• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą ograniczenia w testach Mevo? Trwają prace nad dwiema zmianami

Maciej Korolczuk
19 września 2023, godz. 11:10 
Opinie (296)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.

Jeszcze w tym tygodniu Obszar Metropolitalny zamierza wprowadzić dwie kluczowe zmiany w zasadach korzystania z rowerów Mevo. Dostępność rowerów ma poprawić limit minut wypożyczenia roweru, a zapędy użytkowników do łamania regulaminu, np. jazdy w kilka osób jednym rowerem, mają ukrócić kary finansowe.



Czy limity minut i kary finansowe rozwiążą problemy z testami Mevo?

W środę minie dopiero pierwszy tydzień testów zewnętrznych systemu Mevo, a już konieczne są daleko idące zmiany zasad korzystania z rowerów.

Zmiany nie byłyby konieczne, gdyby nie dwie grupy użytkowników.

Pierwsi - z rowerów służących do jazdy na krótkich dystansach - korzystają jak z prywatnego środka lokomocji, zamykając jednoślady w prywatnych piwnicach i garażach. Nie zdając roweru, ten jest wciąż niewidoczny dla innych użytkowników i zamiast służyć wielu osobom - służy jednej. Dość powiedzieć, że jeszcze w poniedziałek w systemie były widoczne rowery wypożyczone... w środę, 13 września.



Drugą grupą, która zmusiła urzędników do powzięcia radykalnych działań, są użytkownicy korzystający z jednego roweru w kilka osób. Ze zdjęć, jakie otrzymujemy w Raporcie od zeszłego tygodnia, wynika, że to głównie młodzi ludzie, jeżdżący w koszyku na kierownicy albo osłonie tylnego koła. To też kurierzy rozwożący jedzenie, a nawet osoby transportujące rowerem Mevo hulajnogi elektryczne. Z pewnością nie do takich celów przeznaczony jest rower miejski.

Po uszczelnieniu zasad takie obrazki mają być już mniej widoczne.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

  • W poniedziałek jeden z użytkowników zaparkował rower między torami tramwajowymi na Chełmie.
  • Dużym problemem jest też przywłaszczanie rowerów i zamykanie ich na prywatnych posesjach.
  • Dużym problemem jest też przywłaszczanie rowerów i zamykanie ich na prywatnych posesjach.

Będą limity i kary finansowe?



Obszar metropolitalny na zgłoszenia reaguje nakładanymi blokadami na konta niesfornych użytkowników. Skala zjawiska jest jednak na tyle duża i uciążliwa, że wraz z prawnikami i hiszpańskim operatorem urzędnicy już pracują nad kolejnymi zmianami.

Pod uwagę brane są dwa rozwiązania.



Pierwsze to dzienny limit minut przypadający na jedno konto użytkownika. Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły, ale rekomendowany jest docelowy limit, jaki znajdzie się w miesięcznym abonamencie, a więc 60 minut darmowej jazdy rowerem elektrycznym lub 120 min rowerem bez napędu.

Drugim rozwiązaniem mają być kary finansowe za łamanie regulaminu. Tu też trwa dogrywanie szczegółów, a te mają być znane jeszcze w tym tygodniu i ogłoszone na konferencji prasowej.

Biorąc pod uwagę skalę problemów, ze zmianami nie ma na co czekać. A kontynuowanie testów w warunkach ekstremalnych, a nie rzeczywiście zbliżonych do tego, co nas czeka, nie ma najmniejszego sensu.

- Testy Mevo okazały się testem społeczeństwa. Testem, którego niestety nie zdaliśmy - napisał jeden z naszych czytelników.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (296) 6 zablokowanych

  • Szanuję...

    Że drugie podejście zostało już zrealizowane przez profesjonalną firmę która testuje wszystko od zera. Widać ogromne doświadczenie operatora w zakresie zagadnień tworzenia systemu roweru miejskiego.

    • 1 5

  • Do tej pory udał mi się skorzystać z Mevo... raz

    Jeden jedyny raz. Stacje pełne rowerów - w aplikacji pokazuje 0 słownie "zero" i tak od ponad tygodnia. Szkoda.

    • 5 0

  • Dlaczego nie mozna

    rozwozić jedzenia rowerami Mevo? Przecież pizza jest w plecaku.

    • 6 2

  • Wystarczy podzielić liczbę rowerów przez ilośc stacji. (1)

    4099 / 717 i mamy niecałe 6 rowerów na stację. Teraz już wiadomo że projekt nie wypali. Kiedy zaczynamy przetarg na mevo 3.0 ? Kolejne setki milionów podatników pójdą w ręce jakiegoś operatora.

    Kacper

    • 4 0

    • To miasto z moich podatków dopłaca tyle do mevo ?

      Jurek

      • 0 1

  • Na stacjach stoją rowery, ale nie da się ich wypożyczyć

    Mijałem dziś rano kilka stacji z rowerami. Rowery są, stoją, palą się na nich zielone lampki, ale nie da się ich wypożyczyć, bo system ich nie widzi lub nie pokazuje. Przyczyny takiego stanu mogą być dwie: albo użytkownicy nie zdają rowerów i system ich nie widzi, lub Operator nie radząc sobie z tą ilością rowerów wyłącza je w systemie, by nie musieć ich obsługiwać.

    • 2 0

  • Pisałem już do supportu

    Potrzebna informacja w aplikacji w stylu "by zakończyć przejazd fizycznie zablokuj tylne koło".
    Teraz jest jakaś szara informacja u góry podczas korzystania z roweru, która może mylić.

    • 2 0

  • Jeri

    Ktoś wcześniej zatwierdził to co jest ? od paru lat biorą kasę i planują i planują. Było Mevo 1,2 ile lat można planować, zatwierdzać, decydować, brać kasę a i tak jest problem ?

    • 1 0

  • To przecież oczywiste

    Po klęsce mevo1 podchodze sceptycznie do wersji 2 - a jak tylko usłyszałem, że nie ma limitu czasowego na testach to złapałem się za głowę i mój sceptycyzm został potwierdzony.. Jeden z głównych aspektów systemu nie jest testowany?! To oczywiste pole do nadużyc. Kilka osób na rowerze to już zwykłe zezwierzecenie społeczne, nie sądzę by było do zatrzymania - na hulajkach wciąż widzę pary mimo zakazu.

    • 3 0

  • No i jak oni będą pilnować, że na jednym rowerze nie jadą dwie osoby? Te kary to żart jeżeli nie da się ich wyłapać.

    • 1 1

  • ech

    Haha, i tak ideologia gospodarki współdzielonej rozbija się o rzeczywistość :D Uwielbiam to społeczeństwo.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum