Koniec roweru miejskiego w Sztokholmie. Co dalej z Mevo?
Władze Sztokholmu uznały, że roweru miejskiego nie da się już uratować, i poinformowały o rozwiązaniu umowy z City Bike Global. Ten sam operator ma też duże kłopoty z wdrożeniem Mevo 2.0 w naszej metropolii.
Lista wpadek i zaniedbań była długa - począwszy od problemów z terminową dostawą rowerów, przez awarie aplikacji, niewłaściwe funkcjonowanie baterie i silniki, aż po pękające ramy.
W tym samym czasie pojawiły się problemy w Trójmieście. Hiszpański operator wstrzymał dostawy elektrycznych rowerów (z 3 tys. z włoskiej fabryki przyjechało zaledwie 400 szt.), a po kłopotach z działaniem aplikacji zawieszono też testy wewnętrzne systemu, co było pierwszym krokiem do uruchomienia go w lipcu.
Dziś już wiadomo, że terminu nie da się dotrzymać.
Rozwiązanie umowy w Sztokholmie
W Sztokholmie chaos jednak się wzmagał. Kiedy wiosną doszło do poważnego wypadku, gdy w trakcie jazdy pękła rama w rowerze, a jego użytkownik trafił do szpitala, na początku maja władze Sztokholmu zdecydowały o bezterminowym zawieszeniu systemu i skierowaniu rowerów do badań.
I choć Hiszpanie zapewniali - także na konferencji w Gdańsku - że pracują nad rozwiązaniem problemu, to rozwiązaniu uległa... ich umowa w Sztokholmie.
Jak informują szwedzkie media, magistrat nie chciał zgodzić się na propozycję operatora, który na opanowanie sytuacji i znalezienie fabryki, która wyprodukuje inne rowery, potrzebował 9 miesięcy.
- To frustrujące. Rowery mogą pełnić bardzo istotną i uzupełniającą funkcję w systemie transportowym. Widać to po innych miastach, takich jak Londyn czy Nowy Jork - mówił we wtorek Lars Stromgren, wicemer Sztokholmu, po tym, jak magistrat poinformował o anulowaniu umowy z Hiszpanami.
Co zerwanie umowy w Sztokholmie oznacza dla Obszaru Metropolitalnego?
- Nie dopuścimy, żeby te same rowery, które były w Sztokholmie, wyjechały na ulice Obszaru Metropolitalnego - zastrzega Katarzyna Kołodziejska, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Nasza umowa jest skonstruowana inaczej od sztokholmskiej z City Bike Global. Dzięki temu analizujemy kilka rozwiązań i ostateczną decyzję przedstawimy w ciągu kilku dni. Nie pozwolimy na uruchomienie systemu i oddanie go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Ważne też, że w przeciwieństwie do Sztokholmu Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu.
Więcej szczegółów mamy poznać w połowie przyszłego tygodnia, na którą Obszar zapowiedział konferencję prasową.
Miejsca
Opinie (438) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-19 16:19
Jak mówią decydenci nasza umowa jest lepsza, gdyz przede wszystkim rowery będą miały kwadratowe koła
- 3 0
-
2023-05-19 16:29
Hahahaha
Sorry taki mamy klimat...
- 4 0
-
2023-05-19 16:39
Kiedy Mevo 3?
- 3 0
-
2023-05-19 16:39
Taka prosta rzecz
Trochę spawania i rama wzmocniona...
- 0 1
-
2023-05-19 16:40
Made in Italy
Jak można Zamawiać/Kupować jakikolwiek pojazd Mechaniczny produkowany przez wloskich nieudaczników.???? ;]P
Oczywiście, nie licząc jednej wiadomej TOP Marki ;]- 2 1
-
2023-05-19 16:43
Ola wie że więcej nikt jej nie wybierze w Gdańsku
Szykuje się na ciepłą posadkę w uni za plucie na nasz kraj musi być nagroda - ona nawet nie udzje że zależy jej nz Gdańsku tu wszystko jest spóźnione nie działa dzialki pod forum taniej 250.mln zł .... zkm to kolejny wał Lisickiego od 15 lat rozkradana spółka
- 9 0
-
2023-05-19 17:10
Jezeli ten system ma działać to ceny muszą być prawie takie jak hulajnogi
Inaczej to padnie bo żadna prywatną firmą nie będzie dopłacać do tego biznesu
- 0 3
-
2023-05-19 17:12
Władze Obszaru wyraziły nadzieję
borze jedyny , a co to ???!!!
- 7 0
-
2023-05-19 17:13
Wcześniej czytałem tutaj opinie jak ten rower wspaniale działa w Sztokholmie
Tylko nasze władze nic nie potrafią, a tu zonk
- 5 0
-
2023-05-19 17:24
Co z MEVO2??
A gdzie jest kasa na ten projekt? Gdzie podziały się pieniądze??
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.