• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo szuka partnera strategicznego

Maciej Korolczuk
30 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (246)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Miesięczny koszt utrzymania systemu Mevo wynosi ok. 2 mln zł. W ich amortyzacji mogłoby pomóc znalezienie partnera strategicznego. Miesięczny koszt utrzymania systemu Mevo wynosi ok. 2 mln zł. W ich amortyzacji mogłoby pomóc znalezienie partnera strategicznego.

Obszar Metropolitalny szuka partnera strategicznego do systemu roweru metropolitalnego Mevo. Celem jest zmniejszenie kwoty publicznych środków przelewanych operatorowi systemu. Przypomnijmy, że chodzi o 2 mln zł miesięcznie.



Partner strategiczny systemu Mevo to:

Urzędnicy na razie nie chcą zdradzać, jakiego rodzaju partnera szukają. Wiadomo, że ma to być raczej "duży gracz", dysponujący zarówno polskim, jak i zagranicznym kapitałem. Wiadomo też, że nazwa partnera nie zostanie dodana do nazwy systemu Mevo.

- Jesteśmy w trakcie procesu poszukiwania sponsora strategicznego - potwierdza Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Mamy do zaoferowania do wyłącznej dyspozycji potencjalnego partnera miejsce reklamowe na całej flocie rowerów, materiałach promocyjnych oraz w aplikacji mobilnej i serwisie www. Dodatkowo oferujemy partnerstwo we wszystkich organizowanych i współorganizowanych przez OMGGS wydarzeniach.


W ofercie jest m.in. powierzchnia reklamowa na rowerach, ale też w materiałach promocyjnych, aplikacji mobilnej i na stronie internetowej. W ofercie jest m.in. powierzchnia reklamowa na rowerach, ale też w materiałach promocyjnych, aplikacji mobilnej i na stronie internetowej.

Pierwsze podejście bez sukcesu



Reklamy partnerów biznesowych na jednośladach to powszechne zjawisko w miastach, gdzie funkcjonują systemy rowerów miejskich. Zazwyczaj reklama umieszczana jest na największej i najlepiej wyeksponowanej powierzchni osłony tylnego koła. W ten sposób rowery miejskie w polskich miastach reklamowały m.in. herbatę, wodę mineralną, banki, akcesoria biurowe, chipsy czy napoje gazowane.

Obszar Metropolitalny jest już po pierwszym rozeznaniu rynku. Rekonesans nie wypadł najlepiej, bo na ogłoszone w grudniu postępowanie odpowiedziała tylko jedna firma.

Kilka dni temu przetarg został unieważniony.



Mevo szuka partnera, a nie reklamodawcy



Urzędnicy liczą, że lepszym efektem zakończy się poszukiwanie już nie reklamodawców, ale stałego partnera strategicznego, którego wsparcie finansowe pozwoli na amortyzację wysokich kosztów utrzymania systemu.

Przypomnijmy, że Obszar podpisał z hiszpańskim operatorem 6,5-roczny kontrakt o wartości 159 mln zł. Miesięcznie na konto Hiszpanów, którzy na co dzień zajmują się utrzymaniem 4 tys. rowerów trafia więc ok. 2 mln zł. Pozyskanie nowego partnera może oznaczać np. mniejsze ryzyko podniesienia cen za korzystanie z rowerów.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

Weryfikacja wiosną



Od 1 grudnia do końca lutego, a więc jeszcze przez niespełna pięć tygodni, system Mevo pozostaje w tzw. trybie zimowym. Na ulicach do dyspozycji użytkowników jest połowa floty, a więc ok. 1500 rowerów elektrycznych i 500 bez wspomagania elektrycznego.

Jak pokazują statystyki, zainteresowanie rowerami w okresie zimowym jest symboliczne i na prawdziwą weryfikację wydajności systemu trzeba poczekać do wiosny. To też - w zależności od wyniku tej weryfikacji - może pomóc lub utrudnić pozyskanie nowego partnera strategicznego.

Miejsca

Opinie (246) ponad 10 zablokowanych

  • Do więzienia... (1)

    ...tych wszystkich, którzy zmarnowali pieniądze podatników.

    • 23 2

    • Prezydent ułaskawi. A nie... tylko swoich

      • 1 3

  • (1)

    2 mln miesięcznie? Za rowery , nie ma poważniejszych wydatków

    • 17 2

    • To nie twoja kasa

      To z kredytu.

      • 0 0

  • Przytakim negatywnym PR jaki mają rowery miejskie to tylko desperat w to wejdzie. Może MPO? (2)

    Reklama MPO dobrze by korespondowała z rowerami leżącymi po krzakach i porzuconymi jak śmieci xD
    Która porządna firma chciałaby, aby jej logo było brudzone, niszczone i zaniedbane jak te rowery?

    • 17 7

    • Co to jest MPO ? (1)

      W jakiej wiosce macie taką firmę ?

      • 0 5

      • W Gdańsku, a co?

        Jesteś takim cepem, że nie potrafisz rozkminić o co chodzi?

        • 1 1

  • 2 mln zł miesięcznie?!

    To już taniej by wyszło każdemu mieszkańcowi kupić po rowerze na własność
    Co za niegospodarne miasto

    • 53 2

  • 2mln miesięcznie (1)

    A na nową Świętokrzyską pieniędzy "nie ma i nie będzie"...

    • 22 4

    • I prawidłowo. Wzdłuż nowej świętokrzyskiej ma być PKM i na to czekamy, frustracie.

      Samochód zostaw pod blokiem.

      • 3 7

  • Nikt sie nie zglosi

    Każdy wie że mevo to bankrut

    • 19 2

  • Szanowna Redakcjo (2)

    proszę wyjaśnić na czym ma polegać rzeczone wsparcie ?
    Na jakich zasadach firma zewnętrzna ma się "dołożyć"do rowerów?

    • 20 2

    • Przeczytaj ze zrozumieniem

      • 1 3

    • Firma ma zapłacić za utrzymanie - czyli robić przelewy po 2 mln na konto operatora.

      • 3 0

  • Klapa

    Kolejny przekręt,zaraz będzie bankrut

    • 20 2

  • Opinia wyróżniona

    Wlkp (24)

    Gdańsk jest 15 lat do tyłu np w stosunku do Poznania, tam przez 15lat nieprzerwanie funkcjonował rower miejski i z niego zrezygnowano, powód- ogromna popularność hulajnóg elektrycznych, oraz włodarze miasta stwierdzili że 200 mln złotych wolą wydać na budowę ścieżek rowerowych niż na podtrzymanie, coraz mniej popularnego systemu. Pragnę również nadmienić że sieć stacji była gęsta i rowerów nie brakowało na nich.

    • 200 16

    • (13)

      Ale w Gdańsku widzą co dla nas najlepsze..Ja to bym zamknął już mefo2 i otworzył mefo3

      • 33 11

      • (12)

        ty kacperek powinieneś zamknąć. się. i otworzyć na prezesa.

        • 8 34

        • A Ty Ola powinnaś być bardziej tolerancyjna i sympatyczna (10)

          Nie każdy kto widzi absurdy władzy w Gdańsku jest z PiSu

          • 36 5

          • I gdzie te absurdy? (9)

            Bo jak na razie mamy ciągłe szczucie na projekty, które jeszcze się nawet nie zaczęły.

            • 4 30

            • No nie zaczęły się, bo od kilku lat nie potrafią władze ich wprowadzić. (6)

              To nie jest absurd?

              • 31 2

              • Nie jest. Projekty na tą skalę muszą trwać. (5)

                Poza tym widać postępy.

                • 2 28

              • projekty w tej skali przewaliły sie przez całą Europę (4)

                Nigdzie nie uzyskując pozytywnych efektów...
                To działania pozorne, pranie kasy i okazja do szybkiego jej robienia...

                • 19 3

              • Powiedz do Warszawiakom, bo chyba nie wiedzą biedacy, że ich rower nie ma szans działać... (3)

                • 3 4

              • Ale warszawscy nie żebrali po firmach o kasę żeby chory system utrzymać (2)

                • 2 3

              • Jak nie? (1)

                Jeżdżą z reklamami.

