Magazyny na drodze ważnego przejścia. Ogrodzenia nie będzie
Czy planowane połączenie między kładką nad obwodnicą w rejonie węzła Karczemki i przystankiem PKM Kiełpinek zostanie zagrodzone? Prywatny właściciel gruntów zapewnia, że uwzględni w swojej inwestycji magazynowo-biurowej przewidzianą przez urzędników infrastrukturę. Niezbędne będą jednak korekty w gotowym projekcie.
Wówczas przedsięwzięcie było na etapie poszukiwania wykonawcy dokumentacji projektowej, którym ostatecznie w przetargu prowadzonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska została wybrana firma Nevora Projekt z Gdańska z ofertą na kwotę ok. 103 tys. zł.
Chodnik i droga rowerowa na gruncie prywatnym
I choć prace budowlane jeszcze nie ruszyły, to projekt będzie wymagał już poprawek. Planowane połączenie pieszo-rowerowe wyznaczono bowiem przez prywatny grunt, na którym będzie realizowana zabudowa magazynowo-biurowa.
- Może warto wrócić do tematu chodnika i ścieżki rowerowej prowadzącej do przystanku Kiełpinek PKM? Okazuje się, że trasa może zostać przegrodzona nową inwestycją prywatną - napisał do nas pan Krzysztof, czytelnik Trojmiasto.pl, wskazując jednocześnie na projekt warszawskiej spółki LCP Properties.
Warszawska firma faktycznie zabiega już o pozwolenie na budowę "Multiparku". Będą to docelowo trzy hale magazynowe wysokiego składowania z możliwością podziału na niezależne moduły oraz powierzchnie biurowe do aranżacji własnej przez najemcę.
Nowe przejście do Nowej Warszawskiej najwcześniej za ponad rok
Przejście zapisane w miejscowym planie zagospodarowania
Wprowadzenie w ten teren ogólnodostępnego powiązania pieszo-rowerowego niekoniecznie jest zatem "na rękę" inwestorowi, który z racji funkcji logistycznej preferowałby zamknąć teren dla osób postronnych.
W planie zagospodarowania przestrzennego z 2016 r. zawarto zapis o zalecanej lokalizacji ciągu pieszo-rowerowego, choć sam przebieg nie został szczegółowo sprecyzowany - ustalono jedynie tzw. zalecaną lokalizację. Jego usankcjonowanie wyłącznie na poziomie planu nie gwarantuje jednak jeszcze pełnej dostępności.
- Działka, przez którą przebiega planowany ciąg pieszo-rowerowy, faktycznie należy do prywatnego przedsiębiorcy, który zlecił już przeprojektowanie pierwotnych rozwiązań - informuje Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Dopiero po otrzymaniu zaktualizowanej dokumentacji, miasto będzie mogło rozważyć kolejne kroki.
Dzielnice - wizje przestrzeni. Jak połączyć parking, park i szkołę na Kokoszkach?
Niezbędne uregulowanie prawne ogólnodostępnego przejścia
Jako "kolejne kroki" należy tutaj rozumieć zarówno sprawy związane z ogłoszeniem przetargu na roboty budowlane, jak i wydzieleniem z terenu przyszłych magazynów przestrzeni dla pieszych i rowerzystów.
- Prowadzimy rozmowy z miastem w celu znalezienia optymalnych rozwiązań formalno-prawnych, w kontekście korzystania z terenu przewidzianego pod realizację przyszłego ciągu pieszo-rowerowego - mówi Magdalena Kowalewska, dyrektor operacyjna w LCP Properties w Polsce. - Jednym z kluczowych aspektów tego projektu jest fakt, że ciąg będzie ogólnodostępny, przez całą dobę. Oznacza to, że mieszkańcy i turyści będą mieli nieograniczony dostęp do nowej trasy, co z pewnością wpłynie pozytywnie na jakość życia i mobilność w mieście. Tego typu działania to stały element naszej polityki zrównoważonego rozwoju.
Kiedy należy spodziewać się realizacji nowego chodnika i drogi rowerowej? Miasto obecnie nie podaje terminów, zaś prywatny inwestor przewiduje rozpoczęcie prac budowlanych w obrębie obiektów magazynowo-biurowych jeszcze w bieżącym roku.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – magazyny w Trójmieście i okolicach
Miejsca
Opinie (96) 2 zablokowane
-
2023-07-23 21:33
(1)
Wydeptany chodnik to chyba koryto odwodnienieniowe
- 5 0
-
2023-07-23 22:22
Ludzie chodzą wzdłuż i po tym korycie. Wbrew pozorom duży tam jest ruch.
- 7 0
-
2023-07-23 21:35
"Planowane połączenie pieszo-rowerowe wyznaczono bowiem przez prywatny grunt" - w normalnej firmie za coś takiego byłoby zwolnienie.
- 11 1
-
2023-07-23 21:44
Tymczasem niezbędna kładka na Karwinach...
Wciąż w fazie konsultacji, partycypacji, debaty itp? Czy może 'zaczęła ja robić ' znana firma MTM wraz z mostami wezla nad linia kolejowa pod nadzorem wizjonerskiego podprezydenta Marka?
- 2 2
-
2023-07-23 22:24
Grodzic
Teren prywatny rzecz swieta
- 3 1
-
2023-07-23 22:26
Zdjecie nr 1
Typowe fajfusy co na pustej drodze jadą środkowym pasem
- 0 1
-
2023-07-23 22:27
Do PKM-ki to powinien tam przede wszystkim dojeżdżać autobus z okolicznych osiedli, ale w ramach wspierania transportu szynowego Gdańsk nie przewiduje używania istniejącej tam pętli.
- 22 0
-
2023-07-23 22:48
To teraz przejście naziemne na obwodnicę i światła postawmy
- 5 2
-
2023-07-23 23:30
(2)
Jak można zaplanować przejście na cudzej działce
- 5 3
-
2023-07-24 00:16
A dlaczego by nie
A jezioro damy tu.
- 2 0
-
2023-07-24 09:13
normalnie. służebność się to nazywa i nie jest niczym nowym
w księdze wieczystej można to zapisać
- 0 0
-
2023-07-24 00:30
Dojazd od strony obwodnicy (9)
Do tego przystanku PKM, powinien być bezpośredni dojazd z tunelu pod obwodnicą od strony Gdyni i z góry od centrum handlowego. Tak trzeba dużo nadrobić żeby tam dojechać od strony obwodnicy.
- 44 4
-
2023-07-24 03:01
(4)
Dokładnie tak, nigdy nie rozumiałem jak można tak marnować potencjał tego przystanku. Nie ma innego tak blisko położonego obwodnicy
- 10 2
-
2023-07-24 08:31
i do tego malutki parking (1)
I tak pozajmowany przez ludzi z jasienia, bo na Jasieniu parking zapycha się szybciej, więc ludzie z Jasienia przyjeżdżają na Kiełpinek
- 4 3
-
2023-07-24 17:33
Kiełpinek to Jasień
- 0 2
-
2023-07-24 08:32
Jest
- 1 3
-
2023-07-24 16:33
Matarnia jest bliżej.
- 0 0
-
2023-07-24 10:07
(2)
Najlepiej tak aby zaparkować na peronie bo po schodach cieżko przecież wejść. Typowe.
- 2 2
-
2023-07-24 10:15
A jechałeś kiedyś samochodem do tego przystanku?
Nikt nie pisze o dojściu z parkingu
- 2 1
-
2023-07-24 14:51
Kolejny furiat? Ty chyba nie rozumiesz zaintegrowanego transportu. Właśnie w tym miejscu powinien być wygodny dojazd samochodów i duży parking kubaturowy by ludzie mogli się przesiąść na pociąg i dojechać do Gdańska/Gdyni PKMką. Wtedy te pociągu miały bu dodatkowy sens. A tak to wszyscy z okolic Trójmiasta pchają się do niego samochodami.
- 2 1
-
2023-07-24 16:35
Wystarczyłoby rondo w miejscu gdzie mają budować te magazyny.
I można by zjechać bez problemu na PKM od tego mini-węzła dla auchana.
Nie wiem kto sprzedał tę ziemie prywatnej firmie i to jeszcze pod magazyny.- 3 2
-
2023-07-24 01:42
Miasto wydało tyle kasy na projekt który jest do korekty? Czyli wyda pewnie kolejne tysiące a przejścia i tak nie będzie. Dramat, nic dla mieszkańców
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.