Magazyny na drodze ważnego przejścia. Ogrodzenia nie będzie
Czy planowane połączenie między kładką nad obwodnicą w rejonie węzła Karczemki i przystankiem PKM Kiełpinek zostanie zagrodzone? Prywatny właściciel gruntów zapewnia, że uwzględni w swojej inwestycji magazynowo-biurowej przewidzianą przez urzędników infrastrukturę. Niezbędne będą jednak korekty w gotowym projekcie.
Wówczas przedsięwzięcie było na etapie poszukiwania wykonawcy dokumentacji projektowej, którym ostatecznie w przetargu prowadzonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska została wybrana firma Nevora Projekt z Gdańska z ofertą na kwotę ok. 103 tys. zł.
Chodnik i droga rowerowa na gruncie prywatnym
I choć prace budowlane jeszcze nie ruszyły, to projekt będzie wymagał już poprawek. Planowane połączenie pieszo-rowerowe wyznaczono bowiem przez prywatny grunt, na którym będzie realizowana zabudowa magazynowo-biurowa.
- Może warto wrócić do tematu chodnika i ścieżki rowerowej prowadzącej do przystanku Kiełpinek PKM? Okazuje się, że trasa może zostać przegrodzona nową inwestycją prywatną - napisał do nas pan Krzysztof, czytelnik Trojmiasto.pl, wskazując jednocześnie na projekt warszawskiej spółki LCP Properties.
Warszawska firma faktycznie zabiega już o pozwolenie na budowę "Multiparku". Będą to docelowo trzy hale magazynowe wysokiego składowania z możliwością podziału na niezależne moduły oraz powierzchnie biurowe do aranżacji własnej przez najemcę.
Nowe przejście do Nowej Warszawskiej najwcześniej za ponad rok
Przejście zapisane w miejscowym planie zagospodarowania
Wprowadzenie w ten teren ogólnodostępnego powiązania pieszo-rowerowego niekoniecznie jest zatem "na rękę" inwestorowi, który z racji funkcji logistycznej preferowałby zamknąć teren dla osób postronnych.
W planie zagospodarowania przestrzennego z 2016 r. zawarto zapis o zalecanej lokalizacji ciągu pieszo-rowerowego, choć sam przebieg nie został szczegółowo sprecyzowany - ustalono jedynie tzw. zalecaną lokalizację. Jego usankcjonowanie wyłącznie na poziomie planu nie gwarantuje jednak jeszcze pełnej dostępności.
- Działka, przez którą przebiega planowany ciąg pieszo-rowerowy, faktycznie należy do prywatnego przedsiębiorcy, który zlecił już przeprojektowanie pierwotnych rozwiązań - informuje Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Dopiero po otrzymaniu zaktualizowanej dokumentacji, miasto będzie mogło rozważyć kolejne kroki.
Dzielnice - wizje przestrzeni. Jak połączyć parking, park i szkołę na Kokoszkach?
Niezbędne uregulowanie prawne ogólnodostępnego przejścia
Jako "kolejne kroki" należy tutaj rozumieć zarówno sprawy związane z ogłoszeniem przetargu na roboty budowlane, jak i wydzieleniem z terenu przyszłych magazynów przestrzeni dla pieszych i rowerzystów.
- Prowadzimy rozmowy z miastem w celu znalezienia optymalnych rozwiązań formalno-prawnych, w kontekście korzystania z terenu przewidzianego pod realizację przyszłego ciągu pieszo-rowerowego - mówi Magdalena Kowalewska, dyrektor operacyjna w LCP Properties w Polsce. - Jednym z kluczowych aspektów tego projektu jest fakt, że ciąg będzie ogólnodostępny, przez całą dobę. Oznacza to, że mieszkańcy i turyści będą mieli nieograniczony dostęp do nowej trasy, co z pewnością wpłynie pozytywnie na jakość życia i mobilność w mieście. Tego typu działania to stały element naszej polityki zrównoważonego rozwoju.
Kiedy należy spodziewać się realizacji nowego chodnika i drogi rowerowej? Miasto obecnie nie podaje terminów, zaś prywatny inwestor przewiduje rozpoczęcie prac budowlanych w obrębie obiektów magazynowo-biurowych jeszcze w bieżącym roku.
Miejsca
Opinie (96) 2 zablokowane
-
2023-07-24 05:52
Wyn
Dlaczego warszawski wsiok miesza w naszym mieście miasto powinno zakazać mu budowy niech polski Janusz z pejsami spada stąd...powinien być zakaz inwestowania w naszym mieście przez Polaków.
Dość okradania WMG przez czosnkowa Warszawę!- 1 1
-
2023-07-24 06:08
Znowu bałagan w planach!
Czy nic nie może być wcześniej przewidziane, tylko zawsze z urzędnikami UM Gdańsk jest jakiś problem?! Zwolnić tę niekompetentną bandę!!!
- 6 0
-
2023-07-24 06:09
Magazyn wysokiego składowania ? Na końcu Szczęśliwej ? (1)
Z dojazdem wąską Szczęśliwą, z licznymi spowalniaczami ? No kapitalny pomysł. Szczęśliwa biegnie niemalże pod oknami niektórych domów.
Tam powstają nowe bloki. Już widzę szczęście nas mieszkańców .- 11 0
-
2023-07-24 19:57
spowalniacze, szykany, strefa 30 i tiry
które będą miały problem, żeby się wyminąć. A zimą jak będzie ślisko nie wyjadą z tych magazynów.
- 1 0
-
2023-07-24 06:23
Jeszcze warto, żeby Auchan otworzył wejście od strony PKM
Po przebudowie sklepu przygotowali wyjście od tyłu. Przy długi czas wewnątrz wisiały drogowskazy kierujące do pociągu.
- 30 1
-
2023-07-24 07:28
Ja nie rozumiem, obwodnica jest drogą wewnątrz miejską (1)
Po co projektować przestrzenie industrialne na terenach mieszkaniowych. Przecież takie rzeczy powinny lądować w pobliżu budowanej obwodnicy metropolitarnej, a nie w sypialniach. Znowu ten nasz magistrat, na gruncie tzw liberalizmu gospodarczego (a tak na prawdę "tumiwisizmu") buduje coś, co będzie budziło zdziwienie i niezadowolenie mieszkańców.
- 6 3
-
2023-07-24 09:13
teraz juz w sumie tak
kilka lat temu nie bylo to oczywiste
- 0 0
-
2023-07-24 07:44
Czyli zamkną przejście. Od 2020 roku nic się nie wydarzyło w kwestii przejścia choć były wielkie plany. Teraz inwestor chce zbudować magazyny
- 5 0
-
2023-07-24 09:12
miejscy planisci jak zwykle dali popis. (1)
- 3 1
-
2023-07-24 09:22
dlaczego?
mądre rozwiązania. nie będą musieli jej utrzymywać.
- 0 1
-
2023-07-24 15:09
DRMG planuje, sprzedaje i się patrzy
Jak można poświęcić chodnik dla wszystkich mieszkańców na rzecz prywatnego magazynu? W normalnym mieście za coś takiego traci się stołek. Ale wolni gdańszczanie 30 lat głosują na tych samych.
- 4 0
-
2023-07-24 16:23
A czy coś w ciągu ostatnich 30 lat powstało w trójmieście bez przeszkód?
- 4 0
-
2023-07-24 17:23
Prawda jest taka, że tam wszystko źle zaprojektowano. Powinny być dwa pasy komunikacyjne blisko siebie
i łatwe dojście z osiedla, może trzeba było jakby tunel zrobić z prześwitem.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.