcia radykalnych działań, są użytkownicy korzystający z jednego roweru w kilka osób. Ze zdjęć, jakie otrzymujemy w Raporcie od zeszłego tygodnia, wynika, że to głównie młodzi ludzie, jeżdżący w koszyku na kierownicy albo osłonie tylnego koła. To też kurierzy rozwożący jedzenie, a nawet osoby transportujące rowerem Mevo hulajnogi elektryczne. Z pewnością nie do takich celów przeznaczony jest rower miejski.

Po uszczelnieniu zasad takie obrazki mają być już mniej widoczne.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

  • W poniedziałek jeden z użytkowników zaparkował rower między torami tramwajowymi na Chełmie.
  • Dużym problemem jest też przywłaszczanie rowerów i zamykanie ich na prywatnych posesjach.
  • Dużym problemem jest też przywłaszczanie rowerów i zamykanie ich na prywatnych posesjach.

Będą limity i kary finansowe?



Obszar metropolitalny na zgłoszenia reaguje nakładanymi blokadami na konta niesfornych użytkowników. Skala zjawiska jest jednak na tyle duża i uciążliwa, że wraz z prawnikami i hiszpańskim operatorem urzędnicy już pracują nad kolejnymi zmianami.

Pod uwagę brane są dwa rozwiązania.



Pierwsze to dzienny limit minut przypadający na jedno konto użytkownika. Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły, ale rekomendowany jest docelowy limit, jaki znajdzie się w miesięcznym abonamencie, a więc 60 minut darmowej jazdy rowerem elektrycznym lub 120 min rowerem bez napędu.

Drugim rozwiązaniem mają być kary finansowe za łamanie regulaminu. Tu też trwa dogrywanie szczegółów, a te mają być znane jeszcze w tym tygodniu i ogłoszone na konferencji prasowej.

Biorąc pod uwagę skalę problemów, ze zmianami nie ma na co czekać. A kontynuowanie testów w warunkach ekstremalnych, a nie rzeczywiście zbliżonych do tego, co nas czeka, nie ma najmniejszego sensu.

- Testy Mevo okazały się testem społeczeństwa. Testem, którego niestety nie zdaliśmy - napisał jeden z naszych czytelników.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (296) 6 zablokowanych

  • mevo

    u sąsiada 4 rowery na prywatnym podwórku i tylko oni korzystają to chyba już nie rower miejski tylko prywatny środek lokomocji

    • 0 0

  • A wystarczyło

    za tą całą utopioną kasę dofinansować kupno elektryków dla mieszkańców , ile to bu było rowerów , tak 70 % miasto reszta rowerzysta ,no i limit 10 000 pln, aby to porządny rower był.,,,,,
    i nawet Rometowi to bym zlecił,

    • 0 0

  • alkomat

    Przydałby się wbudowany alkomat w rower. Przed jazdą konieczne sprawdzenia treźwości wypożyczającego. W sobotę cudem uniknąłem kolizji z dwoma wieczornymi "użytkownikami" mevo.
    40kg rower plus "powracacz imprezowy" to przepis na kalectwo.

    • 0 0

  • ten rower nie działa pod górkę (1)

    Pod górkę kompletnie się nie sprawdza. Powinno być stopniowanie wspomagania sterowane przez użytkownika. Teraz pod górkę trzeba jeszcze mocniej cisnąć niż na normalnym rowerze - sztuka dla sztuki, czarno to widzę.

    • 0 1

    • Wjechał bez problemu na każde wzniesienie, nawet stojąc pod górkę na światłach. Bez żadnego problemu zrobiłem nim 60km

      • 0 0

  • Obsługa

    A mi się wydaje, że obsługa nie daje rady. Kielecka w Gdyni od niemal samego początku testów stoi tam rower( w połowie górki), Kwiatkowskiego w Gdyni ta sama sytuacja, stacja Stawna-Hodowlana od 4 dni 4 rowery stoją dokładnie tak jak je zostawiono( jeden z nich lekko położony na lewą stronę). 3 z tych rowerów świeci się na zielono, 1 ma rozładowana baterie do 9% pozostałe niemal pełne. Aplikacja ich nie widzi, po zeskanowaniu aplikacja twierdzi że rower wyłączony z wycieczek. Przecież to nie wina Kowalskiego że takie sytuacje mają miejsce.

    • 1 0

  • To cale mevo to szmelc

    nie polecam. Kilka prob odblokowania i zero powodzenia. Po zgłoszeniu do pomocy nie wiadomo dlaczego nie można skorzystać. Mevo 2.0 będzie porażką 2.0. Brak stacji ładowania dobije ten biznes.

    • 0 0

  • 60 min dziennie, to już z Gdańska do gdynii i spowrotem się nie przejedzie. Ja tak śmigam, 38km. Wychodzi koło h w jedną stronę że światłami. I co, już bym nie podjechał meva...

    • 0 0

  • Parkowanie rowerów

    Osobiście uważam, że wymóg parkowania rowerów tylko i wyłącznie na stacjach Mevo jest bez sensu. Dlaczego nie można parkować roweru na miejscach parkingowych ogólnie dostępnych, tam gdzie można zaparkować np. hulajnóg ę elektryczną. Obecnie jest tak, że chcę dojechać w jakieś określone miejsce, ale muszę jechać np. kilometr dalej do stacji Mevo. Tymczasem w pobliżu np. 100 metrów dalej jest miejsce parkingowe ogólnie dostępne. Parkowanie tylko na stacjach Mevo jest uciążliwe i i pozbawione sensu

    • 0 0

  • Jak najszybciej należy zakończyć darmowe przejazdy. Rowery, po zakończeniu testów nie będą się nadawały do eksploatacji przy tym co się teraz dzieje.

    • 0 0

  • Proszę coś z tym szybko zrobić!

    Zdaje się że rowery miały być wyłącznie dla pełnoletnich użytkowników. Dlaczego zatem korzysta z nich cała masa nastolatków poniżej 18 roku życia? Czy nie można jakoś tego zweryfikować w aplikacji? To te małolaty głównie okupują rowery i korzystają z nich w niewłaściwy sposób. Sam widziałem to wiele razy i to samo widać na zdjęciach zamieszczanych w internecie. To do cholery jest rower miejski który ma służyć ludziom w określonym celu a nie zabawa dla małolacywa.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum