• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą ograniczenia w testach Mevo? Trwają prace nad dwiema zmianami

Maciej Korolczuk
19 września 2023, godz. 11:10 
Opinie (296)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.

Jeszcze w tym tygodniu Obszar Metropolitalny zamierza wprowadzić dwie kluczowe zmiany w zasadach korzystania z rowerów Mevo. Dostępność rowerów ma poprawić limit minut wypożyczenia roweru, a zapędy użytkowników do łamania regulaminu, np. jazdy w kilka osób jednym rowerem, mają ukrócić kary finansowe.



Czy limity minut i kary finansowe rozwiążą problemy z testami Mevo?

W środę minie dopiero pierwszy tydzień testów zewnętrznych systemu Mevo, a już konieczne są daleko idące zmiany zasad korzystania z rowerów.

Zmiany nie byłyby konieczne, gdyby nie dwie grupy użytkowników.

Pierwsi - z rowerów służących do jazdy na krótkich dystansach - korzystają jak z prywatnego środka lokomocji, zamykając jednoślady w prywatnych piwnicach i garażach. Nie zdając roweru, ten jest wciąż niewidoczny dla innych użytkowników i zamiast służyć wielu osobom - służy jednej. Dość powiedzieć, że jeszcze w poniedziałek w systemie były widoczne rowery wypożyczone... w środę, 13 września.



Drugą grupą, która zmusiła urzędników do powzięcia radykalnych działań, są użytkownicy korzystający z jednego roweru w kilka osób. Ze zdjęć, jakie otrzymujemy w Raporcie od zeszłego tygodnia, wynika, że to głównie młodzi ludzie, jeżdżący w koszyku na kierownicy albo osłonie tylnego koła. To też kurierzy rozwożący jedzenie, a nawet osoby transportujące rowerem Mevo hulajnogi elektryczne. Z pewnością nie do takich celów przeznaczony jest rower miejski.

Po uszczelnieniu zasad takie obrazki mają być już mniej widoczne.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

  • W poniedziałek jeden z użytkowników zaparkował rower między torami tramwajowymi na Chełmie.
  • Dużym problemem jest też przywłaszczanie rowerów i zamykanie ich na prywatnych posesjach.
  • Dużym problemem jest też przywłaszczanie rowerów i zamykanie ich na prywatnych posesjach.

Będą limity i kary finansowe?



Obszar metropolitalny na zgłoszenia reaguje nakładanymi blokadami na konta niesfornych użytkowników. Skala zjawiska jest jednak na tyle duża i uciążliwa, że wraz z prawnikami i hiszpańskim operatorem urzędnicy już pracują nad kolejnymi zmianami.

Pod uwagę brane są dwa rozwiązania.



Pierwsze to dzienny limit minut przypadający na jedno konto użytkownika. Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły, ale rekomendowany jest docelowy limit, jaki znajdzie się w miesięcznym abonamencie, a więc 60 minut darmowej jazdy rowerem elektrycznym lub 120 min rowerem bez napędu.

Drugim rozwiązaniem mają być kary finansowe za łamanie regulaminu. Tu też trwa dogrywanie szczegółów, a te mają być znane jeszcze w tym tygodniu i ogłoszone na konferencji prasowej.

Biorąc pod uwagę skalę problemów, ze zmianami nie ma na co czekać. A kontynuowanie testów w warunkach ekstremalnych, a nie rzeczywiście zbliżonych do tego, co nas czeka, nie ma najmniejszego sensu.

- Testy Mevo okazały się testem społeczeństwa. Testem, którego niestety nie zdaliśmy - napisał jeden z naszych czytelników.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (296) 6 zablokowanych

  • (1)

    Ludzie się zachowują jakby byli z jakiegoś buszu i pierwszy raz zobaczyli rower. I ci którzy jeżdżą po 3 osoby i ci którzy nie mogą się doczekać przejażdżki jakby nie mieli swoich rowerów.
    To nie są loty w kosmos tylko jazda na rowerze.

    • 35 0

    • Po Gdyni grasują całe tabuny

      małolatów na tych rowerach. Jazda w dwie osoby to standard. Oni chyba również testują własności terenowe tych rowerów bo to gdzie nimi jeżdżą i w jaki sposób to temat rzeka. Jak dzicz co własnego roweru nigdy nie miała.

      • 1 0

  • System niewypadł (1)

    Testy zaorały ten system. Wprowadzenie minut nic nie zmieni. Dodatkowo, może już czas rozwiązywać przyszłe problemy? Abonament jest zbyt wysoki w stosunku do oferty, brak stacji parkowania w wielu miejscach, w przyzwoitych odległościach od miejsca zamieszkania, pisząc do urzędników rozkładają łapki i nie mają czasu na głupoty.

    System wymiany baterii i rozwożenia rowerów praktycznie nie istnieje przy założeniu połowy testowanej floty, to co będzie z pełną flotą, skoro nawet 1/3 baterii przez dobę nie są w stanie wymienić. Tyle czasu na przemyślenia i wyeliminowanie błędów, podjęcie jakiś wniosków, a tu nic. Poza tym jak planują wyegzekwować czy ktoś jeździł 2, 3 czy 5 osób?

    Mevo 3.0 za 300 mln już wkrótce, potem Mevo 4.0 i tak dalej....

    • 23 4

    • *jakichś jak już.

      • 0 0

  • (1)

    Brawo, pola.czki. Pokazaliście, jak ciemnym narodem jesteście. Jeśli nie dorośliscie do cywilizowanych rozwiązań, nie dziwcie się, że jesteście pośmiewiskiem całej Europy

    • 13 14

    • Grzeczniej bo ci się znowu Drezno zapali i będziesz płakać.

      • 2 0

  • wyrzucić ten złom z miasta

    • 12 5

  • Te rowery powinny mieć

    drut kolczasty na koszyku i na tylnym błotniku. Jakie społeczeństwo - taki rower miejski

    • 15 0

  • Dodatkowo

    Dodatkowo uporządkować stacje na mapie zgodnie z miejscem faktycznym. I jeszcze zaktualizować mapy i wykreślić gminy, które nie są w systemie mevo np. Pszczółki i gmina wiejska Pruszcz Gdański.

    • 8 2

  • Hulajnogi i rowery elektryczne

    Większość użytkowników jeździ tymi wynalazkami na fleku.

    • 1 0

  • A jak z łądowaniem rowerów? (1)

    Zakładam, że nie ma zmiany w podejściu do ładowania rowerów elektrycznych?
    Zakładam, ze nie będzie opcji ładowania rowerów elektrycznych na stacji.

    A ile jest ładowarek na na te 3099 rowerów elektrycznych?
    Ile jest nadmiarowych baterii,a by można było je montować w rowerach elektrycznych??

    to mogą być największe bolączki - takie same jak przy mevo 1.0

    • 11 0

    • jak pokazało mevo1

      konieczna jest wymiana przynajmniej raz dziennie wszystkich baterii. A tego nie ogarną nigdy.

      • 6 0

  • Szkoda ze obszar nie wzial pod uwage nowych osiedli (1)

    jak np za Auchan w Rumi i do najbliższej stacji jest 1,5 km.

    • 6 0

    • To rower miejski a nie wiejski

      • 3 5

  • Problem z przetrzymywaniem rowerów to prawdopodobnie zasłona dymna. (4)

    Ilustracją tego "problemu" są dwie mapki, które wskazują... to samo miejsce, czyli realnych dowodów przypuszczenie brakuje.
    Problem z dostępnością rowerów jest spowodowany przede wszystkim tym, że naładowane (zielone lampka) rowery stoją fizycznie na stacjach, ale nie można ich wypożyczyć, bo są niewidoczne w aplikacji. Może to błędy w oprogramowaniu (ciągle?!) ja obstawiam jednak, że rowery są celowo wyłączone z obiegu, żeby w ruchu pozostawała tylko taka cześć jaką jest w stanie obsłużyć serwis. Czyli to samo co w Mevo 1.0 - za mało ludzi do obsługi. Teraz jednak mogą dzięki oprogramowaniu wyłączyć cześć rowerów z eksploatacji i udawać, że obsługą i ładowaniem są na bieżąco. A brak rowerów do wypożyczenia w aplikacji? Ludzie pochowali w piwnicach (sic!).

    • 15 2

    • (2)

      Jeśli stoi na stacji rower z pulsującym zielonym światłem, można zadzwonić na infolinię Mevo i zostanie odblokowany. Nie wiem, czy dzieje się tak zawsze, ale u mnie jak na razie ta metoda działa.

      • 1 2

      • Czyli tylko potwierdziłeś moje przypuszczenia. (1)

        Mam za każdym razem dzwonić na infolinię??? A może wysłać polecony??? Pomijając fakt, że dodzwonić się nie sposób (próbowałem), to powinno to działać automatycznie a nie być załatwiane "na telefon"!

        • 4 0

        • no dokładnie masz tracić czas i nerwy na rozmowy z botami

          • 1 0

    • Chyba ktoś zjadł podejrzanie wyglądające grzybki ostatnio

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum