• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W niedzielę Mevo nie będzie działać

Michał Stąporek, Rafał Borowski
30 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 22:09 (30 marca 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Naładowana w pełni bateria umożliwia przejechanie rowerem Mevo ok. 60 km. Liczba ta może ulec wahaniu w zależności od stylu jazdy. Naładowana w pełni bateria umożliwia przejechanie rowerem Mevo ok. 60 km. Liczba ta może ulec wahaniu w zależności od stylu jazdy.

Nieco ponad 200 sprawnych rowerów było dostępnych w systemie Mevo w sobotę ok. godz. 13. Powinno być ich 1224. To oznacza, że gotowych do jazdy mogło być raptem 15 proc. rowerów. Przedstawiciel firmy Nextbike - która zarządza Mevo - informuje, że zwiększono już liczbę załóg, które zajmują się ładowaniem rowerowych baterii, a problem niesprawnych jednośladów zostanie szybko zredukowany.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Którym danym dotyczącym dostępności Mevo wierzysz?

Aktualizacja, godz. 22:08 W sobotę późnym wieczorem operator systemu Mevo poinformował, że w niedzielę system nie będzie działał.

"Popularność Mevo zaskoczyła. Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji. Dlatego w niedzielę, 31 marca, system nie będzie funkcjonował. Rowerów w tym czasie nie będzie można wypożyczyć. Czas obowiązywania abonamentów przedłużymy w związku z tym o dwa dni.

To pozwoli na naładowanie wszystkich baterii w rowerach i zbudowanie zapasu, by w kolejnych dniach podobne sytuacje się nie powtórzyły.

Głównym problemem na pierwszym etapie wdrażania systemu były niedobory energii w bazach ładujących. Biorąc pod uwagę niespotykany dotąd tak wysoki wskaźnik wypożyczeń szybko okazało się, że punkt ładowania w Gdańsku jest niewystarczający. W piątek uruchomiony został dodatkowy punkt ładowania w Gdyni. Niestety, podczas ładowania wszystkich baterii naraz, w obydwu bazach w nocy z piątku na sobotę nastąpiły przeciążenia sieci, co na kilka godzin przerwało ładowanie.

- Trudności z dostarczeniem mocy to podstawowy problem w rozwoju polskiej elektromobilności, niestety natknęliśmy się na niego w praktyce - mówi rzecznik Nextbike Polska, Marek Pogorzelski.




70 w Gdańsku, 37 w Gdyni, 7 w Sopocie - tylko tyle dostępnych rowerów Mevo w Trójmieście wskazywała po godz. 13 w sobotę strona Monitor-Mevo. Jak działa? Nie wiemy, prawdopodobnie pobiera dane z oficjalnej aplikacji systemu Mevo, ale pewności nie mamy. Powstała ona oddolnie i nie ma związku z firmą NextBike, która zarządza systemem rowerów miejskich w Trójmieście i na Pomorzu.

Nie ma więc pewności, że prezentowane przez nią dane są rzeczywiste i prawidłowe.

Oficjalna aplikacja Mevo nie pokazuje, ile rowerów jest dostępnych łącznie na terenie działania systemu. Trzeba by przejrzeć osobno wszystkie stacje Mevo, by to policzyć. Tak właśnie prawdopodobnie działa aplikacja amatorska.

Po kilku dniach korzystania z systemu Mevo wiadomo już jednak, że dane z oficjalnej aplikacji należy traktować z dystansem. Bywało, że aplikacja pokazywała pustą stację, a tymczasem stały na niej gotowe do jazdy rowery. Zdarzały się także sytuacje odwrotne.

Puste stacje systemu Mevo - takich zrzutów ekranów dostaliśmy dziś od czytelników Trojmiasto.pl kilkanaście. Puste stacje systemu Mevo - takich zrzutów ekranów dostaliśmy dziś od czytelników Trojmiasto.pl kilkanaście.
Dowodzą tego także głosy naszych czytelników, którzy od sobotniego poranka zasypują nas informacjami o braku dostępnych rowerów Mevo w Trójmieście.

Niewykluczone więc, że pierwszego wolnego od pracy dnia działania systemu, w słoneczną sobotę, jedynie co piąty rower Mevo jest sprawny. We wtorek, 26 marca, gdy system ruszał, oficjalnie poinformowano, że w 14 miastach Pomorza udostępniono 1224 rowery.

Co się stało? Nextbike, czyli firma, która zarządza systemem Mevo, nie radzi sobie z wymienianiem zużytych baterii w rowerach. Pierwsze problemy z rozładowanymi bateriami pojawiły się w czwartek koło południa, a więc około 48 godzin po uruchomieniu systemu.

Tłumaczono wówczas, że mamy do czynienia z wyjątkową sytuacją, gdy wszystkie baterie rozładowały się w tym samym czasie - ponieważ wszystkie rowery zostały udostępnione jednocześnie. To z tego powodu naładowanie wszystkich baterii w krótkim czasie miało być wyjątkowo trudne.

Pojawiły się uspokajające komentarze, że na miasto ruszają ekipy, które będą wymieniać baterie. Część rowerów faktycznie "ożyła" i stała się dostępna, ale znakomita większość stała bezczynnie w swoich stacjach, czekając na naładowanie.

W sobotę sytuacja wyglądała jeszcze gorzej.

Baterie rozładowują się szybciej, niż zakładano



O wyjaśnienie tego problemu zwróciliśmy się do firmy Nextbike. Jej przedstawiciel nie ukrywa, że głównym winowajcą całego zamieszania jest zbyt szybkie rozładowywanie się baterii w rowerach Mevo. Warto pamiętać, że w pełni naładowana bateria umożliwia jazdę na dystansie ok. 60 km.

- Nie widziałem wcześniej strony, która rzekomo zlicza nasze dostępne rowery. Wiarygodne informacje o ich dostępności można znaleźć w aplikacji Mevo lub na stronie rowermevo.pl. Zapewniam, że rowerów Mevo jest tyle, ile powinno być, czyli 1224 sztuki. Te, które są niewidoczne na mapie, są zarezerwowane przez użytkowników albo mają rozładowane baterie. Nie ukrywam, że baterie rozładowują się szybciej, niż pierwotnie zakładaliśmy. Każda bateria po pełnym załadowaniu umożliwia przejechanie co najmniej 60 km, może to się zmieniać w zależności od sposobu użytkowania - komentuje Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy firmy Nextbike.
To wersja oficjalna. Można w nią wierzyć lub nie. Wydaje się jednak, że bardziej prawdopodobnym wytłumaczeniem paraliżu Mevo jest to, że NextBike nie ma wystarczającej liczby baterii na wymianę. I dlatego działa tak mało rowerów.

Zwiększono liczbę załóg ładujących rowery



Wszystko wskazuje na to, że poziom zainteresowania rowerami Mevo po prostu przerósł najśmielsze oczekiwania zarządcy. Najlepiej obrazują to statystyki dotyczące wypożyczeń jednośladów. Nasz rozmówca zapewnia, że w związku z tym zwiększono liczbę załóg zajmujących się ładowaniem baterii, a problem powinien - nomen omen - rozładować się w ciągu najbliższych dni.

- Do wczoraj do północy odnotowaliśmy 38 tys. wypożyczeń rowerów, co przekłada się na ponad 10 tys. wypożyczeń na dobę. To ok. ośmiu wypożyczeń na jeden rower, czyli bardzo dużo i sporo więcej, niż pierwotnie zakładaliśmy. Dążymy do tego, aby jak najszybciej zwiększyć nasze moce przerobowe, by szybciej wymieniać rozładowane baterie. Zwiększyliśmy już liczbę załóg, przez całą dobę jeżdżą po mieście i wymieniają rozładowane baterie. Mam nadzieję, że już niebawem ten problem zostanie rozwiązany i baterie będą szybciej ładowane - uzupełnia Pogorzelski.

