Nowe rowery Mevo 2.0 na testach
We wtorek na ulicach Gdańska po raz pierwszy pojawił się rower Mevo 2.0. Pokazowy egzemplarz był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który ma ocenić, czy rower jest zgodny z opisem przedmiotu zamówienia. Jeśli jego opinia będzie pozytywna, to będzie można podpisać umowę z nowym operatorem roweru metropolitalnego.
Jego informacje o "tajemniczym elektryku z naklejoną nazwą Mevo" potwierdza Obszar Metropolitalny, który w imieniu gmin prowadzi postępowanie przetargowe.
- Najpierw niezależni eksperci sprawdzili, czy spółka City Bike Global mogła w ogóle złożyć ofertę. Kolejnym krokiem było sprawdzenie, czy oferta nie podlega odrzuceniu ze względu na rażąco niską cenę. Teraz sprawdzamy, czy testowy rower jest zgodny z Opisem Przedmiotu Zamówienia - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, szefowa projektu Mevo 2.0.
We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego i członków komisji przetargowej, którzy oceniali jego funkcjonalność, wygodę i komfort jazdy, działanie baterii, hamulców, oświetlenia i wszystkich pozostałych podzespołów.
- W środę rower trafi do niezależnego rzeczoznawcy, którego opinia będzie dla nas wiążąca. Jeśli uzna on, że rower jest zgodny z OPZ, wówczas nasi prawnicy będą mogli dać nam zielone światło na wybór wykonawcy, a następnie podpisanie umowy. Rzeczoznawca na sporządzenie opinii będzie miał dwa tygodnie - dodaje Kleczewska.
Sam jednoślad prezentuje się efektownie. Nowy rower znacząco różni się od swojego poprzednika. Przede wszystkim sprawia wrażenie masywniejszego, a przy tym jego sylwetka jest bardziej opływowa i dynamiczna. Poza tym, że różni się kolorem, od swojego poprzednika odróżnia go też umocowanie baterii - ta ukryta jest w ramie (poprzednio znajdowała się w bagażniku nad tylnym kołem). Na kierownicy - oprócz masywnego koszyka - znajduje się też sporej wielkości panel z diodami informującymi użytkownika o stopniu jej wyczerpania.
Przypomnijmy, że niedawno obszar wydłużył o 60 dni czas na wybór oferty i podpisanie umowy z operatorem. Jak mówią urzędnicy, postępowanie ma zostać rozstrzygnięte do końca tego roku.
Mevo znowu jeździ po Gdańsku? (9 opinii)
Opinie (469) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-17 08:51
Eko rowery?
Baterie ładowane prądem z węgla będą rozwożone do rowerów samochodem spalinowym.
- 4 1
-
2021-11-17 08:57
Za mały koszyk
- 2 1
-
2021-11-17 09:00
Czy można po Długim Targu jeździć rowerem??? (5)
:) :)
- 8 3
-
2021-11-17 09:16
Można
- 2 1
-
2021-11-17 09:50
nie oficjalnie nie wolno jest zakaz (1)
- 0 4
-
2021-11-17 10:03
Pokaż mi ten zakaz.
- 2 0
-
2021-11-17 09:51
można
jeszcze jak!
- 2 0
-
2021-11-18 16:06
Oczywiście, że można od wielu lat.
- 1 0
-
2021-11-17 09:09
Po Długim Targu nie wolno jeździć na rowerach! (4)
- 0 3
-
2021-11-17 09:16
Wolno. (3)
Rozejrzyj się czasem wokół siebie, a nie tylko japa w telefon
- 1 1
-
2021-11-17 09:51
meduzo jest zakaz od dawna i nadal obowiązuje .Ale jak masz wątpliwości to dzwon do SM cymbałku (2)
- 0 2
-
2021-11-17 10:02
No popatrz... a wg mnieod 2011 Długa i Długi Targ nie są bjęte zakazem jazdy na rowerze.
- 1 0
-
2021-11-17 11:16
jest znak zakaz ruchu "nie dotyczy rowerów". jak wół stoi
- 1 0
-
2021-11-17 09:17
wałki trójmiejskie
kto na tym musi przytulić? przecież moze na to wyłożyc kase prywatna firma..jak hulajnogi..
- 1 1
-
2021-11-17 09:33
Co z flotą Mevo 1.0?
Co się dzieje z tymi rowerami z pierwszej edycji Mevo. Poza tym że gniją. Sprzedać póki mają jakąś wartość.
- 0 1
-
2021-11-17 09:35
Komu w drogę TENU Mevo ?
co to znaczy ?
- 1 1
-
2021-11-17 09:36
Polska język trudna
Komu w drogę, TENU Mevo! - rzeczoznawca odrzuci rower jako niezgodny z przedmiotem zamówienia.
- 2 1
-
2021-11-17 09:55
Ogólnie....kabaret.
- 0 1
-
2021-11-17 09:57
Z hulajnogami nie maja szans,taniej szybciej i wygodniej (1)
- 0 2
-
2021-11-17 11:17
taniej? Hulajnoga 5zł za kurs Mevo 1.0 było 10zł za miesiąc użytkowania.
teraz pewnie będzie drożej ale i tak musi być znacznie taniej od tradycyjnej komunikacji publicznej bo chętnych nie będzie.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.