• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą ograniczenia w testach Mevo? Trwają prace nad dwiema zmianami

Maciej Korolczuk
19 września 2023, godz. 11:10 
Opinie (296)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.
  • Od początku testów Obszar Metropolitalny nałożył już ponad 150 blokad na konta użytkowników, którzy z rowerów Mevo korzystają w niewłaściwy sposób.

Jeszcze w tym tygodniu Obszar Metropolitalny zamierza wprowadzić dwie kluczowe zmiany w zasadach korzystania z rowerów Mevo. Dostępność rowerów ma poprawić limit minut wypożyczenia roweru, a zapędy użytkowników do łamania regulaminu, np. jazdy w kilka osób jednym rowerem, mają ukrócić kary finansowe.



Czy limity minut i kary finansowe rozwiążą problemy z testami Mevo?

W środę minie dopiero pierwszy tydzień testów zewnętrznych systemu Mevo, a już konieczne są daleko idące zmiany zasad korzystania z rowerów.

Zmiany nie byłyby konieczne, gdyby nie dwie grupy użytkowników.

Pierwsi - z rowerów służących do jazdy na krótkich dystansach - korzystają jak z prywatnego środka lokomocji, zamykając jednoślady w prywatnych piwnicach i garażach. Nie zdając roweru, ten jest wciąż niewidoczny dla innych użytkowników i zamiast służyć wielu osobom - służy jednej. Dość powiedzieć, że jeszcze w poniedziałek w systemie były widoczne rowery wypożyczone... w środę, 13 września.



Drugą grupą, która zmusiła urzędników do powzięcia radykalnych działań, są użytkownicy korzystający z jednego roweru w kilka osób. Ze zdjęć, jakie otrzymujemy w Raporcie od zeszłego tygodnia, wynika, że to głównie młodzi ludzie, jeżdżący w koszyku na kierownicy albo osłonie tylnego koła. To też kurierzy rozwożący jedzenie, a nawet osoby transportujące rowerem Mevo hulajnogi elektryczne. Z pewnością nie do takich celów przeznaczony jest rower miejski.

Po uszczelnieniu zasad takie obrazki mają być już mniej widoczne.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

  • W poniedziałek jeden z użytkowników zaparkował rower między torami tramwajowymi na Chełmie.
  • Dużym problemem jest też przywłaszczanie rowerów i zamykanie ich na prywatnych posesjach.
  • Dużym problemem jest też przywłaszczanie rowerów i zamykanie ich na prywatnych posesjach.

Będą limity i kary finansowe?



Obszar metropolitalny na zgłoszenia reaguje nakładanymi blokadami na konta niesfornych użytkowników. Skala zjawiska jest jednak na tyle duża i uciążliwa, że wraz z prawnikami i hiszpańskim operatorem urzędnicy już pracują nad kolejnymi zmianami.

Pod uwagę brane są dwa rozwiązania.



Pierwsze to dzienny limit minut przypadający na jedno konto użytkownika. Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły, ale rekomendowany jest docelowy limit, jaki znajdzie się w miesięcznym abonamencie, a więc 60 minut darmowej jazdy rowerem elektrycznym lub 120 min rowerem bez napędu.

Drugim rozwiązaniem mają być kary finansowe za łamanie regulaminu. Tu też trwa dogrywanie szczegółów, a te mają być znane jeszcze w tym tygodniu i ogłoszone na konferencji prasowej.

Biorąc pod uwagę skalę problemów, ze zmianami nie ma na co czekać. A kontynuowanie testów w warunkach ekstremalnych, a nie rzeczywiście zbliżonych do tego, co nas czeka, nie ma najmniejszego sensu.

- Testy Mevo okazały się testem społeczeństwa. Testem, którego niestety nie zdaliśmy - napisał jeden z naszych czytelników.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (296) 6 zablokowanych

  • Za czasów mojej młodości bardzo propagowane było hasło "Polak potrafi!" :)))

    • 3 0

  • Małolaty i rowery

    Wczoraj wieczorem była ekipa młodych w parku (królewskie Wzgórze) to co robili z tymi rowerami to przede wszystkim brak poszanowania, jeżdżenie we dwójkę, zrywy, skakanie. Przede wszystkim rowery powinny wypożyczać osoby 18+ a małolaty niech sobie radzą lub niech rodzic podepnie kartę.

    • 9 2

  • Polaki - cebulaki, idealnie pasujące stwierdzenie. (3)

    • 8 4

    • (2)

      Rozumiemy ze ty zza Buga?

      • 1 1

      • A za Bugiem to kto mieszkał? (1)

        • 0 1

        • nie Polacy

          • 0 0

  • "Testy Mevo okazały się testem społeczeństwa. Testem, którego niestety nie zdaliśmy"

    100% racji, nie wiem kto spodziewał się lepszego rezultatu, ale ja nie czuję się zawiedziony. To jak wrzucić coś do wybiegu dla małp i liczyć, że będą się tym dzielić. To powinien być pierwszy test - bo gupa testowa zbliżona inteligencją i zachowaniem, choć nie chcę obrażać małp.

    • 14 2

  • A wiecie jaka jest prawdziwa przyczyna (3)

    małej dostępności rowerów?
    Po prostu w systemie jest ok. 800 rowerów, zamiast ok. 2000, które miały być dostępne w czasie testów.

    • 14 0

    • Tyle że samych rowerów jest pełno na mieście.

      Tylko wszystkie wypożyczone, bo po co oddawać?

      • 1 1

    • Jakoś nikt z oficjeli nie kwapi się by podać obecną liczbę rowerów. Podejrzewam znowu opóźnienie.

      • 3 0

    • Do redakcji

      Może wystosujcie pytanie do OMGSS/MEVO ile jest dokładnie rowerów dostępnych do testowania

      • 3 0

  • rezerwacje (1)

    Wg mnie rezerwacje też powinny zostać zablokowane.

    • 3 2

    • Rezerwacja na 2-3 minuty jest ok

      • 3 0

  • Skoro jeżdżą we dwoje to czegoś brakuje chyba? Tandemy zamowcie

    • 4 5

  • Czy naprawdę zawsze tak musi być? (1)

    Że jak urzędnik się za coś zabierze, to musi być katastrofa? Czy naprawdę potrzeba tytułu dr inż., aby przewidzieć, że takie sparametryzowanie testów, zachęci ludzi do nieoddawania rowerów przez kilka dni? Że zaczną z nich korzuystać bez żadnych limitów i zahamowań kurierzy dowożący jedzenie? Że część rowerów trafi na działki, posłuży do wycieczek za miasto itp...Czy mając takie doświadczenie z Mevo 1, gdzie część użytkowników do dzisiaj nie dostała zwrotu kasy, ciężko było wpaść, że to tak wyjdzie? Bo jeśli te same osoby zajmują się Mevo 2.0 co Mevo 1.0, to chyba dopiero Mevo V okaże się jako tako działającą usługą...

    • 13 1

    • No bo urzędnik nie może oficjalnie powiedzieć,

      że naród to bydło, które nie potrafi się zachować, ani współdzielić. Urzędnik został wybrany tylko dlatego, że kłamie - ludzie nie chcą słyszeć prawdy o sobie :)

      • 1 1

  • Cytując klasyka, kraj piękny tylko ludzie #%^je

    Nie rozumiem skąd w narodzie tyle cwaniactwa i ciągłej próby naginania zasad do własnych celów. Ale zgadzam się, że wysokie i egzekwowane kary finansowe są dobrym środkiem zaradczym.

    • 8 1

  • w końcu ludzie i złomiarze zniszczą te rowery

    może można było kupić po prostu zwykłe rowery bez koszyków i tych osłon na koła bo tak to ludzie wykorzystują je by jeździć po parę osób

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum