• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą ograniczenia w testach Mevo? Trwają prace nad dwiema zmianami

Maciej Korolczuk
19 września 2023, godz. 11:10 
Opinie (296)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.

Jeszcze w tym tygodniu Obszar Metropolitalny zamierza wprowadzić dwie kluczowe zmiany w zasadach korzystania z rowerów Mevo. Dostępność rowerów ma poprawić limit minut wypożyczenia roweru, a zapędy użytkowników do łamania regulaminu, np. jazdy w kilka osób jednym rowerem, mają ukrócić kary finansowe.



Czy limity minut i kary finansowe rozwiążą problemy z testami Mevo?

W środę minie dopiero pierwszy tydzień testów zewnętrznych systemu Mevo, a już konieczne są daleko idące zmiany zasad korzystania z rowerów.

Zmiany nie byłyby konieczne, gdyby nie dwie grupy użytkowników.

Pierwsi - z rowerów służących do jazdy na krótkich dystansach - korzystają jak z prywatnego środka lokomocji, zamykając jednoślady w prywatnych piwnicach i garażach. Nie zdając roweru, ten jest wciąż niewidoczny dla innych użytkowników i zamiast służyć wielu osobom - służy jednej. Dość powiedzieć, że jeszcze w poniedziałek w systemie były widoczne rowery wypożyczone... w środę, 13 września.



Drugą grupą, która zmusiła urzędników do powzięcia radykalnych działań, są użytkownicy korzystający z jednego roweru w kilka osób. Ze zdjęć, jakie otrzymujemy w Raporcie od zeszłego tygodnia, wynika, że to głównie młodzi ludzie, jeżdżący w koszyku na kierownicy albo osłonie tylnego koła. To też kurierzy rozwożący jedzenie, a nawet osoby transportujące rowerem Mevo hulajnogi elektryczne. Z pewnością nie do takich celów przeznaczony jest rower miejski.

Po uszczelnieniu zasad takie obrazki mają być już mniej widoczne.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

  • W poniedziałek jeden z użytkowników zaparkował rower między torami tramwajowymi na Chełmie.
  • Dużym problemem jest też przywłaszczanie rowerów i zamykanie ich na prywatnych posesjach.
  • Dużym problemem jest też przywłaszczanie rowerów i zamykanie ich na prywatnych posesjach.

Będą limity i kary finansowe?



Obszar metropolitalny na zgłoszenia reaguje nakładanymi blokadami na konta niesfornych użytkowników. Skala zjawiska jest jednak na tyle duża i uciążliwa, że wraz z prawnikami i hiszpańskim operatorem urzędnicy już pracują nad kolejnymi zmianami.

Pod uwagę brane są dwa rozwiązania.



Pierwsze to dzienny limit minut przypadający na jedno konto użytkownika. Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły, ale rekomendowany jest docelowy limit, jaki znajdzie się w miesięcznym abonamencie, a więc 60 minut darmowej jazdy rowerem elektrycznym lub 120 min rowerem bez napędu.

Drugim rozwiązaniem mają być kary finansowe za łamanie regulaminu. Tu też trwa dogrywanie szczegółów, a te mają być znane jeszcze w tym tygodniu i ogłoszone na konferencji prasowej.

Biorąc pod uwagę skalę problemów, ze zmianami nie ma na co czekać. A kontynuowanie testów w warunkach ekstremalnych, a nie rzeczywiście zbliżonych do tego, co nas czeka, nie ma najmniejszego sensu.

- Testy Mevo okazały się testem społeczeństwa. Testem, którego niestety nie zdaliśmy - napisał jeden z naszych czytelników.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (296) 6 zablokowanych

  • proponuję naklejkę na każdy rower (1)

    "ustrojstwo utrzymywane z Twoich podatków - pomyśl dwa razy"

    • 15 1

    • Polowa podatkow nie placi

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    (39)

    Należy natychmiast obciążyć wysokimi karami finansowymi wszelkich cwaniaków i kombinatorów!!! Kary powinny być naprawdę bardzo wysokie!!! Ograniczenie czasowe, w okresie testów, powinno być do 60 minut maksymalnie. Karać finansowo należy również wszelkich "rozwozicieli" jedzenia na zamówienie!

