Magazyny na drodze ważnego przejścia. Ogrodzenia nie będzie
Czy planowane połączenie między kładką nad obwodnicą w rejonie węzła Karczemki i przystankiem PKM Kiełpinek zostanie zagrodzone? Prywatny właściciel gruntów zapewnia, że uwzględni w swojej inwestycji magazynowo-biurowej przewidzianą przez urzędników infrastrukturę. Niezbędne będą jednak korekty w gotowym projekcie.
Wówczas przedsięwzięcie było na etapie poszukiwania wykonawcy dokumentacji projektowej, którym ostatecznie w przetargu prowadzonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska została wybrana firma Nevora Projekt z Gdańska z ofertą na kwotę ok. 103 tys. zł.
Chodnik i droga rowerowa na gruncie prywatnym
I choć prace budowlane jeszcze nie ruszyły, to projekt będzie wymagał już poprawek. Planowane połączenie pieszo-rowerowe wyznaczono bowiem przez prywatny grunt, na którym będzie realizowana zabudowa magazynowo-biurowa.
- Może warto wrócić do tematu chodnika i ścieżki rowerowej prowadzącej do przystanku Kiełpinek PKM? Okazuje się, że trasa może zostać przegrodzona nową inwestycją prywatną - napisał do nas pan Krzysztof, czytelnik Trojmiasto.pl, wskazując jednocześnie na projekt warszawskiej spółki LCP Properties.
Warszawska firma faktycznie zabiega już o pozwolenie na budowę "Multiparku". Będą to docelowo trzy hale magazynowe wysokiego składowania z możliwością podziału na niezależne moduły oraz powierzchnie biurowe do aranżacji własnej przez najemcę.
Nowe przejście do Nowej Warszawskiej najwcześniej za ponad rok
Przejście zapisane w miejscowym planie zagospodarowania
Wprowadzenie w ten teren ogólnodostępnego powiązania pieszo-rowerowego niekoniecznie jest zatem "na rękę" inwestorowi, który z racji funkcji logistycznej preferowałby zamknąć teren dla osób postronnych.
W planie zagospodarowania przestrzennego z 2016 r. zawarto zapis o zalecanej lokalizacji ciągu pieszo-rowerowego, choć sam przebieg nie został szczegółowo sprecyzowany - ustalono jedynie tzw. zalecaną lokalizację. Jego usankcjonowanie wyłącznie na poziomie planu nie gwarantuje jednak jeszcze pełnej dostępności.
- Działka, przez którą przebiega planowany ciąg pieszo-rowerowy, faktycznie należy do prywatnego przedsiębiorcy, który zlecił już przeprojektowanie pierwotnych rozwiązań - informuje Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Dopiero po otrzymaniu zaktualizowanej dokumentacji, miasto będzie mogło rozważyć kolejne kroki.
Dzielnice - wizje przestrzeni. Jak połączyć parking, park i szkołę na Kokoszkach?
Niezbędne uregulowanie prawne ogólnodostępnego przejścia
Jako "kolejne kroki" należy tutaj rozumieć zarówno sprawy związane z ogłoszeniem przetargu na roboty budowlane, jak i wydzieleniem z terenu przyszłych magazynów przestrzeni dla pieszych i rowerzystów.
- Prowadzimy rozmowy z miastem w celu znalezienia optymalnych rozwiązań formalno-prawnych, w kontekście korzystania z terenu przewidzianego pod realizację przyszłego ciągu pieszo-rowerowego - mówi Magdalena Kowalewska, dyrektor operacyjna w LCP Properties w Polsce. - Jednym z kluczowych aspektów tego projektu jest fakt, że ciąg będzie ogólnodostępny, przez całą dobę. Oznacza to, że mieszkańcy i turyści będą mieli nieograniczony dostęp do nowej trasy, co z pewnością wpłynie pozytywnie na jakość życia i mobilność w mieście. Tego typu działania to stały element naszej polityki zrównoważonego rozwoju.
Kiedy należy spodziewać się realizacji nowego chodnika i drogi rowerowej? Miasto obecnie nie podaje terminów, zaś prywatny inwestor przewiduje rozpoczęcie prac budowlanych w obrębie obiektów magazynowo-biurowych jeszcze w bieżącym roku.
Miejsca
Opinie (96) 2 zablokowane
-
2023-07-23 19:13
najlepiej jeszcze cudzzymi rączkami zbudować i przymusić do "dobrowolnego przekazania" (1)
jak pewne spółka wodociągowa z Pruszcza "buduje" wodociągi. Bandytyzm w biały dzień
- 12 2
-
2023-07-24 09:17
i co w tym niezwykłego?
w umowie sprzedaży działki można zapisać ze inwestor zobowiązuje się do wykonania ciągu pieszego i na zasadzie służebności udostępniania go wszystkim chętnym. tak działają np. osiedla mieszkaniowe. droga prywatna ale ze służebnością
- 0 0
-
2023-07-23 19:36
Dramat, co za miasto...
- 18 0
-
2023-07-23 19:42
Miasto gdańsk - piramida transportowa i priorytet pieszych, rowerowa stolica..... to są tylko kłamstwa
- 13 1
-
2023-07-23 20:37
Urzędnicy i planiści jak zawsze w formie (1)
"Planowane połączenie pieszo-rowerowe wyznaczono bowiem przez prywatny grunt". Uśmiechnij się, jesteś w Gdańsku.
- 19 1
-
2023-07-24 08:30
I jeszcze zapłacili firmie za projekt, który tamtędy prowadzi a ci też nie sprawdzili na czyim terenie projektują.
- 2 0
-
2023-07-23 20:56
PKM - śmieszna firma, wybudowali sieć trakcyjna, aby nie jeździć pociągami elektrycznymi (3)
A pociągów tyle co kot napłakał
- 19 6
-
2023-07-23 21:00
Wpompowali 50 mln aby 4 pociagi elektryki na dobe jezdzily buahaaa yhhy.to wina marszslka z pelo bo on zarzadza pkm
- 2 2
-
2023-07-23 21:01
Bo jazda elektrykiem do lotniska ma mało sensu
A do Kartuz, Kościerzyny czy Gdyni się nie da, bo pkp plk nawet prac nie zaczęła, mimo wcześniejszych deklaracji
- 4 3
-
2023-07-23 21:07
PKM nie jest przewoźnikiem, tylko zarządcą infrastruktury, więc trudno, żeby miał jeździć pociągami elektrycznymi
- 5 4
-
2023-07-23 21:02
Kiedy cos sie zacznie obok dziac na bylej bazie paliw orlen?magazyny zburzone to czas osiedla budowac!!!
- 2 2
-
2023-07-23 21:05
Problem z d00y wzięty, zwolnić 60% szanownych pracowników pani nam panującej prezydentówny i się poprawi
- 13 0
-
2023-07-23 21:05
przy budowie pkm powinny grunty pod budowe (1)
przyszlych ciagow komunikacyjnych byc załatwione a nie tetaz. aby dojsc z kokoszek na pkp trzeba nasr*biac 1km w kolo auchana
- 39 2
-
2023-07-24 07:49
Pamietam komentarze w trakcie budowy, gdy mieszkańcy protestowali, że chcą mieć dojście. Naczytałam się, że tam tylko krezusi mieszkają, autami się rozbijają i w du*ach nam się przewraca.
- 0 0
-
2023-07-23 21:07
Ekstra portal, jak napiszesz urzę0da0sy, to blokuje... Czad. Komunistyczny wypłoch, szef z SB?
- 14 0
-
2023-07-23 21:26
Dobrze że o tym nyska ba początku projektu !
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.