• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec roweru miejskiego w Sztokholmie. Co dalej z Mevo?

Maciej Korolczuk
19 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (438)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0? Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0?

Władze Sztokholmu uznały, że roweru miejskiego nie da się już uratować, i poinformowały o rozwiązaniu umowy z City Bike Global. Ten sam operator ma też duże kłopoty z wdrożeniem Mevo 2.0 w naszej metropolii.



Co problemy ze szwedzkim Mevo oznaczają dla naszego systemu?

Niekończący się strumień problemów - tak szwedzkie media określiły perypetie z wdrożeniem i funkcjonowaniem roweru miejskiego w Sztokholmie.

Lista wpadek i zaniedbań była długa - począwszy od problemów z terminową dostawą rowerów, przez awarie aplikacji, niewłaściwe funkcjonowanie baterie i silniki, aż po pękające ramy.

W tym samym czasie pojawiły się problemy w Trójmieście. Hiszpański operator wstrzymał dostawy elektrycznych rowerów (z 3 tys. z włoskiej fabryki przyjechało zaledwie 400 szt.), a po kłopotach z działaniem aplikacji zawieszono też testy wewnętrzne systemu, co było pierwszym krokiem do uruchomienia go w lipcu.

Dziś już wiadomo, że terminu nie da się dotrzymać.



Rozwiązanie umowy w Sztokholmie



W Sztokholmie chaos jednak się wzmagał. Kiedy wiosną doszło do poważnego wypadku, gdy w trakcie jazdy pękła rama w rowerze, a jego użytkownik trafił do szpitala, na początku maja władze Sztokholmu zdecydowały o bezterminowym zawieszeniu systemu i skierowaniu rowerów do badań.

I choć Hiszpanie zapewniali - także na konferencji w Gdańsku - że pracują nad rozwiązaniem problemu, to rozwiązaniu uległa... ich umowa w Sztokholmie.

Jak informują szwedzkie media, magistrat nie chciał zgodzić się na propozycję operatora, który na opanowanie sytuacji i znalezienie fabryki, która wyprodukuje inne rowery, potrzebował 9 miesięcy.

- To frustrujące. Rowery mogą pełnić bardzo istotną i uzupełniającą funkcję w systemie transportowym. Widać to po innych miastach, takich jak Londyn czy Nowy Jork - mówił we wtorek Lars Stromgren, wicemer Sztokholmu, po tym, jak magistrat poinformował o anulowaniu umowy z Hiszpanami.
Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku. Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku.
Co zerwanie umowy w Sztokholmie oznacza dla Obszaru Metropolitalnego?

- Nie dopuścimy, żeby te same rowery, które były w Sztokholmie, wyjechały na ulice Obszaru Metropolitalnego - zastrzega Katarzyna Kołodziejska, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Nasza umowa jest skonstruowana inaczej od sztokholmskiej z City Bike Global. Dzięki temu analizujemy kilka rozwiązań i ostateczną decyzję przedstawimy w ciągu kilku dni. Nie pozwolimy na uruchomienie systemu i oddanie go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Ważne też, że w przeciwieństwie do Sztokholmu Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu.
Więcej szczegółów mamy poznać w połowie przyszłego tygodnia, na którą Obszar zapowiedział konferencję prasową.

Miejsca

Opinie (438) ponad 10 zablokowanych

  • zamiast się babrać w tym szajsie (1)

    zrobiliby po prostu tańszą komunikację miejską, ale nie... zrobili droższą, dał nam przykład Tczew jak się z Fali wycofać mamy

    • 15 0

    • Komunikacja darmowa.

      • 0 0

  • Idzie jak po grudzie ten rower miejski widzę. Jak nie urok to sr*czka lub przemarsz wojsk.

    • 8 0

  • Nie rozumiem po co miasto w ogóle pozwala na jakieś MEVO? Po co to komu ? (3)

    Jak ktoś chce jeździć rowerem to sobie go kupi.
    Takie proste ale może nie dla urzędników ?

    • 14 2

    • W Polsce już w ponad 50 miast ma rowery miejskie (wiki), w UE ma je prawie każde duże miasto (2)

      Fakt... za wschodnią granicą tego nie ma

      • 1 4

      • (1)

        Poznan wlasnie sie wycofal z roweru miejskiego po 10 latach. Za to sa tam dyskusje z mieszkancami, panele, spolecznosc i budują dużo dróg dla rowerów. Zupelne przeciwienstwo Gdanska

        • 1 1

        • i co z tego

          w dziesiątkach miast w Polsce i za granicą to działa od lat i cieszy się dużą popularnością

          • 0 2

  • ahahahahaha

    • 7 2

  • Przy tej władzy szemranej gdańskiej nawet roweru miejskiego nie będzie,wałek za walkiem

    • 7 1

  • Dulkiewicz natychmiast dymisja!!!

    • 16 1

  • wszystko czego tknie Festyniara, Kudłaty i Szczurek kończy się tak samo

    • 18 1

  • kolejny przekręt mafii Nowe Ogrody (1)

    • 10 1

    • naïve!

      myślisz, że lidziska Kudłatego i Gryzonia lepsi?

      zresztą, mi wszystko jedno, czy to korupcja, czy nieudacznictwo,
      efekt podobny

      • 0 0

  • ile przytuli Festyniara za kolejną edycję Mevo 3.0 ?

    • 14 1

  • Festyniara wypierd...!!
    ..

    • 14 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum