Koniec roweru miejskiego w Sztokholmie. Co dalej z Mevo?
Władze Sztokholmu uznały, że roweru miejskiego nie da się już uratować, i poinformowały o rozwiązaniu umowy z City Bike Global. Ten sam operator ma też duże kłopoty z wdrożeniem Mevo 2.0 w naszej metropolii.
Lista wpadek i zaniedbań była długa - począwszy od problemów z terminową dostawą rowerów, przez awarie aplikacji, niewłaściwe funkcjonowanie baterie i silniki, aż po pękające ramy.
W tym samym czasie pojawiły się problemy w Trójmieście. Hiszpański operator wstrzymał dostawy elektrycznych rowerów (z 3 tys. z włoskiej fabryki przyjechało zaledwie 400 szt.), a po kłopotach z działaniem aplikacji zawieszono też testy wewnętrzne systemu, co było pierwszym krokiem do uruchomienia go w lipcu.
Dziś już wiadomo, że terminu nie da się dotrzymać.
Rozwiązanie umowy w Sztokholmie
W Sztokholmie chaos jednak się wzmagał. Kiedy wiosną doszło do poważnego wypadku, gdy w trakcie jazdy pękła rama w rowerze, a jego użytkownik trafił do szpitala, na początku maja władze Sztokholmu zdecydowały o bezterminowym zawieszeniu systemu i skierowaniu rowerów do badań.
I choć Hiszpanie zapewniali - także na konferencji w Gdańsku - że pracują nad rozwiązaniem problemu, to rozwiązaniu uległa... ich umowa w Sztokholmie.
Jak informują szwedzkie media, magistrat nie chciał zgodzić się na propozycję operatora, który na opanowanie sytuacji i znalezienie fabryki, która wyprodukuje inne rowery, potrzebował 9 miesięcy.
- To frustrujące. Rowery mogą pełnić bardzo istotną i uzupełniającą funkcję w systemie transportowym. Widać to po innych miastach, takich jak Londyn czy Nowy Jork - mówił we wtorek Lars Stromgren, wicemer Sztokholmu, po tym, jak magistrat poinformował o anulowaniu umowy z Hiszpanami.
Co zerwanie umowy w Sztokholmie oznacza dla Obszaru Metropolitalnego?
- Nie dopuścimy, żeby te same rowery, które były w Sztokholmie, wyjechały na ulice Obszaru Metropolitalnego - zastrzega Katarzyna Kołodziejska, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Nasza umowa jest skonstruowana inaczej od sztokholmskiej z City Bike Global. Dzięki temu analizujemy kilka rozwiązań i ostateczną decyzję przedstawimy w ciągu kilku dni. Nie pozwolimy na uruchomienie systemu i oddanie go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Ważne też, że w przeciwieństwie do Sztokholmu Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu.
Więcej szczegółów mamy poznać w połowie przyszłego tygodnia, na którą Obszar zapowiedział konferencję prasową.
Miejsca
Opinie (438) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-19 14:03
Komedia
XXI wiek środek Europy haa haaa haaa
- 10 0
-
2023-05-19 14:14
Przepraszam, ale w jaki sposób będzie prowadzona weryfikacja (1)
żeby do użytku nie trafiły rowery ze Szwecji? Każdy rower będzie przesłuchiwany?
- 12 0
-
2023-05-20 07:31
Będą sprawdzać czy kierownica nie jest upaćkana sosem od klopsików köttbullar.
- 0 0
-
2023-05-19 14:21
Panie Glaser - pora się spakować
Czas najwyższy!
- 11 0
-
2023-05-19 14:21
czyli obalenie Krówki 2.0 kolejny raz się przeciągnie
- 11 0
-
2023-05-19 14:25
Panie Glaser (1)
Bądź pan mężczyzną i podaj się pan do dymisji.
- 12 0
-
2023-05-19 14:31
nie ma szans - za bardzo przyspawany od 2012
- 6 0
-
2023-05-19 14:28
jakby te 165mln wydać na drogi rowerowe...
- 8 0
-
2023-05-19 14:33
Rowery elektryczne tak jak samochody... bez dotacji (podatników) zaszytych wszędzie nie latają
- 6 1
-
2023-05-19 14:34
PiS będzie miało pożywkę podczas wyborów samorządowych.
Śmieszniej jest chyba tylko u Rafalali w Warszawie.
Wystarczy tylko odpowiednio uderzyć, materiał jest gotowy.- 5 0
-
2023-05-19 14:36
Szwed, choc chen za woda jest madry przed szkoda, a Polak i po szkodzie glupi zlom po Szwedzie kupi.
- 8 0
-
2023-05-19 14:45
(1)
nie wyszlo by taniej w ramach budzetu obywatelskiego kupic kazdemu niedrogi rower ?
- 10 0
-
2023-05-20 00:19
Wszystko jest tańsze od tego, co kupują wladze 3miasta.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.