Nowe rowery Mevo 2.0 na testach
We wtorek na ulicach Gdańska po raz pierwszy pojawił się rower Mevo 2.0. Pokazowy egzemplarz był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który ma ocenić, czy rower jest zgodny z opisem przedmiotu zamówienia. Jeśli jego opinia będzie pozytywna, to będzie można podpisać umowę z nowym operatorem roweru metropolitalnego.
Jego informacje o "tajemniczym elektryku z naklejoną nazwą Mevo" potwierdza Obszar Metropolitalny, który w imieniu gmin prowadzi postępowanie przetargowe.
- Najpierw niezależni eksperci sprawdzili, czy spółka City Bike Global mogła w ogóle złożyć ofertę. Kolejnym krokiem było sprawdzenie, czy oferta nie podlega odrzuceniu ze względu na rażąco niską cenę. Teraz sprawdzamy, czy testowy rower jest zgodny z Opisem Przedmiotu Zamówienia - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, szefowa projektu Mevo 2.0.
We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego i członków komisji przetargowej, którzy oceniali jego funkcjonalność, wygodę i komfort jazdy, działanie baterii, hamulców, oświetlenia i wszystkich pozostałych podzespołów.
- W środę rower trafi do niezależnego rzeczoznawcy, którego opinia będzie dla nas wiążąca. Jeśli uzna on, że rower jest zgodny z OPZ, wówczas nasi prawnicy będą mogli dać nam zielone światło na wybór wykonawcy, a następnie podpisanie umowy. Rzeczoznawca na sporządzenie opinii będzie miał dwa tygodnie - dodaje Kleczewska.
Sam jednoślad prezentuje się efektownie. Nowy rower znacząco różni się od swojego poprzednika. Przede wszystkim sprawia wrażenie masywniejszego, a przy tym jego sylwetka jest bardziej opływowa i dynamiczna. Poza tym, że różni się kolorem, od swojego poprzednika odróżnia go też umocowanie baterii - ta ukryta jest w ramie (poprzednio znajdowała się w bagażniku nad tylnym kołem). Na kierownicy - oprócz masywnego koszyka - znajduje się też sporej wielkości panel z diodami informującymi użytkownika o stopniu jej wyczerpania.
Przypomnijmy, że niedawno obszar wydłużył o 60 dni czas na wybór oferty i podpisanie umowy z operatorem. Jak mówią urzędnicy, postępowanie ma zostać rozstrzygnięte do końca tego roku.
Mevo znowu jeździ po Gdańsku? (9 opinii)
Opinie (469) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-16 21:01
Powinny być ładowane na stacjach Mevo - a nie zabierane do ładowania. (1)
.
- 5 0
-
2021-11-16 21:35
jakich stacjach ? kawałek płaskownika wbetonowanego to nie stacja
- 2 1
-
2021-11-16 21:10
Przynajmniej jakoś wygląda. Poprzednie nie dość że awaryjne to jeszcze wiochmeńsko się prezentowały.
- 3 4
-
2021-11-16 21:15
Kręć kilometry dla Gdańska"ci sami urzędnicy ogłosili ze mieszkańcy Gdańska Doskonale sobie radzą bez Mevo tym bardziej
Mieszkancy jeździli po kilkadziesiąt razy dziennie po całym Gdańsku i kilkadziesiąt kilometrów dziennie a nawet i po 100km .To znaczy ze rowery elektryczne i mevo sa całkowicie zbędne !!
A teraz ci sami urzednicy wciskają kolejny kit ze muszą byc rowery elektryczne bo bo inaczej nie będą ci mieszkancy mieli jak dojechac :)
Jak bede miał wybierac wybiorę hulajnoge raz ze bede miał kilka przejazdów za darmo bo promocje są czesto to hulajnoga jest tańsza i wygodniejsza niz ten koszmarny rowerek elektryczny cieżki jak czołg- 2 3
-
2021-11-16 21:29
Niekończąca się opowieść...
Do znudzenia, mevo... Oby tym razem się udało...
- 5 0
-
2021-11-16 21:35
Ten rowerek kosztuje 40 tysięcy złotych? (1)
Przecież za tą kwotę można kupić nowe auto...
- 10 1
-
2021-11-17 11:20
Nie rower a obsługa jego przez 6lat
- 1 0
-
2021-11-16 22:05
here we go again (1)
A gdyby tak....zastosować zwykłe rowery?
- 9 1
-
2021-11-17 09:55
to by zmarnowali za mało kasy
- 1 1
-
2021-11-16 22:05
Kiedyś mówiłem, że mevo nie wypali i teraz będzie to samo. (3)
System bez ładowania nie ma racji bytu. Przy okazji gdzie prokuratura by powsadzać poprzednich/obecnych decydentów tej głupoty?
- 56 13
-
2021-11-17 10:02
Szykuje się kolejna piękna katastrofa.
- 2 1
-
2021-11-17 14:44
O czym Ty mówisz? przecież był Prodźekt Meneżer, który zakontraktował full konsultantów, przeprowadził konsultacje społeczne, tak więc: Pan jest winny, Pani jest winna - kara już poniesiona w postaci przetransferowania podatków na rzeczywistych beneficjentów tego projektu.
- 1 1
-
2021-11-17 20:17
no przecież pisałem, że to było vtopeo nie mevo
- 1 1
-
2021-11-16 22:42
Będzie pięknie zlewał się z ciemnością.
- 5 1
-
2021-11-16 22:57
Kolejne elektryki
Znowu elektryki którymi będą jeździć osoby nie umiejące jeździć na rowerze, do tego duża masa roweru i prędkość. Dlaczego w tym przypadku nikt nie chce dbać o zdrowie mieszkańców używając tam zwykłych rowerów bez akumulatorów, taniej, bezpieczniej i zdrowiej (no ale na utrzymaniu tego mniejsza kasa do zarobienia)
- 7 1
-
2021-11-17 00:43
Przypomina rower JUMP Ubera w Rzymie
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.