Rozładowane rowery Mevo na jednej ze stacji w Chyloni

22:06 30 MARCA 19

PILNE! Rowery Mevo będą niedostępne w niedzielę (72 opinie)

- Popularność MEVO zaskoczyła! Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji. Dlatego w niedzielę, 31 marca, system nie będzie funkcjonował. Rowerów w tym czasie nie będzie można wypożyczyć. Czas obowiązywania abonamentów przedłużymy w związku z tym o dwa dni - informuje zarządca systemu Mevo.
- Popularność MEVO zaskoczyła! Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji. Dlatego w niedzielę, 31 marca, system nie będzie funkcjonował. Rowerów w tym czasie nie będzie można wypożyczyć. Czas obowiązywania abonamentów przedłużymy w związku z tym o dwa dni - informuje zarządca systemu Mevo. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (1234) ponad 20 zablokowanych

  • (17)

    Nasuwa mi się pytanie : czy warto cokolwiek dla Was robić ?! Wszystko potraficie skrytykować , nie zostawiacie suchej nitki na tych którzy coś dla was robią . Beznadziejne społeczeństwo które tylko znają jedno słowo -daj. Sami z siebie nic nie dajecie ale innych w razie trudności byście utopili w łyżce wody. Dziwię się ludziom którzy chca dla Was coś zrobić - to samobójcy!

    • 8 48

    • Krytyka i trollowanie na tym portalu to jedna rzecz (2)

      Druga, to całkiem zrozumiałe niezadowolenie użytkowników lub niedoszłych użytkowników i brak przygotowania oraz organizacji ze strony operatora tego projektu.
      Niestety, pierwszego dnia można było przypuszczać, ze faktycznie popularność roweru przerosła ich oczekiwania ale dalsze działania to już amatorszczyzna

      • 13 1

      • (1)

        Ja jednak dałbym im trochę czasu na rozwiazanie problemów które powstały w pierwszych dniach.No ale to moja opinia .

        • 2 6

        • nie.

          za duzo milionow. w kazdej branzy potrafia robic stress testy, ale w mevo widac sie nie dalo. kretyni.

          jak ktos buduje fabryke za 40mln to wydaje kase na audyt i test obciazenia, a nie puszcza na zywiol i potem mowi "hmmmm ale lipa cos musimy chyba przerobic"

          • 10 3

    • Robia to za DUZE pieniadze (2)

      Jesli robia to zle to zasluguja na krytyke

      • 14 0

      • (1)

        I nie dasz im szansy zeby ppoperawili to co nie zadziałalo, Ty zawsze robisz wszystko perfekcyjnie.

        • 1 2

        • A Ty tez tak wszystko paprasz? Skoro się uczą to znaczy ze są niekompetentni.
          .

          • 1 0

    • Jak macie robić lotnisko TriStar czy mevo
      w takim stylu too lepiej nic nie róbcie może nie będzie lepiej ale na pewno taniej

      • 9 1

    • O czym Ty kolego mówisz ?? To tak jakby dać komuś NIC i mieć do niego pretensję że się z tego nie cieszy... brawo ty

      • 4 0

    • Mój drogi, nikt nam niczego nie daje.

      Nie żyjemy w monarchii absolutnej i żaden król ani królowa nie rzucają miedziaków wygłodzonej tłuszczy. Urzędnicy są powołani przez obywateli do wykonywania pracy dla społeczności i tyle. Jeśli są nieudolni, powinni być gotowi na konsekwencje - krytyka to najmniejsza z dolegliwości, jakie mogą ich spotkać.

      • 14 0

    • (1)

      pisalem o tym wczesniej, same osły krytykuja :)

      • 1 9

      • A d*powłazy się cieszą ;)

        • 0 0

    • (1)

      Tak !!! mieszkańców Gdańska najlepiej okradać z kasy w imię głupich nieprzemyślanych decyzji. Niech nam żyje Kasta Urzędnicza. I żeby było jasne nie atakuje żadnej partii politycznej a jedynie kastę urzędniczą

      • 6 0

      • .....napisał sowiecki agent j23

        • 1 1

    • Jakby mi to dano może bym był cichutko, ale każą płacić więc nie jest to dane. Operator długo zwlekał z wdrożeniem systemu a jak juz uruchomiono to zdziwienie ze za duzo ludzi korzysta, że za mało rowerów, że baterie słabe może za chwile się okaże ze zupa była zasłona. Moi klienci gdy oferuje im usługi nie pytają mnie czy w moich urządzeniach baterie wytrzymują montaż, zapłacili ustalili warunki i żądają tego co im się należy. Spróbuj im nie wykonać na czas lub nierzetelnie usługi za która zapłacili. Wystarczy spojrzeć na działania operatora , rowerów nadal jest za mało, rozlokowanie ich jest beznadziejne, nocne przenosiny z miejsca A na miejsce B są nie wysterczające., baterie nie wytrzymują nawet dnia a ich ładowanie jest zbyt wolne. Do tego choćby problem z pobieraniem opłat z powodu błędów GPSa. Tyle sie trąbiło wcześniej ze rower ma zastąpić blachsmrody, Trójmiasto ma sie stać eko ale tak naprawdę 1500 rowerów na Gdańsk to zdecydowanie za mało... tutaj na sezon wakacyjny śmiało można powiedzieć ze potrzeba ich przynajmniej 5 razy więcej a i to moge zaryzykować stwierdzenie przy napływie turystów moze byc za mało.

      • 10 1

    • Państwo nic nie daje, państwo tylko zabiera. Oddaj 40 mln

      • 1 1

    • Bo Mevo jest na końcu, na odczepne - bo wszystkie duże miasta już mają i było ciśnienie żeby wprowadzić rower metropolitalny

      Tyle że zamiast pomyśleć, skonsultować to stwierdzili że prześcigną cały świat i zaproponują pierwszy duży system na całym świecie z samymi elektrykami. Bo są mądrzejsi. Zamiast korzystać ze sprawdzonych pomysłów skoro nie mają własnych wymyślają na nowo koło.

      • 6 0

    • Cokolwiek

      A co to miasto poza rowerami zrobiło?

      • 1 0

  • Pełana amatorka

    Jeżeli proces wymiany baterii i jej ładowania trwa 6 godzin a jazda na niej godzinę to system ten nigdy nie będzie działał..w założonych kosztach. Bardzo szybko będzie radykalna podwyżka ceny za minutę.

    • 19 0

  • banda oslow umie tylko krytykowac !! teraz rozumiem dlaczego np gdyni ciagle wygrywa szczur bo te same osly glosuja. zrobcie cos sami barany!! mevo sie rozkreci, pojawi sie konkurencja itp myslcie osly !

    • 2 20

  • A ja własnie zjadłem sniadanie ,wystawię z garażu swój własny rower elektryczny i udają się na 50 km wycieczkę .

    • 11 2

  • Te rowery powinny ładować się też w stacjach bazowych, może zarządca przerobi jednak rowery tak by i ppdczas jazdy się ładowały

    • 9 2

  • Opinia wyróżniona

    porażka

    Pomysł piękny. Realizacja, Standard. Źle opracowany projekt.
    Dlaczego te baterie nie ładują się podczas jazdy?
    Siła mięśni powinna ładować baterie. Sprzężenie zwrote. Ale bzdura.

    • 14 0

  • "Liczba ta może ulec wahaniu w zależności od stylu jazdy."

    Kto u was pisze te teksty, ludzie bez matury???
    Wahaniu nie można ulec.
    Liczba może podlegać wahaniu lub ulec zmianie.

    • 15 0

  • 23 stopień zasilania

    Zabrakło im prądu, 23 stopień zasilania. To którą dzielnice dzisiaj odłączymy?

    • 12 0

  • Mogly byc normalne rowery bez tych baterii lepiej i sprawniej by dzialalo

    • 7 2

  • Brak przygotowania Nextbike .

    - Trudności z dostarczeniem mocy to podstawowy problem w rozwoju polskiej elektromobilności, niestety natknęliśmy się na niego w praktyce - mówi rzecznik Nextbike Polska, Marek Pogorzelski

    Chyba w Nextbike mieli jakąs osobę która się na tym zna? Nie przewidzieli wystarczającej liczby baterii oraz stacji ładowania. Brak jest informacji jakie były wymagania przetargowe? Czy teraz koszty niefrasobliwości Pana Prezesai jego ekipy będąponosić samorządy którym był łaskaw dostarczyc nieprzygotowany i nieprzemyslany "system". Zwalanie na trudności z dostarczeniem mocy do po prostu kpina z mieszkańców. W jaki sposób odzyskać można pieniądze wpłacone na abonament ?
    Czytaj więcej na:
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kto-lepiej-liczy-czynne-rowery-Mevo-n133123.html?strona=9#opinie#tri

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum