• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo łapie opóźnienie. Będzie konieczna wymiana rowerów?

Maciej Korolczuk
5 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (537)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Obszar Metropolitalny nie zgodzi się, by wadliwe rowery wyjechały na ulice Trójmiasta, i prawdopodobnie wymusi na hiszpańskim operatorze, by wymienił je na inne, pozbawione wad fabrycznych, ale też zgodne z zapisami przetargu. To też opóźni start systemu. Obszar Metropolitalny nie zgodzi się, by wadliwe rowery wyjechały na ulice Trójmiasta, i prawdopodobnie wymusi na hiszpańskim operatorze, by wymienił je na inne, pozbawione wad fabrycznych, ale też zgodne z zapisami przetargu. To też opóźni start systemu.

Po problemach z pękającymi ramami rowerów w Sztokholmie Obszar Metropolitalny nie dopuści dostarczonych rowerów Mevo z napędem elektrycznym do użytku i prawdopodobnie wymusi na operatorze wymianę floty elektryków na inne rowery. To też oznacza, że system ruszy później, niż planowano.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Decyzja Obszaru o niedopuszczeniu rowerów do użytku jest:

Pierwszy sygnał ostrzegawczy, że inauguracja Mevo 2.0 może się opóźnić, pojawił się przed dwoma tygodniami, gdy po zaledwie kilku dniach operator wyłączył aplikację i przerwał testy wewnętrzne.

W ich ramach Obszar Metropolitalny udostępnił 75 rowerów elektrycznych i 25 rowerów bez silnika i baterii, by urzędnicy, oficerowie rowerowi, eksperci i dziennikarze przetestowali rowery, zanim zostaną one - również w formie testów - udostępnione mieszkańcom.

Jeździliśmy rowerem Mevo. Wnioski? Jest nieźle, ale nie idealnie Jeździliśmy rowerem Mevo. Wnioski? Jest nieźle, ale nie idealnie

Po drugie - urzędników odpowiedzialnych za wdrożenie Mevo zaczęły też niepokoić wstrzymane dostawy rowerów elektrycznych, które miały do Trójmiasta docierać w regularnych transzach i według określonego harmonogramu.

Tymczasem jeszcze w kwietniu ciężarówki z rowerami z włoskiej fabryki pod Bari przestały przyjeżdżać do Gdańska, przez co liczba dostarczonych rowerów elektrycznych zatrzymała się na 400. Tym samym, by uruchomić system w pełnym zakresie, wciąż brakuje ponad 2,5 tys. rowerów elektrycznych (pozostałe 1 tys. rowerów tradycyjnych dotarło do Gdańska w pierwszej kolejności).



Trzecia lampka ostrzegawcza zaświeciła się w czasie majówki, gdy ten sam operator zawiesił funkcjonowanie systemu rowerów miejskich w Sztokholmie. Powodem wycofania rowerów z ulic stolicy Szwecji były kłopoty z pękającymi ramami rowerów, a wcześniej z kablami zasilającymi i bateriami (dochodziło do ich zapłonu).

Szlaki rowerowe w Trójmieście i na Pomorzu



Baterie nie wytrzymują ujemnych temperatur



Już po pierwszych doniesieniach o kłopotach hiszpańskiego operatora w Sztokholmie przedstawiciele Obszaru tłumaczyli, że choć system sztokholmski i Mevo łączy ta sama flota rowerów, różni je sposób funkcjonowania samego systemu. To m.in. inaczej skonstruowana umowa (hiszpańska firma w Sztokholmie działa na podstawie koncesji i pobiera przychody niezależnie od tego, jak działa system) czy różnice w wymogach co do liczby stacji ładujących i ekip serwisowych.

Pękające ramy w rowerach w Sztokholmie były przyczyną wycofania ich z ulic stolicy Szwecji. Teraz na dostawę takich samych jednośladów przez tego samego operatora nie chce zgodzić się Obszar Metropolitalny. Pękające ramy w rowerach w Sztokholmie były przyczyną wycofania ich z ulic stolicy Szwecji. Teraz na dostawę takich samych jednośladów przez tego samego operatora nie chce zgodzić się Obszar Metropolitalny.
- W 2022 r. City Bike Global, czyli operator systemu roweru metropolitalnego Mevo 2.0, rozpoczął działanie w Sztokholmie. Od początku jesteśmy w stałym kontakcie z urzędnikami odpowiedzialnymi za system, uważnie obserwowaliśmy jego funkcjonowanie. To pozwoliło nam na monitorowanie ewentualnych usterek. W pierwszym tygodniu grudnia ubiegłego roku w stolicy Szwecji okazało się, że baterie w rowerach elektrycznych nie są odpowiednio dostosowane do minusowych temperatur. City Bike Global wspólnie z producentem usunęli usterkę. Kolejne miesiące pokazały, że nie był to jedyny problem jednośladów. W kilku z nich zaczęły pękać ramy przy mocowaniu kierownicy i przedniego koła. Usterka okazała się na tyle poważna, że 3 maja system w Sztokholmie został zawieszony - mówi Katarzyna Kołodziejska z Obszaru Metropolitalnego.
Czy już nastąpił moment, by bić na alarm? Urzędnicy z Obszaru Metropolitalnego starają się tonować nastroje i zapewniają, że robią wszystko, by Mevo 2.0 nie zakończyło się jeszcze większą klapą niż jego pierwsza wersja. W piątek w tej sprawie miała się odbyć nawet konferencja prasowa, ale spotkanie z dziennikarzami ostatecznie odwołano.



Wymiana rowerów na inne



Jak wynika z opublikowanego oświadczenia, urzędnicy nie chcą się zgodzić, by rowery (te dostarczone i te, na które jeszcze czekamy) wyjechały w lipcu na ulice metropolii.

Wiele na to wskazuje, że wyprodukowane we włoskiej fabryce rowery zostaną wycofane i wymienione przez operatora na inne, pozbawione wad fabrycznych, ale też zgodne z zapisami przetargu. Urzędnicy mieli zostać zapewnieni przez Hiszpanów, że nie potrwa to dłużej niż trzy miesiące, a nowa fabryka rowerów jest już wybrana.

- Od początku komunikowaliśmy, że nie dopuścimy do uruchomienia systemu i oddania go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Poinformowaliśmy City Bike Global, że wadliwe rowery nie mogą wyjechać na ulice Obszaru Metropolitalnego. Operator przedstawił nam rozwiązanie problemu, który pozwoli uruchomić bezpieczny system. Jesteśmy w stałym kontakcie z City Bike Global i w ciągu kilku najbliższych dni ogłosimy ostateczne rozwiązanie problemu - informuje Kołodziejska.
Problemy z rowerami i oczekiwanie na dostawę innych jednośladów oznaczają, że system nie ruszy w pełnym wymiarze na początku lipca, lecz - najszybciej - jesienią.

Miejsca

Opinie (537) ponad 20 zablokowanych

  • Sie zaczynaaa!

    I za rok kolejne kilkadziesiąt baniek zniknie we mgle

    • 15 1

  • Panie Ziobro teraz jest czas na Pana zdecydowane dzialanie . (1)

    Oby ten zabojczy zlom nigdy nie wyjechal na ulice Gdanska.

    • 9 5

    • Zero to taki polski putler. Jak dostanie pełną władzę to jakby Jedyny Pierścień założył,

      • 3 4

  • Proszę napisać jakie kary za każdy dzień opóźnienia zapłaci firma która wygrała przetarg

    • 13 2

  • Mevo, to zwykłe badanie opinii publicznej....Fakty mówią za siebie , reakcji brak ?! Dlaczego ? (1)

    Trójmiasto jest skorumpowane, fakty na to wskazują . Żadna z instytucji, do spraw chronienia prawa , nie wykonuje swoich obowiązków Mieszkańcy wskazują na to co się dzieje, a portal i jego dziennikarze udają że wszystko jest w porządku i zgodnie z ich postrzeganiem rzeczywistości. To wszystko jest zakłamywane i przedstawiane jako norma . Nikt na to nie reaguje , jak w zakładzie dla obłąkanych . Wszystko funkcjonuje jak w oszustwie prowokowanym od trzech lat .Oszukano mieszkańców wcześniej i procedury będą dalej wdrażane pod pozorem tak zwanego "dobrostanu". Nie będziecie używać rowerów ale będziecie szczęśliwi , bo będziecie zadowoleni ze nikogo nie oszukano, płacąc za to wszystko !

    • 21 3

    • tak właśnie jest

      Masz rację. A do tego jeszcze jeden aspekt. Wielkie pieniądze na bezużyteczne pomysły. Tak to działa w UE. Wielka kasa przepalana za cichą zgodą unijnych urzędników. Przy okazji dajemy zarobić hiszpańskiemu operatorowi czy włoskiej fabryce. I dzieje się to pomimo że będzie to zapewne kolejne Mevo, które poniesie klęskę, i to może bardziej spektakularną niż Mevo 1. A to wszystko przy samozadowoleniu pomorskich urzędników i przyzwoleniu z eurokołchozu.
      Z UE śmieją się na innych kontynentach, bo tak zarządzana UE staje się powoli kompletnie niekonkurencyjna poprzez choćby ogromne sztuczne koszty "zielonej rewolucji". Całkiem możliwe, że jak tej eurokomuny nie zniszczymy w zalążku, to chińczycy czy inni azjaci nakryją nas czapkami, a z Europy zrobi się skansen lub jakiś inny russkij mir.

      • 8 1

  • Byle do Mevo 3.0

    • 8 2

  • Ani trochę mnie to nie dziwi. Nie ma po co się bulwersować Drodzy Gdańszczanie i Drogie Gdańszczanki - jest jak miało być. Grunt, że serdeczności mamy pod dostatkiem i już czekamy na Falę która będzie opóźniona ale spoko - Ci co mają zarobić to zarobią a bilety pójdą w górę zgodnie z planem. Serdeczności:).

    • 13 3

  • Dulkiewicz musi odejść (1)

    Ta robota ją przerosła. A reszta towarzycha też niech odpocznie na zielonej trawce

    • 16 5

    • ona mogła w ogóle nie przychodzić

      siedziałąm w komisji to babcie przychodziły głosować
      bo "Olusia musi wygrać - nasza Oleńka" i niestety wygrała
      a przeboje były bo przewodniczący komisji z V - X robił - nie można było raportu napisać bo od razu rzucał się
      zostało to zgłoszone, ale niestety "Olusia" wygrała

      • 3 0

  • Problem jest taki że, w krajach skandynawskich decyzje podejuje się w trosce o obywatela, a u nas dla pieniędzy.

    • 10 2

  • wiewiórki szepczą, że to przygotowanie pozycji na bankructwo nr 2 - chodzi o to by 100% winy zrzucić z urzędników (1)

    i w miarę możliwości opóźnić ogłoszenie katastrofy na termin po wyborach samorządowych. ale ekonomicznie i technicznie sprawa ma juz być przesądzona.

    • 14 2

    • rude są fałszywe

      i kłamią :P

      • 2 1

  • Tragedia

    Wszystko się sypie. Zero profesjonalizmu. Tandeta, jak za komuny :(

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum