II Oliwska Rowerowa Pielgrzymka na Jasną Górę

16 sierpnia 2004 (artykuł sprzed 20 lat)
Trasa pozostała, z minimalnymi wyjątkami, niezmienna. Pierwszego dnia (poniedziałek 26 VII) z Gdańska Oliwy przez Starogard Gdański i Skórcz dojechaliśmy do Osia (fot. poniżej - śniadanie w tej miejscowości).

We wtorek (27 VII) przeskoczyliśmy Drzycim, Pruszcz i Bydgoszcz, a nocowaliśmy w Inowrocławiu (parafia św. Jadwigi Królowej).

Środa (28 VII) to odcinek przez Kruszwicę, Ślesin, Licheń i Konin do Turku (parafia NSPJ), gdzie zostaliśmy bardzo pięknie ugoszczeni przez mieszkańców tej miejscowości, którzy na nocleg zaprosili nas do swych domów. W czwartek (29 VII), mijając Wartę, Sieradz i Złoczew dojechaliśmy do Wielunia, gdzie podjęły nas siostry Antoninki w swym klasztorze.

W piątek zaś (30 VII) przez Rudniki i Kamyk ok. 14:00 dojechaliśmy na Jasną Górę. Wcześniej jeszcze, obowiązkowe zdjęcie przy wjeździe do Częstochowy (pierwszy od góry - pomysłodawca Pielgrzymki Rowerowej - ks. Tomasz Koszałka).

Jak obliczyliśmy, przejechaliśmy 540 km (trzeba zaznaczyć, że znaleźli się śmiałkowie, którzy zdecydowali się wracać do Gdańska tą samą trasą!). Zdecydowana większość jednak, po mszy świętej, którą ks. Tomasz celebrował w kaplicy przed obrazem Matki Bożej Częstochowskiej, posiłku i apelu jasnogórskim, wróciła do domu pociągiem.

Trzeba przyznać - z wyjątkiem pierwszego dnia i jego przelotnych opadów, pogoda zdecydowanie nam sprzyjała. Jakby nie patrzeć, było ładnie, a nawet plażowo.

Czym jest dla nas ten czas? Na to pytanie każdy najlepiej jest w stanie sam sobie odpowiedzieć. Jest to zdecydowanie pielgrzymka nietypowa: nie ma nieustannej modlitwy wspólnej na trasie. Każdego ranka na rozpoczęcie dnia gromadziliśmy się na mszy świętej, a wieczorem kończyliśmy dzień modlitwą apelu jasnogórskiego. Na siodełku spędzaliśmy codziennie ok. 6 godzin.

Było spontaniczne dzielenie się różnymi doświadczeniami, ale myślę, że każdy znalazł czas na to, co najważniejsze - rozmowę z Bogiem. Wszyscy przecież wieźliśmy w swych sercach intencje - nasze własne, ale także polecone naszej pamięci przez rodziny, bliskich i przyjaciół. Piękna sprawa. Gdy człowiek męczy się tak, że nie ma już sił; gdy czujesz, że jesteś naprawdę malutki wobec czegoś pozornie tak prostego jak przejechać ten mały kraj... Wtedy najłatwiej przychodziło się modlić. Tak - po prostu. Różnymi słowami. I kiedy wieczorem człowiek siadał i widział, że znowu zrobił kroczek do przodu do tego celu, tam, daleko... to było coś genialnego. I warto było następnego rana wstać, w czasie mszy dziękować i prosić o siły na kolejny dzień. Ktoś powie - monotonia. Ja uważam - piękna harmonia.

Tomasz Stieler

• INFO O TEGOROCZNEJ PIELGRZYMCE

Dopiero mi się przypomniało, żeby zamieścić tutaj informację... Otóż w tym roku pielgrzymka rowerowa z Oliwy na Jasną Górę również się odbędzie :D Startujemy dokładnie 26 lipca (wtorek) z katedy w Oliwie po mszy o 7:00, do Częstochowy planujemy dojechać 30 lipca (sobota) po południu; do Oliwy wracamy prawdopodobnie ok. 7:00 w niedzielę 31 lipca.

Jeśli czytają to jacyś chętni do wzięcia udziału - zapraszamy :) Spotkanie organizacyjne odbędzie się w niedzielę 24 lipca w parafii katedralnej w Oliwie po mszy wieczornej (msza o 18:30 - czyli pewnie jakoś 19:30), w sali pod plebanią. Zapisów można dokonać w godzinach urzędowania biura parafialnego (16:00 - 18:00) w poniedziałek, środę i piątek - należy podać nazwisko, adres, PESEL i numer kontaktowy.

Koszt pielgrzymki w tym roku to 220 zł (w cenie: noclegi, śniadania i kolacje, powrót i transport rowerów - obiady na trasie we własnym zakresie).

Wszelkie informacje - 0 508 105 023 :)

• ZAPYTANIE !!!!!!!!!!!!

Jestem zainteresowana uczestnictwem w pielgrzymce rowerowej do Częstochowy, ale nie mam pojęcia z kim sie skontaktować. Czy ktoś mógłby mi udzielić wszelkich informacji. Z góry bardzo dziekuję.

• Pielgrzymka rowerowa 2006!

w tym momencie zamieściłem pełną informację w Kalendarzu rowerowym - zapraszam zainteresowanych do przeczytania.

• piękny pomysł

Pomysł piękny zamierzam coś takiego z grupka przyjaciół odbyc w przyszłym roku. Czy jest gdzies możliwa do zdobycai przybliżona trasa jaką jechaliście? pozdrawiam

• Rowerem na Jasną Górę

Bardzo podoba mi sie pomysł wycieczki rowerowej na Jasną Górę . Chętnie dołącze do grupy. Proszę o garść informacji co do terminu i trasy 2008 R