    • 304 28

    • (16)

      Ukaranie powinny być osoby odpowiedzialne za tresc regulaminu

      • 25 21

      • Mevo 2.0 - to dziadostwo (15)

        Mevo 2.0 jest gorsze od mevo 1.0. Ten tryb testowy wspomagania to jakiś żart. Nic to nie wspomaga chyba tylko przyszłe problemy z kolanami gdzie jazda na mevo 1 to była czysta przyjemność. Jeżdziłem na elektrycznych mevo 2.0 (również 1.0) i normalnych, to podsumuję:
        - obecny stopień wspomagania elektrycznego sprawia, że rowerem jeździ się ciężej niż zwykłym bez wspomagania (nie da się tym jeździć, jest naprawdę ciężko - przetestowane dwa rowery - naładowane ok 83 i 88 %), lekkie wzniesienie na nadmorskiej ścieżce rowerowej z Gdańska do Sopotu i naprawdę ciężko się pedałowało, byłem cały spocony a drugiego dnia bolały mnie kolana,
        - na progach zwalniających na ścieżkach można zgubić zęby, przejazd przez progi jest nieprzyjemny, czuć aż w kręgosłupie
        - koszyk można zdjąć bo jest niefunkcjonalny, zwykła butelka z wodą z niego wypada (stwarza to olbrzymie niebezpieczeństwo - może wpaść pod koło i spowodować wypadek, tak samo nagłe zatrzymywanie sie po butelkę może doporowadzić, że ktoś z tyłu najedzie), te grube rurki to chyba po to by wozić pasażera bo do niczego innego się to nie nadaje,
        - brak możliwości ustawienia siły wspomagania,
        - brak ładowania na stacjach,
        - rowery są toporne, przez swoją masę wymagają dużych promieni skrętów,
        - rowerem bez wspomagania jedzie się zdecydowanie przyjemniej i lżej, posiadają lepszy koszyk, z którego nie wypada woda (może jedynie na progach bo te gumki przytrzymujące są niedopracowane),
        - licha jakość samych rowerów - jeździłem w niedzielę i jeden już miał urwaną i zgubioną gumową zaślepkę na port ładowania, trochę deszczu i przy odrobinie szczęścia spłonie z wstydu...
        - mevo 2.0 uwsteczniło się w stosunku do mevo 1.0 i będzie kolejną porażką - nie widze cienia szansy powodzenia dla tego projektu,

        • 23 16

        • wzniesienie? (3)

          na nadmorskiej ścieżce rowerowej z Gdańska do Sopotu nie ma wzniesień, jest płasko. Lekkie wzniesienie to na Powstańców Warszawskich, Rakoczego.

          • 23 4

          • nie kurczaki góry świętokrzyskie

            Twój mózg jest płaski. Właśnie o ten kontrast chodzi, że nie nazwałem to górkami a wzniesieniami bo takowe występują chociażby zaraz za brzeźnem w kierunku sopotu i na taskim czymś rower zwalniał mi z 20 do 11 pomimo pedałowania.

            • 9 6

          • Dzbanku najwyraźniej nigdy tam nie jechałes tak sa wzniesienie i to ni jedno

            • 4 4

          • Jest wzniesienie.

            Pierwsze lepsze wzniesienie w Sopocie w stronę aquaparku

            • 4 1

        • Pytanie brzmi: czy potrafisz jeździć elektrykiem? (4)

          Korbi się na luzie, a wtedy silnik robi za Ciebie robotę. Jak ciśniesz, będziesz pedałował sam.

          • 13 5

          • No pewnie (2)

            Pytanie brzmi: czy masz mózg? Mam elektryka na bafangu 750, jeszcze jakieś pytania? Ty chyba nawet nie jeździłęś mevo 2.0 a co dopiero 1.0.

            • 6 8

            • Czyli wstawiłeś nielegalny silnik do rowera, żeby nadrobić nieumiejętność pedałowania przy jeździe elektrykiem?

              No, gratuluję, gratuluję.

              A potem będzie płacz jak samoróbek zabronią dzięki takim bezmózgom...

              • 8 3

            • Z jakiej wsi pochodzisz?

              • 1 1

          • a jechałeś Mevo?

            na luzie nie podjedziesz pod górkę - ten silnik nie wspomaga przy niskich prędkościach

            • 0 0

        • Dokladnie tak miałem identycznie a skrzynia biegunów jest tragiczna

          • 2 3

        • Odczucia (1)

          Mam takie same odczucia.
          Prywatnie mam dwa dobre rowery, w tym jeden elektryczny.
          Za koszyk sztywno na wprost minus.
          Stare mevo było lepsze.

          • 3 0

          • Stare Mevo bylo lepsze bo ona bylo jak F1, a to jest jak jazda Zukiem. Ciezko i bez emocji.

            • 1 1

        • ty ekspert, trzeba było poczytać dlaczego są takie toporne to byś głupot nie pisał

          • 1 1

        • Dobry bełkot

          • 1 0

        • takie samo mam zdanie, ale zaraz nas zakrzycza, zreszta widac ilu nas minusuje, ciekawe ilu z minisujacych jechalo tym Mevo

          • 1 0

    • (3)

      potępiając kombinatorów zauważmy jednoczesnie że nie złamali regulaminu bo wynajem był nieograniczony czasowo, to wina nieogarniętych urzędników którzy o tym nie pomyśleli i nie wymogli tego na operatorze

      • 34 3

      • Pomyśleli i wymogli. (2)

        Docelowo przecież będzie limit.

        A co operator robi podczas testów, to jego sprawa. System nie jest jeszcze oddany do użytku.

        • 6 6

        • (1)

          docelowo będzie bo polak mądry po szkodzie, szkoda że nie pomyśleli przed odpaleniem a operator robi takie testy jak sobie zażyczy zamawiający

          • 3 0

          • Przecież wiadomo było że docelowo będą limity przed odpaleniem testów.

            I to normalne podczas testów, że nie testuje się wszystkiego na raz.

            • 3 1

    • rozwoziciele (11)

      Dlaczego rozwoziciele mają nie korzystać? Uczestnik Mevo jak każdy inny. Po testach gdy będzie płacił abonament to ze zwykłym plecakiem może jechać a z jedzeniem nie może? Karać należy ludzi, którzy dewastują i jeżdżą po 3 osoby. Osobiście wstydziłbym się jechać przez miasto w koszyku. Widocznie osoby z koszyka to "torby". Rowery w MEVO 1 po roku były mocno zniszczone. Szkoda by było za rok jeździć szrotami.

      • 43 7

      • proste (7)

        Rowery mają służyć potencjalnemu Kowalskiemu który potrzebuje rower od A do Z.
        Jak użytkownicy GLOVO będą jeździć to raz dwa rozładują.
        Rowery nie mają służyć w celach zarobkowych.

        GLOVO już dawno pomyśleć i dać w system ratalny rower elektryczny. (wpadli by na to gdyby mieli mózg).

        • 15 6

        • Są zewnętrzne firmy wynajmujące skutery i rowery (4)

          Ale po co płacić, jak można mieć Mevo za darmo?

          • 8 4

          • dzbanie mevo nigdy niebyło za darmo i teraz tez nie jest (2)

            • 5 3

            • Teraz, czyli podczas testów jest.

              I właśnie dlatego pojawił się problem, którego wcześniej nie było i zaraz nie będzie.

              • 5 2

            • Nadal nie umiesz pisać.

              • 1 1

          • zaraz chwila to te pieniądze które trzeba zapłacić za abonament to jest za darmo?

            • 3 0

        • jak to nie mają służyć w celach zarobkowych a korpoludki pod alchemię czy obc nimi po co podjeżdżają dla zabawy czy w celu zarabiania pieniędzy?

          • 13 2

        • GLOVO już ma mózg i właśnie dla tego nie da żadnych systemów ratalnych.

          Ponieważ ich modelem biznesowym jest to że oni są tylko i wyłącznie platformą pomagającą łączyć klientów i restauracje z kurierami dzięki czemu nie muszą traktować kurierów jak pracowników.
          Każdy dodatkowy krok w tym modelu zwiększa szansę na to że jacyś politycy wprowadzą regulacje dzięki którym pracownicy GLOVO będą musieli być traktowani jak ludzie, a tego zarząd by nie chciał.

          • 7 1

      • Dokładnie, też tego nie rozumiem, to znaczy, że ja też na spotkanie z klientem nie będę mógł pojechać na Mevo bo będę go wykorzystywał do pracy wtedy?

        • 23 3

      • dokladnie po pierwsze rowery sa za kase wszystkich jmieszkanców takze za ich kase!!Oni jadą do pracy wiec zgodnie z (1)

        Maja takie same prawo korzystać z roweru jak inni .Ale tu chodzi o co innego Urzednik jest w tójmiescie szkodnikiem wiec chce jak najbardziej szkodzic mieszkancom

        • 7 1

        • Jakie jadą do pracy? Kurierzy, kurierzy rozwożący jedzenie nie jadą do pracy, tylko używaj mevo do wykonywania swojej pracy, a to spora różnica. Co innego jest jak Kowalski weźmie rower i podjedzie nim do pracy, a nawet kurier niech podjedzie 'do pracy' gdzie przesiądzie się na swój pracowy rower i będzie jeździł dalej. Ale nie że będzie używał mevo cały dzień do tego by rozwozić przesyłki. Naprawdę nie widzicie różnicy w jeżdżeniu do pracy, a pracowaniu na rowerze ?

          • 2 0

    • A na jakiej podstawie chcesz ich karać? (2)

      Nie złamali żadnego punktu regulaminu, a te co zostały złamane mają określone regulaminowo kary.

      To jest zatrważające, że prawie wszyscy plusujący twój komentarz są za metodami iście stalinowskimi "ukarzemy bo tak", ignorując prawo, regulaminy i dorobek prawny ostatnich 2 tysięcy lat.

      Ukarać należy tutaj przede wszystkim kolejny raz niekompetencję decydentów, urzędników i zarządców Mevo, który od ponad 10 lat swoją niekompetencję udowadniają na każdym kroku.

      • 13 3

      • Dla tego regulamin zostanie zmieniony.

        I zgodnie z nowym regulaminem będą kary.

        • 3 1

      • Klientowi zabrania się (...) korzystania z Usługi w celach komercyjnych.
        Jeszcze jakieś pytania?

        • 3 1

    • ledwo przyszedł już by aresztował.

      rozważyłbym jeszcze : łamanie kołem, ciaganie końmi i wbijanie na pal.
      a dla przykładu należy zacząć od ciebie.

      • 6 1

    • Powinni zacząc od kar za chwalenie sie głupotą bo limit 60minut jest smiesznie niski

      • 0 0

    • Dlaczego

      Jeżeli rozwoziciel jedzenia będzie płacił jak każdy inny użytkownik to dlaczego nie może korzystać? Nie niszczy tym roweru

      • 0 0

  • Logistyka

    Szykuje się powtórka z historii. W redzie stoi przy skrzyżowaniu rower od 3 dni z rozładowaną bateria. Jeśli w rasie testów takie sytuacje przerastają operatora

    • 15 1

  • Jutro jaka pogoda ma być?

    • 1 3

  • Szybka ankieta - Gravel czy Szosa? (5)

    • 5 7

    • (2)

      Tylko MTB

      • 4 4

      • Ale XC czy Trail? (1)

        • 0 0

        • Na nasze DDRy?

          Enduro albo DH :)

          • 0 0

    • Samochód.

      • 4 0

    • Gravel

      Osobiście mam ostre koło (taka "szosa" miejska) ale drogi takie nierówne, że zaraz mi sie rozleci. Do tego w wielu przypadkach na dojazdach można skrócić drogę przez las, ścieżki, na których szkoda szosy.

      • 0 1

  • No szkoda jednak, że dziennikarze nie naciskają na UM oraz operatora (6)

    Przecież (jak wynika z wpisów), każdy średnio inteligentny człowiek w fazie testów systemu wprowadziłby docelowe ograniczenia, by je właśnie przetestować.

    Co dotychczas było testowane?

    Dlaczego pozwalacie mataczyć tym, którzy rozporządzają naszymi, a nie swoimi, pieniędzmi?

    Przecież to jest jeden wielki skandal, jeśli zaczyna się zarządzać i nadzorować system w taki nieodpowiedzialny sposób.

    • 24 2

    • A co UM do tego projektu? (4)

      • 0 9

      • A jak myślisz? (3)

        Z czyich pieniędzy jest to finansowane i kto jest zleceniodawcą?

        Za nadzór także ponosi się odpowiedzialność, za egzekucję kontraktu czy jego odpowiednie zredagowanie.

        Jeśli nikt nie jest za nic odpowiedzialny, to po co nam UM?

        • 6 1

        • odpowiada OMGGS, nie UM - tak gwoli ścisłości (2)

          • 0 2

          • Mogą nawet cały alfabet zmieścić w skrócie nazwy (1)

            Nie zmieni to faktu, że to stowarzyszenie samorządowe i finansowane jest z funduszy samorządów do niego należących.

            • 4 0

            • dokładnie smieszą mnie takie cwaniaki, które mówią nie za inlację nie odpowiada rząd PIS

              tylko Putin

              Zawsze zwalić na kogoś innego...

              • 2 0

    • Państwo bardziej mataczy nieswoje pieniądze. Włodarze miast przynajmniej robią coś dla mieszkańców.

      • 0 0

  • tymi rowerami jeżdżą

    tacy, którzy piszą "te" mevo :)

    • 9 2

  • Teraz tak na luzie, pytanie: (3)

    Ile jechaliście najszybciej mevo elektrycznym?
    Mi z górki pokazało 28 km/h

    • 4 3

    • 40 i hamowałem bo strach w oczach

      • 2 1

    • ale mi wyczyn

      Słowo klucz: "z górki". Pojedź tym gniotem tyle po płaskim. Od razu ułatwię ci, prędzej się zesr**** z wysiłku niż tyle pojedziesz.

      • 2 0

    • A ile najwolniej? Ja musiałam pchać go pod niewielką górkę, bo nie szło nim jechać... ale to i tak było szybko, bo 5 km/h, bo "jadąc" aż 3 km/h :P

      • 1 0

  • Absurdalnie niski limit minut i drogi abonament (4)

    W stosunku do oferty.

    No ale to przyszłe problemy :)

    • 4 8

    • 1 PLN za godzinę każdego dnia to jak darmo.

      W sam raz na jazdę miejską o ile będą dostępne.

      Drogie jest wypożyczenie na wycieczki krajoznawcze ponad 1h.

      • 5 0

    • Nie pasuje Ci, to

      jedź swoim rowerem. Będzie więcej dla innych. Mi 120 minut zwykłym rowerem dziennie wystarczy. To nie jest rower na wycieczki. A jak chcesz jechać na wycieczkę to płać.

      • 2 1

    • Brak obsługi klienta

      Od doby próbuję zgłosić chęć zdania roweru, który przypiąłem na stacji i aplikacja tego nie zauważa. Telefonów nikt nie odbiera, na maila odpowiedź z autorespondera po angielsku. No a wg systemu spałem z rowerem w łóżku i potem takie artykuły. E2699

      • 1 0

    • Heheh

      1zl dziennie za 60 minut jazdy to dużo? Człowieku ty chyba nie wiesz co mówisz. Znajdź mi lepszą bądź porównywalną ofertę to ci milion dolarów sypne

      • 0 0

  • Moje ulubione to "Nasi informatycy już nad tym pracujo"

    Rowery na prąd, autobusy na wodór, a użytkownicy chcą tylko żeby działało.
    Po co to wszystko tak naokoło i hej ho do przodu skoro jest taki niedasizm?

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum