Mevo szuka partnera strategicznego
Obszar Metropolitalny szuka partnera strategicznego do systemu roweru metropolitalnego Mevo. Celem jest zmniejszenie kwoty publicznych środków przelewanych operatorowi systemu. Przypomnijmy, że chodzi o 2 mln zł miesięcznie.
- Jesteśmy w trakcie procesu poszukiwania sponsora strategicznego - potwierdza Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Mamy do zaoferowania do wyłącznej dyspozycji potencjalnego partnera miejsce reklamowe na całej flocie rowerów, materiałach promocyjnych oraz w aplikacji mobilnej i serwisie www. Dodatkowo oferujemy partnerstwo we wszystkich organizowanych i współorganizowanych przez OMGGS wydarzeniach.
Pierwsze podejście bez sukcesu
Reklamy partnerów biznesowych na jednośladach to powszechne zjawisko w miastach, gdzie funkcjonują systemy rowerów miejskich. Zazwyczaj reklama umieszczana jest na największej i najlepiej wyeksponowanej powierzchni osłony tylnego koła. W ten sposób rowery miejskie w polskich miastach reklamowały m.in. herbatę, wodę mineralną, banki, akcesoria biurowe, chipsy czy napoje gazowane.
Obszar Metropolitalny jest już po pierwszym rozeznaniu rynku. Rekonesans nie wypadł najlepiej, bo na ogłoszone w grudniu postępowanie odpowiedziała tylko jedna firma.
Kilka dni temu przetarg został unieważniony.
Mevo szuka partnera, a nie reklamodawcy
Urzędnicy liczą, że lepszym efektem zakończy się poszukiwanie już nie reklamodawców, ale stałego partnera strategicznego, którego wsparcie finansowe pozwoli na amortyzację wysokich kosztów utrzymania systemu.
Przypomnijmy, że Obszar podpisał z hiszpańskim operatorem 6,5-roczny kontrakt o wartości 159 mln zł. Miesięcznie na konto Hiszpanów, którzy na co dzień zajmują się utrzymaniem 4 tys. rowerów trafia więc ok. 2 mln zł. Pozyskanie nowego partnera może oznaczać np. mniejsze ryzyko podniesienia cen za korzystanie z rowerów.
Zepsuty rower Mevo (9 opinii)
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Weryfikacja wiosną
Od 1 grudnia do końca lutego, a więc jeszcze przez niespełna pięć tygodni, system Mevo pozostaje w tzw. trybie zimowym. Na ulicach do dyspozycji użytkowników jest połowa floty, a więc ok. 1500 rowerów elektrycznych i 500 bez wspomagania elektrycznego.
Jak pokazują statystyki, zainteresowanie rowerami w okresie zimowym jest symboliczne i na prawdziwą weryfikację wydajności systemu trzeba poczekać do wiosny. To też - w zależności od wyniku tej weryfikacji - może pomóc lub utrudnić pozyskanie nowego partnera strategicznego.
Miejsca
Opinie (246) ponad 10 zablokowanych
-
2024-01-30 10:38
W życiu bym się nie zdecydował na żadne spółki z Mevo, projekt to porażka. Już się nie spina kwotowo. Potem smrodu narobi jeszcze koło spółki z partnerstwa. Nie dziw że nikt w to nie chce wchodzić.
- 12 1
-
2024-01-30 10:40
Miejsca postojowe dla samochodów polikwidowane i dalej jest znikome zainteresowanie rowerkami.
Trzeba dokręcić śrubę i zrobić całkowity zakaz wjazdu indywidualnym pojazdom spalinowym do obszaru zabudowanego.
- 7 3
-
2024-01-30 10:45
POwskie władze Gdanska przeciez ohgłosily ze Fla i mevo odniosły sukces !!W posumowaniu swoich rzadów
- 8 0
-
2024-01-30 10:46
Po jakiego kaktusa ten rower robiliscie ?? Zamiast tego mozna bylo wybudowac brakujace polaczenia rowerowe. (1)
Polak przed szkoda i po szkodzie glupi!
- 9 4
-
2024-01-30 13:23
Nie mieszaj Polaków.
Gdańsk to większość korzenie niemieckie...
- 0 1
-
2024-01-30 10:46
Energa
Energa ze swoim czerwonym logo idealnie pasuje :)
- 1 2
-
2024-01-30 10:54
Początek końca, 150 baniek nie swoich w plecy (1)
Wielu nawet tu na forach to wiedziało to od początku tylko jak zwykle nie urzędnicy z Gdańska
- 11 1
-
2024-01-30 11:21
urzednicy doskonale wiedzieli
bo napychaja sobie kieszenie i jezdza na wycieczki do hiszpanii za dara
- 3 1
-
2024-01-30 11:02
partnera czy kogos kogo naciagnie na kaske
- 5 0
-
2024-01-30 11:03
Nie ten czas i nie ta oferta
na partnera strategicznego. Tak się nigdy nie szuka partnera, no frajera chyba!
- 5 1
-
2024-01-30 11:09
POważnie?
Serwis jednego roweru miesięcznie 1000zl, tym bardziej nie jeżdżących lecz rdzewiejących na chodnikach. Brawa dla oby nie przyszłej prezydentki Pani Dulkiewicz.
- 11 1
-
2024-01-30 11:14
nie miasto dopłaca tylko wy . rudy też się za was tera weżmie.Płacić Kowalski płacić i na rower ale już ,ino hyżo.
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.