• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo szuka partnera strategicznego

Maciej Korolczuk
30 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (246)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Miesięczny koszt utrzymania systemu Mevo wynosi ok. 2 mln zł. W ich amortyzacji mogłoby pomóc znalezienie partnera strategicznego. Miesięczny koszt utrzymania systemu Mevo wynosi ok. 2 mln zł. W ich amortyzacji mogłoby pomóc znalezienie partnera strategicznego.

Obszar Metropolitalny szuka partnera strategicznego do systemu roweru metropolitalnego Mevo. Celem jest zmniejszenie kwoty publicznych środków przelewanych operatorowi systemu. Przypomnijmy, że chodzi o 2 mln zł miesięcznie.



Partner strategiczny systemu Mevo to:

Urzędnicy na razie nie chcą zdradzać, jakiego rodzaju partnera szukają. Wiadomo, że ma to być raczej "duży gracz", dysponujący zarówno polskim, jak i zagranicznym kapitałem. Wiadomo też, że nazwa partnera nie zostanie dodana do nazwy systemu Mevo.

- Jesteśmy w trakcie procesu poszukiwania sponsora strategicznego - potwierdza Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Mamy do zaoferowania do wyłącznej dyspozycji potencjalnego partnera miejsce reklamowe na całej flocie rowerów, materiałach promocyjnych oraz w aplikacji mobilnej i serwisie www. Dodatkowo oferujemy partnerstwo we wszystkich organizowanych i współorganizowanych przez OMGGS wydarzeniach.


W ofercie jest m.in. powierzchnia reklamowa na rowerach, ale też w materiałach promocyjnych, aplikacji mobilnej i na stronie internetowej. W ofercie jest m.in. powierzchnia reklamowa na rowerach, ale też w materiałach promocyjnych, aplikacji mobilnej i na stronie internetowej.

Pierwsze podejście bez sukcesu



Reklamy partnerów biznesowych na jednośladach to powszechne zjawisko w miastach, gdzie funkcjonują systemy rowerów miejskich. Zazwyczaj reklama umieszczana jest na największej i najlepiej wyeksponowanej powierzchni osłony tylnego koła. W ten sposób rowery miejskie w polskich miastach reklamowały m.in. herbatę, wodę mineralną, banki, akcesoria biurowe, chipsy czy napoje gazowane.

Obszar Metropolitalny jest już po pierwszym rozeznaniu rynku. Rekonesans nie wypadł najlepiej, bo na ogłoszone w grudniu postępowanie odpowiedziała tylko jedna firma.

Kilka dni temu przetarg został unieważniony.



Mevo szuka partnera, a nie reklamodawcy



Urzędnicy liczą, że lepszym efektem zakończy się poszukiwanie już nie reklamodawców, ale stałego partnera strategicznego, którego wsparcie finansowe pozwoli na amortyzację wysokich kosztów utrzymania systemu.

Przypomnijmy, że Obszar podpisał z hiszpańskim operatorem 6,5-roczny kontrakt o wartości 159 mln zł. Miesięcznie na konto Hiszpanów, którzy na co dzień zajmują się utrzymaniem 4 tys. rowerów trafia więc ok. 2 mln zł. Pozyskanie nowego partnera może oznaczać np. mniejsze ryzyko podniesienia cen za korzystanie z rowerów.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

Weryfikacja wiosną



Od 1 grudnia do końca lutego, a więc jeszcze przez niespełna pięć tygodni, system Mevo pozostaje w tzw. trybie zimowym. Na ulicach do dyspozycji użytkowników jest połowa floty, a więc ok. 1500 rowerów elektrycznych i 500 bez wspomagania elektrycznego.

Jak pokazują statystyki, zainteresowanie rowerami w okresie zimowym jest symboliczne i na prawdziwą weryfikację wydajności systemu trzeba poczekać do wiosny. To też - w zależności od wyniku tej weryfikacji - może pomóc lub utrudnić pozyskanie nowego partnera strategicznego.

Miejsca

Opinie (246) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Hulajnogi itp. (9)

    Do hulajnug też miasto dopłaca?

    Coś poszło nie tak. Daje się firmie mozlìwość robienia interesu na wyłączność w kilku miastach. I ktoś jeszcze dopłaca? To oni powinni miastu płacić opłaty za zajęte miejsce na stojaki.

    • 211 10

    • Hulajnogi wychodzą drożej niż Uber. (7)

      Nie tędy droga.

      • 24 4

      • A rowery w przeliczeniu na kilometr? (4)

        • 7 1

        • Rząd wielkości taniej. (3)

          Wychodzi poniżej złotówki za wypożyczenie i 25gr za kilometr, patrząc po jesiennych testach.

          • 4 3

          • bo do roweru doplaca miasto z publicznych pieniedzy. hulajnogi dzialaja i nie trzeba do nich doplacac.

            • 4 0

          • Piszesz o kosztach dla wypożyczającego... (1)

            ...dolicz te 2 miliony w przeliczeniu na rowero-kilometr i robi się dużo drożej.

            • 2 0

            • rowery przejechały 7000000 km.

              No to zgoda, dodaj 25gr :)

              • 1 1

      • Bo miasto nie sponsoruje? Czytaj nasze podatki.

        • 10 1

      • Do łatania siatki połączeń autobusowych hulajnogi są super. A przynajmniej były bo te wszystkie firmy się bawią w przesuwanie stref, bez żadnej zapowiedzi, i w sumie przed każdym przejazdem trzeba sprawdzać gdzie aktualnie da się dojechać.

        • 2 0

    • Trójmiasto zostało praktycznie opanowane przez hulajnogi bo maja same zalety,Mevo juz okazało sie niewypałem

      raz ze placimy wszyscy za niego gruba kase i jest zupelnie nieopłacalne to jest tez niepopularne

      • 7 2

  • Oho, zaczyna sie

    • 15 1

  • Czyli frajera

    Oni zbankrutują tak szybko jak poprzednio.

    • 22 1

  • Brawo, znowu sukces.... (2)

    Czekam na partnera strategicznego systemu Fala.

    • 27 1

    • Xd nie no komedia. Co jeden projekt, to lepszy..

      • 4 1

    • może olt express? i mevo też by wzięli od razu.

      w zamian można im wypożyczyć rydwan do ciągnięcia samolotu.

      • 0 0

  • Powiadam Wam: Koniec jest bliski (1)

    kolejny wał za miliony

    • 25 1

    • Chyba masz rację obawiam się

      • 1 1

  • Ja tam wolę rzucić to 4zł rocznie z moich podatków, żeby nie oglądać szpecących reklam.

    • 2 6

  • Za późno (4)

    Na te rowery to czekamy od 2008 roku jako mieszkańcy i max w 2010 powinny być zwykle jak w Warszawie. A teraz ? Te rowery są skazane na porażkę 168mln na 2 lata ? 112 000 mieszkańców mogłoby dostać rower do 1500 zł jakby się zdecydowali każdemu chętnemu dać rower to w 10 lat rozdaliby 560 000 sztuk a jeżeli nawet tańsze po 1000 to w 10 lat 840 000 mi się nie spieszy mogę poczekać 10 lat na swój darmowy rower

    • 21 2

    • Od roweru dostaje sie malpiego rozumu, (1)

      Najlepszy dowód co odwalają rowerowcy. Lepiej bez.

      • 3 1

      • Do kierowców i tak im daleko

        Ci są tak przyzwyczajeni do łamania prawa, że nawet tego nie zauważają, a jak ktoś go przestrzega, to na niego trąbią.

        • 2 3

    • Tych kilku zdań prostego arykułu nie zrozumiałeś. Naprawdę (1)

      "Przypomnijmy, że Obszar podpisał z hiszpańskim operatorem 6,5-roczny kontrakt o wartości 159 mln zł. Miesięcznie na konto Hiszpanów, którzy na co dzień zajmują się utrzymaniem 4 tys. rowerów trafia więc ok. 2 mln zł"

      Na dodatek te 2 miliony płaci Obszar Metropolitarny, a nie jedno miasto.

      • 1 1

      • No to liczymy: 2 mln za utrzymanie 4000 rowerów

        Czyli miesięcznie 500 PLN od sztuki, rocznie 6000 PLN....

        A jakie planowane wpływy od jednego roweru, i na co mają być wydawane skoro sponsor ma sponsorować wkład Obszaru.

        Następny krok - sponsor utrzymania Fali, bo tak samo się nie spina jak Mevo.

        • 0 2

  • Nie zapomnijcie tylko odpowiednio zagłosować oczywiście na Ole

    • 15 0

  • Który odważny chce być pociągnięty na dno? :) Równie dobrze palikotowi można dać pieniądze.

    • 12 1

  • Glasser i Obszar Metropolitalny do prześwietlenia przez NIK i Prokuraturę. (8)

    Przypomnijmy i nie zapominajmy, Mevo 1.0 w 2019 i deal z City Bike Global czyli przepalone 8-9mln złotych, potem Mevo 2.0 czyli 150mln złotych za cały okres i po 2mln zł rocznie. Dodatkowo pieniądze ludzi ze starych abonamentów, których nie oddali. Czemu ci ludzie dalej się tym zajmują? Powinni ich zwolnić i zatrudnić kogoś innego, ewidentnie widać że taki projekt ich przerasta, warzywniaka nie potrafili by prowadzić. Tak samo firmy realizujące projekty, kompletnie nie "prześwietlone". Czemu marnujecie tyle milionów z kieszeni podatników i z zasobów Unii Europejskiej? Zamknijcie projekt na amen i te pieniądze przeznaczcie na komunikacje miejską, nie marnujcie kolejnych milionów.

    • 32 3

    • tzn pan glaser i jego świta (3)

      powinni nie tyle zostać zwolnieni, co pójść za kratki, była pani rzecznik prasowa tegoz tworu, która ma z panem glaserem dziecko, równiez

      • 6 0

      • Swoją drogą gdzie schowali panią rzecznik Mongird? (1)

        Zeby nie kluc w oczy relacjami z glaserem? Jaki stołek objęła i za ile?

        • 4 0

        • Może to nie stołek obejmowała?

          • 4 0

      • to pewnie dlatego Michał ma bezwarunkowe poparcie Aleksandry. podobne życiowe doświadczenia

        • 0 0

    • Gdyby były jakieś nieprawidłowości (2)

      to by już dawno PiSwska prokuratura kogoś posadziła.

      • 0 2

      • PiSowska prokuratura czyli nieudacznicy, dla których jedyną szansą kariery jest bycie podnóżkiem Prezesa....? (1)

        • 1 1

        • w sumie wystarczy zamienić prezesa na układ mafijny Małej Sycylii i masz wypisz-wymaluj kariery wszystkich

          urzędników i pracowników zarządów spółek komunalnych w Gdańsku.

          • 0 0

    • Hola hola

      Ale od warzywniaka to łapy precz!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum