Nowe rowery Mevo 2.0 na testach
We wtorek na ulicach Gdańska po raz pierwszy pojawił się rower Mevo 2.0. Pokazowy egzemplarz był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który ma ocenić, czy rower jest zgodny z opisem przedmiotu zamówienia. Jeśli jego opinia będzie pozytywna, to będzie można podpisać umowę z nowym operatorem roweru metropolitalnego.
Jego informacje o "tajemniczym elektryku z naklejoną nazwą Mevo" potwierdza Obszar Metropolitalny, który w imieniu gmin prowadzi postępowanie przetargowe.
- Najpierw niezależni eksperci sprawdzili, czy spółka City Bike Global mogła w ogóle złożyć ofertę. Kolejnym krokiem było sprawdzenie, czy oferta nie podlega odrzuceniu ze względu na rażąco niską cenę. Teraz sprawdzamy, czy testowy rower jest zgodny z Opisem Przedmiotu Zamówienia - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, szefowa projektu Mevo 2.0.
We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego i członków komisji przetargowej, którzy oceniali jego funkcjonalność, wygodę i komfort jazdy, działanie baterii, hamulców, oświetlenia i wszystkich pozostałych podzespołów.
- W środę rower trafi do niezależnego rzeczoznawcy, którego opinia będzie dla nas wiążąca. Jeśli uzna on, że rower jest zgodny z OPZ, wówczas nasi prawnicy będą mogli dać nam zielone światło na wybór wykonawcy, a następnie podpisanie umowy. Rzeczoznawca na sporządzenie opinii będzie miał dwa tygodnie - dodaje Kleczewska.
Sam jednoślad prezentuje się efektownie. Nowy rower znacząco różni się od swojego poprzednika. Przede wszystkim sprawia wrażenie masywniejszego, a przy tym jego sylwetka jest bardziej opływowa i dynamiczna. Poza tym, że różni się kolorem, od swojego poprzednika odróżnia go też umocowanie baterii - ta ukryta jest w ramie (poprzednio znajdowała się w bagażniku nad tylnym kołem). Na kierownicy - oprócz masywnego koszyka - znajduje się też sporej wielkości panel z diodami informującymi użytkownika o stopniu jej wyczerpania.
Przypomnijmy, że niedawno obszar wydłużył o 60 dni czas na wybór oferty i podpisanie umowy z operatorem. Jak mówią urzędnicy, postępowanie ma zostać rozstrzygnięte do końca tego roku.
Mevo znowu jeździ po Gdańsku? (9 opinii)
Opinie (469) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-17 05:01
Czy Ktokolwiek osobiscie poniosl odpowiedzialnosc za mevo 1.0 (1)
Redakcjo zrobicie artykuł o tym czy ktokolwiek kto podpisywał się imieniem I nazwiskiem zgarnal $ poniósł odpowiedzialnosc . Czy dalej są również i rowniejsi ???
Ps. Oddawać zlodzieje z mevo moje 10zl z abonamentu razy kilka tysięcy osób których oszukali- 9 2
-
2021-11-17 11:18
Niby jak? Spółka poniosła odpowiedzialność.
- 1 0
-
2021-11-17 06:10
ściema
A co z 4 tysiącami starych rowerów? Też były "elektryczne", znowu przewał. Po drugie hulajnogi są praktyczniejsze, czy w ogóle to Mevo jest potrzebne? Kiedy miasto odda pieniądze za to ze przed 4 laty wybrało oszusta?
- 9 1
-
2021-11-17 06:38
Drugi skok na kase sie szykuje
"Nowe przyslowie sobie polak kupi - ze przed szkoda i po szkodzie glupi."
- 5 1
-
2021-11-17 06:47
zaniepokojony (4)
Teraz oprócz walających się wszędzie hulajnóg będą jeszcze rowery.?
- 3 3
-
2021-11-17 07:10
(2)
Rowery mają stojaki.
- 1 1
-
2021-11-17 09:53
dzbanku ale sie usmiałem jakie stojaki ? (1)
- 0 1
-
2021-11-18 10:49
łatwo je zauważyć: obejrzyj sam
niektóre mają wiaty
- 0 0
-
2021-11-17 11:19
i tak głównie to walają się samochody
- 2 0
-
2021-11-17 07:43
uuuu..nastepny walek sie szykuje
- 3 1
-
2021-11-17 08:15
Trójmiasto
Mevo2 tylko dla Trójmiasta.Tu jeździć i rozliczać,a nie po okolicznych wioskach.
- 0 2
-
2021-11-17 08:15
Pytanie
Czy tym razem niskie osoby będą mogły bez problemów korzystać z MEVO? Poprzednie rowery były tak wysokie, że osoba 1,5m miała problem z korzystaniem...
- 1 3
-
2021-11-17 08:22
Masz rację. Dlaczego ? Powinny być solidne, napędzane siłą mięśni. :-)
- 2 1
-
2021-11-17 08:42
Mevo
Co ze starymi rowerami Mevo?
- 3 1
-
2021-11-17 08:44
Strata publicznych pieniędzy
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.