                • 2 2

              • ale w Gdańsku na koniec okaże się, że w ten lub inny sposób dopłacamy reklamodawcy z budżetu.

                albo może spółka miejska lub państwowa. wszak mamy bardzo liberalne gospodarczo władze, więc dlaczego miałyby nie korzystać z budżetów spółek państwowych lub komunalnych z władzami powoływanymi przez wskazanie polityczne. Cały stadion tak działa.

                • 0 0

            • Nie zaczęły się, bo władze od kliku lat nie mogą ich wprowadzić.

              To nie absurd?

              • 6 1

            • One zaraz

              Się skończą.Zostanie tylko smród.

              • 0 0

        • POkemon jak zawsze musi sie głupota pochwalic nawet nie trzeba pytac Gdybys miał mózg dzbanku to bys wiedział ze ten projekt

          ten projekt tra juz bardzo długo

          • 4 5

    • Gdańsk jest obecnie na FALI

      :-)

      • 26 0

    • Skąd wziąłeś te 15 lat ?

      Poznański system działał niecałe 11 lat
      Od 18 kwietnia 2012 - do 30 listopada 2022 r

      • 11 1

    • Zapomnałeś dodać, że w Poznaniu firma B... uruchomiła rowery elekryczne na minuy

      Także spoko i tam można wypożyczyć rower.
      Elektryk... dla mnie spoko.

      • 5 6

    • Ta do tylu na pewno

      Za pyrami w betonie bez grama zieleni

      • 2 1

    • zapomniałeś dodać, że uwarunkowania Poznania są kompletnie odmienne (1)

      200 metrów różnicy poziomów powoduje, że przykładanie tej samej miarki do Gdańska jest raczej mało merytoryczne.

      • 2 7

      • narzucanie modelu, który jeszcze nigdzie nie został sprawdzony też jest mało merytoryczne

        • 0 0

    • Ale oni to dokladnie wiedza w Gdańsku a mimo to dalej trwonia nasze pieniadze bo te miliony zarabiaja ich kolesie to premie

      dla ich urzedników i dla nich co miesiac dodatkowa kasa!!Maj jak zawsze gdzies mieszkanców!!

      • 8 3

    • Poznan to sukces rowerowy i inny świat (2)

      W Poznaniu powodem była przede wszystkim zmiana mentalności dzięki rowerom miejskim, tzn. mieszkańcy zaczęli inwestować we własne rowery i jeździć tak masowo, że miejskie rowery przestały być potrzebne. Prawdziwy sukces polega właśnie na tym!!

      • 3 4

      • tak, ale (1)

        Rowery publiczne nie są tylko do popularyzacji jazdy rowerem!

        Gdy rowery prywatne stają się popularne, girlandy zaparkowanych rowerów koło dworców kolejowych, przystanków komunikacji publicznej, sklepów, szkół, uczelni, imprezowni itd zaczynają być utrapieniem. Trudno znaleźć swój rower. Rowery bywają masowo kradzione i porzucane. Muszą być złomowane na koszt publiczny. Nie znamy tego w PL.

        Można zapobiegać temu lepiąc mandaty za przypinanie byle gdzie, można te girlandy odcinać i złomować, ale można też dać ludziom rower publiczny, by nie używali własnych. Rpt: nie znamy tego w PL, nie w tej skali. Kradzieże u nas wciąż są nie do jednorazowego użycia, tylko na handel. Kradzione są rowery nowe. Nie są kradzione byle jakie. Ale to przyjdzie. Wszędzie przyszło.

        Chyba ze szaringi wszelkie (wszystko jedno, hulajnogi, rowery, samochody) będą naprawdę łatwodostępne.

        Aha, nie wierzę, że jesteśmy miastem wysokogórskim i że rower musi być z silnikiem, że przerzutki nie wystarczą. Wystarczająco wielu z nas jeździ dołem tylko, lub górą tylko, że nawet dla ludzi bez kondycji rower nieelektryczny powinien dominować.

        • 0 5

        • Chaos

          Chaos

          • 0 1

  • Znów to samo

    Miasto może mieć wszędzie reklamy i na nich zarabiać. Ale zwykły Kowalski własnego sklepu nie może reklamować bo ustawa. Totalitarne miasto

    • 18 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum