• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo łapie opóźnienie. Będzie konieczna wymiana rowerów?

Maciej Korolczuk
5 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (537)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Obszar Metropolitalny nie zgodzi się, by wadliwe rowery wyjechały na ulice Trójmiasta, i prawdopodobnie wymusi na hiszpańskim operatorze, by wymienił je na inne, pozbawione wad fabrycznych, ale też zgodne z zapisami przetargu. To też opóźni start systemu. Obszar Metropolitalny nie zgodzi się, by wadliwe rowery wyjechały na ulice Trójmiasta, i prawdopodobnie wymusi na hiszpańskim operatorze, by wymienił je na inne, pozbawione wad fabrycznych, ale też zgodne z zapisami przetargu. To też opóźni start systemu.

Po problemach z pękającymi ramami rowerów w Sztokholmie Obszar Metropolitalny nie dopuści dostarczonych rowerów Mevo z napędem elektrycznym do użytku i prawdopodobnie wymusi na operatorze wymianę floty elektryków na inne rowery. To też oznacza, że system ruszy później, niż planowano.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Decyzja Obszaru o niedopuszczeniu rowerów do użytku jest:

Pierwszy sygnał ostrzegawczy, że inauguracja Mevo 2.0 może się opóźnić, pojawił się przed dwoma tygodniami, gdy po zaledwie kilku dniach operator wyłączył aplikację i przerwał testy wewnętrzne.

W ich ramach Obszar Metropolitalny udostępnił 75 rowerów elektrycznych i 25 rowerów bez silnika i baterii, by urzędnicy, oficerowie rowerowi, eksperci i dziennikarze przetestowali rowery, zanim zostaną one - również w formie testów - udostępnione mieszkańcom.

Jeździliśmy rowerem Mevo. Wnioski? Jest nieźle, ale nie idealnie Jeździliśmy rowerem Mevo. Wnioski? Jest nieźle, ale nie idealnie

Po drugie - urzędników odpowiedzialnych za wdrożenie Mevo zaczęły też niepokoić wstrzymane dostawy rowerów elektrycznych, które miały do Trójmiasta docierać w regularnych transzach i według określonego harmonogramu.

Tymczasem jeszcze w kwietniu ciężarówki z rowerami z włoskiej fabryki pod Bari przestały przyjeżdżać do Gdańska, przez co liczba dostarczonych rowerów elektrycznych zatrzymała się na 400. Tym samym, by uruchomić system w pełnym zakresie, wciąż brakuje ponad 2,5 tys. rowerów elektrycznych (pozostałe 1 tys. rowerów tradycyjnych dotarło do Gdańska w pierwszej kolejności).



Trzecia lampka ostrzegawcza zaświeciła się w czasie majówki, gdy ten sam operator zawiesił funkcjonowanie systemu rowerów miejskich w Sztokholmie. Powodem wycofania rowerów z ulic stolicy Szwecji były kłopoty z pękającymi ramami rowerów, a wcześniej z kablami zasilającymi i bateriami (dochodziło do ich zapłonu).

Szlaki rowerowe w Trójmieście i na Pomorzu



Baterie nie wytrzymują ujemnych temperatur



Już po pierwszych doniesieniach o kłopotach hiszpańskiego operatora w Sztokholmie przedstawiciele Obszaru tłumaczyli, że choć system sztokholmski i Mevo łączy ta sama flota rowerów, różni je sposób funkcjonowania samego systemu. To m.in. inaczej skonstruowana umowa (hiszpańska firma w Sztokholmie działa na podstawie koncesji i pobiera przychody niezależnie od tego, jak działa system) czy różnice w wymogach co do liczby stacji ładujących i ekip serwisowych.

Pękające ramy w rowerach w Sztokholmie były przyczyną wycofania ich z ulic stolicy Szwecji. Teraz na dostawę takich samych jednośladów przez tego samego operatora nie chce zgodzić się Obszar Metropolitalny. Pękające ramy w rowerach w Sztokholmie były przyczyną wycofania ich z ulic stolicy Szwecji. Teraz na dostawę takich samych jednośladów przez tego samego operatora nie chce zgodzić się Obszar Metropolitalny.
- W 2022 r. City Bike Global, czyli operator systemu roweru metropolitalnego Mevo 2.0, rozpoczął działanie w Sztokholmie. Od początku jesteśmy w stałym kontakcie z urzędnikami odpowiedzialnymi za system, uważnie obserwowaliśmy jego funkcjonowanie. To pozwoliło nam na monitorowanie ewentualnych usterek. W pierwszym tygodniu grudnia ubiegłego roku w stolicy Szwecji okazało się, że baterie w rowerach elektrycznych nie są odpowiednio dostosowane do minusowych temperatur. City Bike Global wspólnie z producentem usunęli usterkę. Kolejne miesiące pokazały, że nie był to jedyny problem jednośladów. W kilku z nich zaczęły pękać ramy przy mocowaniu kierownicy i przedniego koła. Usterka okazała się na tyle poważna, że 3 maja system w Sztokholmie został zawieszony - mówi Katarzyna Kołodziejska z Obszaru Metropolitalnego.
Czy już nastąpił moment, by bić na alarm? Urzędnicy z Obszaru Metropolitalnego starają się tonować nastroje i zapewniają, że robią wszystko, by Mevo 2.0 nie zakończyło się jeszcze większą klapą niż jego pierwsza wersja. W piątek w tej sprawie miała się odbyć nawet konferencja prasowa, ale spotkanie z dziennikarzami ostatecznie odwołano.



Wymiana rowerów na inne



Jak wynika z opublikowanego oświadczenia, urzędnicy nie chcą się zgodzić, by rowery (te dostarczone i te, na które jeszcze czekamy) wyjechały w lipcu na ulice metropolii.

Wiele na to wskazuje, że wyprodukowane we włoskiej fabryce rowery zostaną wycofane i wymienione przez operatora na inne, pozbawione wad fabrycznych, ale też zgodne z zapisami przetargu. Urzędnicy mieli zostać zapewnieni przez Hiszpanów, że nie potrwa to dłużej niż trzy miesiące, a nowa fabryka rowerów jest już wybrana.

- Od początku komunikowaliśmy, że nie dopuścimy do uruchomienia systemu i oddania go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Poinformowaliśmy City Bike Global, że wadliwe rowery nie mogą wyjechać na ulice Obszaru Metropolitalnego. Operator przedstawił nam rozwiązanie problemu, który pozwoli uruchomić bezpieczny system. Jesteśmy w stałym kontakcie z City Bike Global i w ciągu kilku najbliższych dni ogłosimy ostateczne rozwiązanie problemu - informuje Kołodziejska.
Problemy z rowerami i oczekiwanie na dostawę innych jednośladów oznaczają, że system nie ruszy w pełnym wymiarze na początku lipca, lecz - najszybciej - jesienią.

Miejsca

Opinie (537) ponad 20 zablokowanych

  • Zwykły napędzany siłą mięśni by się nie zapalił (1)

    Ale elektryczne to takie bezpieczne :D Nie można dać zwykłych rowerów ? To ludziom nawet pedałować się nie chce?

    • 9 2

    • zależy dokąd jadą. Ale tak, elektryczne są bezpieczne :)

      • 1 3

  • (1)

    w poniedziałek o 12:00 konferencja prasowa na której w blasku fleszy usłyszymy założenia nowego projektu Mevo 3.0 . Poznamy nowych koordynatorów projektu, nowych urzędników odpowiadających za projekt itd.

    • 16 2

    • Czy złosiłeś się do 3.0?

      • 0 2

  • Hahahahahahaha (1)

    Ohohohohohohho, kisne xD

    • 7 1

    • byle z dala od nas

      • 1 0

  • cóż, pytanie zasadnicze: Kto Zarobił i kiedy kolejne Mevvvo (1)

    • 8 1

    • Raczej wszyscy stracili. Wyprodukowali rowery nadające się na śmietnik (ramy). Nie ma powodów do radości

      • 0 1

  • Grzelak wałek.

    • 10 1

  • XXXXX (1)

    To tylko rowery a remont na Karwinach
    stanął w miejscu już od prawie tygodnia nie widać żadnych pracowników to jak to nazwać po imieniu opóźnienie czy wielki przekręt. Mówi się że oni teraz muszą skończyć remont na Chwarznie a Karwiny mogą poczekać i tak żadnych sankcji MTM z tego tytułu nie poniesie i dodatkowo oni nie mają ludzi

    • 10 1

    • Wczoraj asfaltowali

      więc nie pisz, że nic nie robią :P

      • 0 0

  • Ja juz mam dosc

    Jeszcze sie sezon nie zaczal, system nie ruszył a sa z tym same problemy.

    • 7 0

  • Całe Mevo

    To całe Mevo jest opóźnione to jak system ma działać poprawnie??
    Pisałem już dawno, ze nie uda się dotrzymać terminu, bo nikomu na tym nie zależy. Ani operatorowi ani miastu. Mevo 2.0 to zwykła zapchajdziura po nieudolnym Mevo z pierwszego podejscia. Inne miasta mają system wypożyczania i działa bez problemu tylko w Trójmieście problem. Może zamiast do Sztokholmu trzeba jechać do Bydgoszczy. Bliżej i ich rower miejski funkcjonuje.

    • 11 1

  • Z Prywatną incicjatywą hulajnóg miejskich zero problemu (3)

    Z Mevo sami widzicie. I teraz teza. Gdyby rower miejski w Gdańsku się opłacał już dawno prywatna firma by to zrobiła. Nie opłaca się zupełnie chociażby przez topografię.

    • 12 4

    • Tak, zero problem z rozwalonymi hulajnogami w całym mieście (2)

      nic, zero, null, nie ma ich w ogóle. Albo stoją grzecznie, nie rozjeżdżają nikogo. Taaa

      • 3 3

      • Przynajmniej działają i ludzie nie tracą pieniędzy, które za nie zapłacili.

        • 1 1

      • Ale przecież tu nie chodzi dzbanie głupi o to że hulajnogi są porozrzucane itd to często przyczyna chamstwa głupich użytkowników natomiast jeżeli chodzi o model biznesowy to jakoś się to spina bo wątpię że trzech prywatnych operatorów hulajnóg dokładaloby tyle lat do biznesu z tym rowerem mevo są ogromne problemy ponieważ dwoma projektami zajmują się ci sami nieudacznicy którzy w dodatku za nic nie odpowiadają

        • 2 0

  • dobrze że " że system nie ruszy .. na początku lipca, lecz - najszybciej - jesienią."

    zimą też nie ruszy bo ta akurat będzie wyjątkowo surowa w 2023/2024 roku
    Potem proponuje wrócić do niemieckiej marki Mercedes Electric Super Bike z Drezna i spokojnie czekać na dostawę z Chin ( do Hamburga )
    A jeśli coś się nie powiedzie to zawsze będzie można zwalić na działania wojenne na Pacyfiku i ze wszystkiemu winni są amerykanie ( oraz pis ) Prawda Wysoki Urzędzie ?

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum